„Vozila hitne pomoći voze vozači bez licencija, a zaposleni su bez javnog natječaja. Ima ih dvoje. Zar za posao u javnoj službi za takvo radno mjesto ne bi trebalo raspisati javni natječaj? Zar ti vozači ne bi trebali imati završenu potrebnu stručnu edukaciju” pita se naš sugrađanin koji nam je „prijavio, kako kaže, „nezakonito zapošljavanje” u Zavodu za hitnu medicinu Zadarske županije. Županijska ustanova iz koje svako malo potresaju afere i aferice od ožujka ove godine vodi novi ravnatelj Ivica Erlić koji se vrlo rado odazvao naš pozivu da objasni nastalu situaciju.
- Točno je da od prvog lipnja imamo dva vozača koji nisu prošli javni natječaj i koji nemaju odgovarajuće licencije. Ali to nije ništa čudno ni nezakonito jer je riječ o interventnom zapošljavanju na dva mjeseca za koje nije potrebno raspisivanje javnog natječaja, a ti vozači mogu ali i ne moraju imati licencije – odgovara na prozivku ravnatelj Erlić, diplomirani ekonomist i član stranke Nezavisni za Hrvatsku.
- Zapošljavanje takvih vozača je normalno u situaciji u kojoj se mi svaku malo zateknemo. U osnovi nam ne fali vozača, ali imamo 35-36 timova Hitne pomoći i još 22 tima za sanitetski prijevoz. Uvijek je netko na bolovanju ili godišnjem odmoru i mi smo jednostavno primorani interventno angažirati vozače, doslovno samo s vozačkom dozvolom, da nam uskoče i pomognu. Oni čak ne moraju biti ni profesionalni vozači, a angažiraju se najdulje na dva mjeseca. Ako potrebna za njima prestane i prije tog roka, s njima se raskida suradnja – objašnjava ravnatelj i dodaje.
- Drago mi je da ste me pitali o tim vozačima jer mi to govori odakle „vitar puše”. Svaki put kad nekim dosadašnjim vozačima istekne angažman, odnosno ugovor o privremenom radu, oni šire laži, nazivaju novinare, i žale se na rad u našoj ustanovi. Zato što im ugovori nisu produženi ili što nisu dobili posao. Neki znaju raditi i po dvije godine pa ne dobiju posao za stalno i to ih pogađa. Ne želim ulaziti u praksu svojih prethodnik, ali ja od odgovornosti ne bježim. Iza svake odluke o zapošljavanju nekoga, bilo interventno ili za stalno, osobno stojim svojim potpisom – kaže Erlić i dodaje kako je njegova 'politika' rotacija zaposlenih, kako bi spriječio zapošljavanja „preko veze”.
- Vozači koji su zaposleni interventno bit će u radnom odnosu dok ne završi natječaj za nove vozače koji je raspisan 25. svibnja. Tražimo šest novih vozača, i to jednog za tim u Pagu, tri za ispostavu Nin-Vir i dva na području Biograda. To su sezonski poslovi, ti će vozači raditi od 15. lipnja do 31. kolovoza. Čim im istekne ugovor, ako ne bude potrebe za njihovim angažmanom, naći će se u situaciji kao i svi drugi sezonski radnici – naglašava ravnatelj Erlić.