StoryEditorOCM
Hrvatskafacelifting cammea

Ako imate aplikaciju za ovaj prijevoz, slobodno je obrišite! Od sutra taj taksi prestaje voziti, ali dobit će zamjenu

Piše Marija Crnjak/JL
27. svibnja 2024. - 15:50

Taksi Cammeo od utorka odlazi u povijest, a zamijenit će ga Wizi, novi brend prijevozničke tvrtke koja je uz opsežno rebrendiranje presložila i poslovanje, s ambicioznim ciljem da do 2030. godine udeseterostruči promet, uz još veći rast prihoda. Tajna je u širenju ne samo na srednju Europu nego i na Arapski poluotok - i to već u sljedećoj godini - gdje su troškovi puno niži nego u Europi, a prihodi značajno viši, otkriva za Jutarnji list Vladimir Minovski, vlasnik i generalni direktor Wizija.

"Cammeo je kao brend trebao facelifting i s tim smo odlučili napraviti veliki zaokret s ciljem širenja naše franšize na regiju, ali i šire. Kažemo da je Cammeo osvojio Hrvatsku, a Wizi će osvojiti cijeli svijet. Baš zato izabrali smo ime Wizi koje je kratko i zvučno i prepoznatljivo na različitim jezicima. Proces rebrendiranja je trajao posljednjih godinu i pol i u tom vremenu smo detaljno istražili tržište i nove trendove, a rebrendiranje uz novo ime uključuje novi vizualni identitet i nove boje, i tu smo surađivali s Anjom Zambelli Čolak i njezinom nagrađivanom agencijom Zambelli Brand Design", kaže Minovski.

Wizi Tech Sustav

Uz novi vizualni identitet dolaze i nova vozila, odnosno obnova voznog parka u kojem je trenutačno oko 800 vozila, dok za Wizi vozi preko 1200 vozača, u franšiznom sustavu koji ima više modela. Bilo da vozači voze svoja vozila ili ne, svi se služe Wizijevom, ranije Cammeovom tehnološkom platformom, koja se također uskoro dorađuje inovativnim AI rješenjima, a novi poslovni model dodatno će ih motivirati da voze pod Wizijevim brendom, ističe Minovski.

image

Vlado Minovski

Željko Puhovski/Cropix

Tvrtka mijenja strategiju 18 godina nakon osnivanja u Rijeci, gdje je Cammeo krenuo kao mali obiteljski taksi-prijevoznik, pa se nakon toga proširio na Osijek pa Zagreb, čime je zapravo krenula liberalizacija taksi-tržišta koja je naposljetku omogućila i dolazak platformi poput Ubera i Bolta. Danas Cammeo/Wizi vozi u tri države, Hrvatskoj, Sloveniji i Makedoniji, u ukupno 25 gradova, najviše u Hrvatskoj, te godišnje njihovi vozači prevezu 7,5 milijuna putnika.

Za razliku od platformi, Wizi, iako je tehnološki usmjerena kompanija, i dalje ostaje taksi-tvrtka, koja osim aplikacije ima i pozivni centar jer im se pokazalo da je takva usluga i dalje tražena, pogotovo među starijim stanovništvom.

"Ostajemo taksi-služba s pozivnim centrom i aplikacijom te i dalje jako puno ulažemo u edukaciju vozača, sigurnost putnika i povjerenje partnera, među kojima su neki koji za Cammeo, a sada Wizi, voze zadnjih 18 godina. Cilj nam je omogućiti vozačima da se u što većoj mjeri fokusiraju na vožnju i da im naš sustav rješava sve ostalo, od nabavke vozila i financiranja do održavanja vozila.

Tržište teško 60 milijuna eura

Usto radimo i na novom Wizi Tech sustavu, s AI značajkama koje će poboljšati korisničko iskustvo i smanjiti trošak prijevoznicima. Po uzoru na pilot koji smo razvili u Sloveniji, uvodimo i model master-franšize koji ćemo nuditi partnerima. Uz širenje na nova tržišta, to će nam do 2030. godine povećati broj Wizijevih vozila s 800 na skoro 10 tisuća", kaže Minovski.

U regiji, naime, vozi ukupno oko 50 tisuća taksista i tržište je teško oko 200 milijuna eura (samo hrvatsko je 60 mil. eura), i Wizi će dio vozača pokušati motivirati da im se priključe. Tvrtka je lani imala konsolidirane prihode od 20 milijuna eura, što je oko 10 posto više nego u godini ranije. U 2024. također očekuju rast od desetak posto, a nakon toga eksponencijalni rast poslovanja.

Na ulasku na arapsko tržište rade već dvije godine.

"Osim što smo angažirali ozbiljne konzultantske tvrtke, i sam sam proveo dosta vremena u arapskim zemljama, pa sam vidio koliko je taksi-prijevoz zastario, a koliko je tražen. Tamo dominiraju sustav najma vozila s vozačem i luksuznije kategorije automobila. Sklopili smo partnersku suradnju s jednom domaćom kompanijom koja je već prisutna na tom tržištu i projekt je u visokoj fazi pripreme, tako da bi prve vožnje na Arapskom poluotoku trebale krenuti sljedeće godine. Tamo su ulazni troškovi puno niži, od PDV-a do cijena vozila i goriva, a cijene usluge su znatno više", pojašnjava Vladimir Minovski za Jutarnji list.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. listopad 2024 09:49