Hoćemo li u proljeće ući s raskopanim gradskim ulicama? Asfaltiranje ulica u Zadru stoji – barem što se gradske uprave tiče koja „živi” u uvjetima blokiranog, odnosno tehničkog proračuna.
- Nakon radova u Ulici Miroslava Krleže ukupnog obuhvata sanacije kolničkog zastora 3.500 kvadratnih metara, odnosno 500 metara prometnice s još 150 kvadratnih metara nogostupa – iz razloga tehničkog proračuna fokus je isključivo na nužnoj sanaciji udarnih rupa evidentiranih ophodnjom ugovorenog izvođača održavanja nerazvrstanih cesta. I tu smo na rubu jer npr. sanacija kolnika na Putu Vrela iziskuje nemala ulaganja. Izvođač radove izvodi po cijenama licitiranim unatrag tri i pol godine, iz vremena prije korona ugroze – izjavio je Robertino Dujela pročelnik Upravnog odjela za komunalne djelatnosti i zaštitu okoliša Grada Zadra na naše pitanje gdje, koliko i u kojem obimu točno Grad sudjeluje u asfaltiranju ulica.
Zbog tehničkog proračuna Grad Zadar se tako ne može „pridružiti” Vodovodu koji treba asfaltirati nekoliko gradskih ulica nakon građevinskih radova na iskopu dotrajalih i zamjeni novih vodovodnih cijevi.
- Dogovorili smo s Cestama Zadarske županije asfaltiranje Ulice Josipa Hatzea 100 metara, Olibske 600 i Ugljanske ulice 200 kvadratnih metara. Radi se o ulicama gdje smo mijenjali dotrajale vodovodne cijevi i sad slijedi asfaltiranje kolnika na kojima smo obavljali iskopavanja. Asfaltirat će se uglavnom vozni trak gdje je obavljana glavnina radova kao u Ugljanskoj ulici. Bilo bi idealno kad bi se asfaltom presvukao kompletan kolnik što bi bilo cjelovito rješenje za dugo vremena, ali Grad Zadar zbog uvjeta tehničkog proračuna to ne može isfinancirati, pa ćemo mi asfaltirati samo djelomičan dio kolnika gdje su bili udarni iskopi, a ostali dijelovi će se pokrpati. Također, namjeravamo asfaltirati i dio Ulice Franka Lisice u dijelu gdje smo također mijenjali stare betonsko-salonitne cijevi, od Puta Vukića do restorana Stipe. Na tom je dijelu ta ulica znatno neravna zbog brojnih radova, pa ćemo asfaltirati udarni vozni trak, a bude li moguće možda i kompletan kolnik na tom dijelu -objasnio je direktor Vodovoda Tomislav Matek.
Stoji asfaltiranje i u Sutomiškoj ulici gdje već dvije godine nikako da završi projekt aglomeracije. Tamo su se jučer zbog toga pobunili stanari, pa je direktor Odvodnje Grgo Peronja, jutros s inženjerima izišao na teren. Evo što nam je rekao nakon obilaska:
- Stanari te ulice su u pravu, radovi zbilja puno traju, međutim priprema se ubrzo asfaltiranje Puta Dikla i iza toga će također u sklopu istoga projekta ići i završno asfaltiranje Sutomiške ulice čime bi projekt Crpne postaje Park s pripadajućim kolektorima i cjevovodima bio gotov. U relativno brzom roku ići će se u završno asfaltiranje, mislim već ovaj tjedan Put Dikla, a onaj iza moguće i Sutomiška. Uglavnom sad je u planu taj cjelokupni projekt koji se zove Crpna postaja Park s pripadajućim kolektorima privesti kraju – kazao je Peronja.
Razlog produženja radova u Sutomiškoj ulici je „pad” dijela cjevovoda na tlačnoj probi, zbog čega se prije asfaltiranja na tom dijelu cjevovoda treba izvršiti popravak.
- Očekujem početkom idućeg tjedna popravak tog okna. Čim ga poprave, mogu ići u asfaltiranje. Upravo zbog toga nije odrađeno završno asfaltiranje, jer je postojao taj problem koji je trebalo riješiti prije polaganja asfalta. Utješno je da je kraj ipak tu, na jedan korak. Razlozi tog rastezanja su višestruki, jedan od njih su i poteškoće u kojima se našao podizvođač tvrtke Ludwig Pfeiffer. U svakom slučaju ide se prema završetku cjelokupnog projekta koji zahvaća veliko područje, od ulica Maka Dizdara, Ivane Brlić Mažuranić, Valerije De Ponte, Puta Dikla, Asje Petričić... Velik je taj projekt i zadnje od zadnjega ostalo je još izvršiti popravak u Sutomiškoj. Nakon toga završavaju svi radovi na Boriku što se nas tiče – istaknuo je Peronja.
Ipak Grad Zadar se i na tom dijelu zbog problema financiranja ne može u potpunosti uključiti u radove u smislu proširenja i uređenja nogostupa, izgradnje rubnjaka, nove rasvjete i dovršenja ostale infrastrukture, pa će se završni radovi na aglomeraciji svesti samo na vraćanje kolnika u prvobitno stanje. Što je šteta jer se jednim obuhvatom moglo sve dovršiti, bez ostavljanja repova koji će se izgleda još dugo „vući” iza problema zvanog tehnički proračun. Podsjećat će na to svaka rupa na koju se naiđe, izgleda, još dugo vremena...