StoryEditorOCM
4 kantunaU VELIKOJ VIJEĆNICI

Danas je održano javno izlaganje UPU Uvale Bregdetti, mještani su nezadovoljni. "Prvo napravite cestu, a onda nove stanove. Ovako ćete nas zagušiti!"

Piše Ana Vučetić Škrbić
17. ožujka 2021. - 14:41

- U ovaj plan nije uključena niti jedna glavna cesta. Sve dok ne riješite pristup i proboj prema Gaženici, sav će promet završiti na ulici uz Uvalu Bregdetti. Znate li što znači dodatnih tisuću vozila dnevno na toj ulici- pitao je u srijedu u velikoj gradskoj vijećnici Valter Mazija iz MO Arbanasi. Tamo je, pod maskama i s ograničenim brojem sudionika koji su primani u odvojenim sesijama, održano javno izlaganje novog prijedloga Urbanističkog plana uređenja Uvale Bregdetti u Arbanasima. Prvo izdanje tog plana za tvrtku „Nautilus” Zdenka Zrilića izradio je Željko Predovan, no zbog brojnih primjedbi i pritužbi mještana, gradsko je vijeće tu odluku stavilo izvan snage i raspisalo novi javni natječaj na kojemu je kao najpovoljniji izrađivač izabran zadarski arhitekt Pero Marušić. Umjesto „Nautilusa”, kao novi investitor pojavila se tvrtka „SN Z Zadar Bay” koju je osnovao austrijski „Sn ldn immobilien gmbh” registriran u Grazu ujedno i, kako se jučer moglo čuti, vlasnik Supernova grupe.

Upravo arhitekt Marušić i zamjenik pročelnika za prostorno uređenje i graditeljstvo, Matko Segarić, uvjeravali su u srijedu zainteresirane i nervozne mještane Arbanasa kako su u novi plan inkorporirane sve njihove primjedbe: broj stanova smanjen je za 600 na 380, broj novih stanovnika s 1800 na 1080, povećane su zelene zone, dodani javni sadržaji poput vrtića, škole, crkve, dvorane i parka...Mještani koji tamo žive, međutim, i dalje smatraju kako je tolika izgrađenost prevelika i nedopustiva za prostorno ograničene Arbanase, pogotovo što novu stanogradnju ne prati potrebna infrastruktura.

- Zadar se može širiti u svim smjerovima i na sve strane, a vi baš ovdje forsirate izgradnju novih stanova i toliku gustoću izgrađenosti. Samo dok ta izgradnja bude trajala, a riječ je o najmanje pet ili šest godina, mi ćemo biti kompletno izolirani, prometno i na svaki drugi način. Da se razumijemo, svatko tko želi doći graditi nešto u Arbanase, bit će pozdravljen. Ali neka taj netko dođe ovdje među ljude, predstavi se i kaže što zapravo želi. Ovdje se radi nešto ispod stola, a mi Arbanasi smo na to jako osjetljivi. Morat ćete jako paziti na to što radite i kome pogodujete, jer ako se u ovo upletu više institucije, neće biti dobro- kazao je Nikola Perović, a u istom tonu govorio je i Zvonimir Rogić, predsjednik Mjesnog odbora Arbanasi.

- Na području Arbanasa trenutno živi dvije tisuće ljudi i već sada imamo kaos u prometu. Ovim planom dobivamo novih 2500 korisnika, a prometna studija, koju smo više puta tražili, nikad nije napravljena. Zašto se prvo ne napravi cesta koja će servisirati to stambeno naselje i omogućiti promet bez čepova i gužvi, a tek onda stanovi na prostoru bivše Zadranke. Kad se to napravi, neka se predstavi građanima da se transparentno vide sve namjere investitora. A upravo investitoru, gospodinu Frank Philippu Albertu, postavljam pitanje da li bi se u Njemačkoj mogao usvojiti urbanistički plan bez prometnog rješenja- kazao je Rogić pa potom pitanje ponovio na njemačkom.

- Sve zgrade javne namjene nalaze se u zaštićenom koridoru željezničke pruge i tamo se ništa ne može graditi dok se ona ne izmjesti. Kalmeta je u Bibinjama pred prošle izbore najavio njezino izmještanje, ali to se do sada nije dogodilo, niti će skoro. S druge strane, prometne mogućnosti koje se nude su katastrofa i mislim da je Marušić napravio najbolje u nemogućim uvjetima. Čuo sam i da će doći do nasipanja uvale Bregdetti kako bi se tamo gradila nekakva šetnica, to nemojte dopustiti. Ukoliko se ovome protive i MO Arbanasi i MO Ričine, više se nema što pričati. Radimo li u interesu građana ili privatnog investitora- pitao je županijski vijećnik Akcije mladih, Marko Pupić Bakrač.

Baš o suglasnosti HŽ-a i tome kad će pruga izmijesiti, kao i činjenici treba li postojati 12- metarski odmak od nje, što bi moglo predstavljati problem pri rekonstrukciji Biogradske u četverotračnu cestu, bilo je u srijedu puno riječi. Matko Segarić kazao je kako tu nema ništa sporno.

- HŽ infrastruktura je o svemu obaviještena, kontaktirali smo ih I uz cestovni prodor na bivšu Biogradsku i oni su svoju suglasnost na taj prijedlog dali- kazao je Segarić.

07. studeni 2024 23:01