Gradom će u idućem razdoblju još više zavladati električni romobili, svidjeli se nekima ili ne. To pokazuje i javni natječaj kojega je raspisao gradonačelnik Branko Dukić, a kojim se na području Grada Zadra predviđa davanje u zakup javnih površina za postavu prihvatnih stanica za punjenje i iznajmljivanje električnih romobila na čak osam lokacija.
Predmet natječaja su lokacije: Nova vrata sjeverna strana, Kolodvor Ulica Ante Starčevića, Obala kneza Trpimira Borik uz marinu, Ulica Ante Kuzmanića Foša, Kolovare ulica kraj caffe bar Fontana, Marina Zadar Vruljica, Ulica Edina Androvića Višnjik i Jazine Relja.
Početni iznos zakupnine za sve lokacije iznosi 70.000 kuna bez uračunatog PDV-a, a pravo sudjelovanja na javnom natječaju imaju pravne i fizičke osobe koje su registrirane za obavljanje navedenih djelatnosti. Za sudjelovanje na javnom natječaju, natjecatelji su dužni uplatiti jamčevinu u iznosu od 50 posto od početnog iznosa zakupnine.
Treba naglasiti da se svih osam lokacija daju u zakup zajedno istom ponuđaču za postavljanje prihvatnih stanica za električne romobile, svaka površine do 7 kvadratnih metara na razdoblje od 7. srpnja 2021. do 30. lipnja 2022. godine. Ponuditelji koji se natječu, moraju imati podmirene sve dospjele obveze prema Gradu Zadru. Javno otvaranje ponuda izvršit će Povjerenstvo 6. srpnja 2021. godine u 10 sati u Velikoj vijećnici, Narodni trg 1, Zadar.
Zakupnik sam o svom trošku osigurava priključak na električnu mrežu, te su dužni podmirivati nastale troškove električne energije i sami o svom trošku postavljaju prihvatne stanice za električne romobile na predviđenim lokacijama, a isto tako zakupnici osiguravaju svoje naprave ili druge pokretne stvari koje služe za obavljanje planiranih djelatnosti te odgovaraju za štetu nastalu na pokretnoj i nepokretnoj imovini, brinu i osiguravaju sigurnost ljudi koji su korisnici njihovih usluga – stoji u uvjetima javnog natječaja.
Mada se mnogim građanima na spomen električnih romobila „diže kosa na glavi” zbog jurcanja ulicama u središtu grada, treba reći kako je njihova uporaba zabranjena u staroj gradskoj jezgri, odnosno korisnici ih moraju gurati pored sebe, baš kao i bicikle. Romobili se ne bi smjeli voziti niti kolnikom, već isključivo nogostupom, ali brzinom koja je primjerena kretanju pješaka. U pripremi su i zakonske izmjene koje će detaljno regulirati način korištenja električnih romobila i drugih naprava na električni pogon za kretanje, ali jedno je sigurno – romobili u Zadar dolaze u velikom broju, to je realnost.