StoryEditorOCM
Hrvatskanisu blizu rješenja

Nove komplikacije u slučaju problematičnog dječaka, Grad Zagreb: ‘Nećemo pokrenuti postupak koji traže iz Ministarstva‘

Piše VIJESTI SD
24. listopada 2024. - 10:50

Gradski ured za obrazovanje, sport i mlade grada Zagreba izdao je rješenje temeljem psihofizičkog stanja djeteta na koje su se roditelji žalili Ministarstvu obrazovanja, znanosti i mladih. Ministarstvo je odbilo žalbu i vratilo slučaj Gradskom uredu. Potom je Ministarstvo jučer zatražilo ponovno utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta. No iz Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade priopćili su da je preduvjet za donošenje rješenja opservacija stručne službe škole te zdravstvena i druga dokumentacija koju mogu dostaviti jedino roditelji. 

- Ministarstvo je jučer napisalo da Gradski ured pokrene postupak utvrđivanja psihofizičkog stanja djeteta, ali neće to Gradski ured pokrenuti jer bi time kršio propis Ministarstva, već to može pokrenuti škola, tj. stručno povjerenstvo škole koje čine liječnici školske medicine, stručni suradnici u školi, pedagog, psiholog itd... Oni trebaju pokrenuti taj postupak, kazao je pročelnik Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade Luka Juroš. "Ako želimo pomoći djeci, moramo pomoći školi, a škola je do sada učinila sve što je bilo dogovoreno", naglasio je Juroš, piše HRT.

image

Luka Juroš, pročelnik zagrebačkog Ureda za obrazovanje, sport i mlade

Dragan Matić/Cropix

Ponovio je da je za novo utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta nadležna škola te da sve institucije trebaju školi dati potporu. Budući da je ravnatelj škole podnio neopozivu ostavku, Juroš smatra da što prije treba biti imenovan vršitelj dužnosti. Kaže da mu je iznimno žao što je ravnatelj dao ostavku. No bitno je znati, kaže, da je za utvrđivanje psihofizičkog stanja djeteta potrebno stručno povjerenstvo, a ondje nema ravnatelja.

Izostale stručne intervencije

Iako je procjena psihofizičkog stanja djeteta napravljena ranije, Ministarstvo obrazovanja traži da se napravi nova. Posebna savjetnica ministra znanosti, obrazovanja i mladih Ivana Pavić Šimetin istaknula je da je to standardno da se školovanje s vremena na vrijeme provjerava, reevaluira, a posebno ako se za to iskaže potreba. Ako je potrebno, donosi se, kaže, novo rješenje, odnosno novi oblik školovanja djeteta.

- Svako dijete ima pravo zbog dobrobiti takvog rješenja napreduje bolje i ne treba npr. više prilagodbu, kazala je i dodala da, isto tako, dijete ima pravo da se za njega napravi neki novi oblik prilagodbe.

image

Ivana Pavić Šimetin

Željko Puhovski/Cropix

Ministarstvo je jučer zahtijevalo donošenje novoga rješenja, navodi se da uključivanje dječaka u redovito obrazovanje ne odgovara njegovim potrebama i mogućnostima. Odgovarajući na pitanje je li zapravo Ministarstvo time prejudiciralo odluku stručnog tima o tome koji je oblik nastave za dječaka najbolji, Pavić Šimetin je kazala da je samo citirana izreka iz Pravilnika o obrazovanju djece s teškoćama u razvoju, što je djetetu određeno, a to je redoviti program uz individualizirani pristup u redovitom razrednom odjelu. Nije bilo nikakvih sugestija. Što i kako bi dalje trebalo, trebalo bi odrediti stručno povjerenstvo škole, istaknula je.

Dijete nije bilo obuhvaćeno primjerenim i stručnim intervencijama ranije, a koje bi spriječile da dođe do ove cijele situacije, kazala je pravobraniteljica za djecu Helenca Pirnat Dragičević.

Urednik i voditelj Davor Rendulić inzistirao je na tome da su stručna povjerenstva postojala i u prijašnjoj školi i u vrtiću koje je dječak pohađao.

‘djeca nisu prošla adekvatnu pripremu‘

- Što je bilo i kako je bilo, trebamo raspravljati i snositi odgovornost onaj "tko je zatvarao oči", bio inertan ili "spavao". Ali moramo biti konstruktivni i vidjeti što možemo i trebamo sada, napominje Pirnat Dragičević.

Roditeljima koji ne puštaju djecu na nastavu, dali su potporu učitelji koji su poručili da situacija nadilazi ovlasti škole. Oni tvrde da je došlo do potpunog kolapsa politike bezuvjetne inkluzije. 

- Pozvala sam roditelje i školu da se djeca vrate na nastavu, da bi mogli ostvariti svoje temeljno pravo, a to je pravo na obrazovanje, kazala je i dodala da su svi uključeni u ovu situaciju dali jamstva da će biti sigurnost učenika u školskom okruženju. 

image

Pravobranitelja za djecu Helenca Pirnat Dragičević

Ranko Šuvar/Cropix

Roditelji se pribojavaju ponavljanja povijesti, tvrdi pravobraniteljica za djecu i ističe da su dogovorene neke aktivnosti i mjere koje bi učenicima toga razreda, a vjeruje i cijele škole - jamčila sigurnost.

Napominje da je jako bitno da stručni tim škole preuzme izuzetno bitnu ulogu, ali da mu treba i pomoći izvana. 

Odvjetnica grupe roditelja Zrinka Golubić istaknula je da je roditelji žele da sva djeca krenu u sigurnom okruženju u razred i da se nastava ne odvija u uvjetima "ad hoc". 

Smatra da se djeca trebaju pripremiti za dolazak u razred, gdje bi bili svi zajedno. No tvrdi, priprema se nije provela iako su sudionici imali namjeru to učiniti. 

- Eto, imamo situaciju da se dječak pojavio, a da djeca nisu prošla adekvatnu pripremu, rekla je Golubić.

Sve ovisi o školi i o stručnim suradnicima

- Roditelji su svjesni da se provodi uključivanje sve djece u sustav. Oni nisu protiv toga, ali smatraju da se to mora napraviti da se mjere primijene na sve i da djeca budu spremna i da se sva osjećaju sigurno u svom okruženju, istaknula je Zrinka Golubić.

Predsjednica Hrvatske udruge ravnatelja osnovnih škola Antonija Mirosavljević ističe da škole nisu baš nemoćne u ovakvim situacijuama, ali ova situacija je eskalirala pa je škola nemoćna.

- Sve zavisi od škole do škole, a i o stručnim suradnicima. Neka ima jači, a neka slabiji tim stručnih suradnika, kazala je i dodala da je bitan i pristup školskih liječnika.

- Ono što nam stvara problem u školama, kada se traži da se obavi bilo kakav pregled od bilo kojeg stručnjaka, a da je izvan škole - roditelji često iz svojih razloga idu kod privatnika, izjavila je. Potom stručno povjerenstvo škole na temelju toga donese mišljenje, izjavila je i napomenula da je mnogo elementa koji utječu na to da škola može ili ne može riješiti problem. Izuzetno je bitno, smatra Mirosavljević, da škola ima suradnju s roditeljima.

Potvrdila je da se čuje s ravnateljem koji je podnio ostavku. Nije govorila o detaljima, već je iznijela osobno mišljenje i želju da ravnatelj ipak povuče ostavku, piše HRT

Cijelu emisiju pogledajte OVDJE.

image

Ministarstvo Radovana Fuchsa odbilo je žalbu Gradskog ureda za obrazovanje, sport i mlade grada Zagreba

Goran Mehkek/Cropix
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
19. prosinac 2024 01:18