StoryEditorOCM
Hrvatskadok rampe padaju...

Jadrolinija demantirala objave o novim problemima na trajektima: Nit‘ su sajle loše, nit‘ je to nalaz nadzora...

Piše Damir Tolj
13. rujna 2024. - 17:15

Hm, petak 13.... Teška panika nastala je odmah ujutro oko "vijesti" o sajlama za podizanje rampi na "Jadrolinijinim" brodovima: plasirana je u dijelu medija informacija da su inspektori Hrvatskog registra brodova na riječkom području nekidan obavili pregled trajekta "Kornati" i ustanovili da čelična užad na pramčanoj rampi nije certificirana. Uz podsjetnik da se radi o brodu koji je blizanac trajekta "Mljet", onoga kojemu je nedavno pred Supetrom puklo čelik-čelo (sajla) i u more pala ukrcajna rampa.

Svi su mediji odmah skočili na noge - osobito internetski portali, šireći objavu - budući da je pad rampe na feribotu "Lastovo" prije mjesec dana u Malom Lošinju ubio trojicu pomoraca.

Skočili smo i mi, ali pitanjima upućenima "Jadroliniji", Hrvatskom registru brodova i tvrtki "Eurocable group" iz Jakovlja, za koju se po portalima navodilo da je dobavljač te čelične užadi bez sigurnosnog certifikata.

Tvrtka sličnog imena 

Iz "Jadrolinije" tako odgovaraju:

- Netočno je da sajle nisu certificirane! Naprotiv, točno je da su na rampama broda "Kornati" sajle, pa tako i ona na pramčanoj rampi, tvornički certificirane. Redovni pregled Hrvatskog registra brodova, ISM pregled broda, obavljen je 4. rujna, a u izvješću HRB-a nisu ustanovljene neusklađenosti vezane uz sustav brodskih rampi i čelik čela. Na sva pitanja HRB-a prilikom pregleda je odgovoreno, te su inspektoru prezentirani tvornički certifikati tvrtke "Eurocable VN", kao i informacija o promjeni sajli, obavljenoj tijekom redovnog remonta broda u brodogradilištu, pramčanog ove godine, a krmenog 2022. godine. U izvještaju Registra zabilježeni su zapisi redovitog održavanja rampi po predviđenoj listi provjere.

Državni brodar ističe da dobavljač sajli uopće nije tvrtka "Eurocable group" iz Jakovlja! Već druga kompanija gotovo istog imena:

- Točno je da je naziv dobavljača "Eurocable NV". Riječ je o renomiranoj i cijenjenoj belgijskoj tvrtki s više od 50 godina iskustva u industriji čelične žice. Točna informacija kaže i da Izjave o sukladnosti dobavljača "Eurocable NV" potvrđuju da su u skladu s tzv. "CE – machinery directive 2006/42/CE" direktivom.

image

Trajekt ‘Kornati‘

Damir Škomrlj/Cropix

"Jadrolinija" tvrdi i da su sajle na trajektu "Mljet" zamijenjene tijekom 2022. godine, iako je - kako naglašavaju iz Rijeke - "kod ove klase broda propisano mijenjanje unutar svakih pet godina".

- Unatoč ovom propisanom roku, u praksi se sajle mijenjaju prosječno svake dvije godine, pa i češće po potrebi.

Čitavim slučajem posebno su se našli pogođeni i iznenađeni u hrvatskoj kompaniji "Eurocable group", ističući da se oni uopće ne bave proizvodnjom čeličnih sajli:

- Tvrtka "Eurocable group" iz Jakovlja ne proizvodi čelične sajle nego električne vodove i kabele od bakra i aluminija, koji su u skladu sa svim važećim standardima sigurnosti i kvalitete. Naša tvrtka ne trguje ni sa čim drugim osim električnim vodovima i kabelima, a svoje proizvode ne isporučujemo "Jadroliniji". Molimo vas da istaknete te jednostavne činjenice. Mi ćemo i dalje raditi u skladu s najvišim standardima i odgovornošću prema svim svojim dionicima - poručili su nam iz Jakovlja.

Redovito održavanje

Pitali smo i Registar za preglede "Jadrolinijinih" brodova, kao i za nalaze, osobito kada su u pitanju čelik-čela na rampama trajekata:

- Netočna je informacija da je navodno nadzor HRB-a utvrdio da na pramčanoj rampi "Kornata" sajle nisu certificirane. Registar je početkom rujna obavio redovnu ISM prosudbu sustava upravljanja na brodu "Kornati", a ne pregled, inspekcijski nadzor ili nadzor, što je bitna razlika koju bi upućeni trebali znati uočiti. Predmetna prosudba nije bila povezana ni uvjetovana događajima u vezi s padom pramčane rampe za ukrcaj i iskrcaj vozila na brodu "Mljet".

Iz Registra poručuju da je u njihovu izvještaju sa spomenute provedene prosudbe sustava upravljanja na "Kornatima" nisu navedene nesukladnosti povezane s čeličnom užadi za podizanje ili spuštanje rampi i njihove certifikacije. Naprotiv, kažu da su tijekom prosudbe "pronađeni zapisi o redovnom održavanju te izmjeni čelične užadi 2022. i 2024. godine, zasebno za pramčanu i zasebno za krmenu rampu, kao i pripadni certifikati proizvođača čelične užadi".

Hrvatski registar brodova, odnosno njegov ravnatelj Damir Roje, u svojem odgovoru ističe da su u posljednje vrijeme često žrtve neosnovanih imputacija u medijskom prostoru, što im narušava ugled.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
20. studeni 2024 21:57