StoryEditor
Biznisotkazan skup

Zbog opasnosti od korone najveći svjetski sajam turizma u Londonu postao - virtualan!

16. rujna 2020. - 08:04
Sajam turizma u Londonu, WTM štandRužica Mikačić

Nije dobro počelo promoviranje turističke 2021. godine. Poslovni svijet u utorak je iznenadila obavijest koja je stigla s najvećega svjetskog sajma putovanja World Travel Market (WTM) u Londonu da planiranog velikog okupljanja na toj najvećoj turističkoj pozornici svijeta početkom studenoga – neće biti.

– Nakon 40 godina u kojima ste nas posjećivali u izložbenim halama u Londonu, ovaj put mi dolazimo k vama. Iako fizički nećete biti u Londonu, WTM kao virtualni događaj održat će se tijekom tri dana od 7 do 22 sata, kako bi se omogućio mrežni pristup iz različitih zona širom svijeta – kaže se u obavijesti koja je stigla i novinarima akreditiranim za taj događaj.

Tako je COVID-19 nakon ITB-a, vodećeg poslovnog turističkog skupa u svijetu, koji je u ožujku otkazan u Berlinu, presudio i WTM-u. Zbog toga će poslovna 2020. godina u turizmu, osim po nesigurnosti i prepolovljenom turističkom prometu u svijetu, ostati zapamćena i kao prva godina unatrag pola stoljeća u kojoj se turistički profesionalci nisu okupili ni u Berlinu ni u Londonu. A sve u strahu i zbog opasnosti od širenja virusa.

Za kampere nema straha

Za turističke profesionalce desetljećima su ta dva ključna poslovna okupljanja bila putokaz za planiranje iduće poslovne godine (WTM u studenom) i brušenje detalja za već ugovorene poslove uoči predsezone (ITB u ožujku). Deseci drugih manjih turističkih sajmova u gotovo svakoj europskoj zemlji bili su logična dopuna informacija o tržišnim kretanjima i potražnji u pojedinom području svijeta, a većina ih se ove godine od ožujka nadalje nije održala. Kolika zbunjenost i nekoordiniranost u turističkom svijetu vlada oko koronavirusa, epidemioloških mjera i ograničavanja kretanja, najbolje ilustrira činjenica da u isto vrijeme dok iz Londona stiže (ne)očekivana obavijest o otkazivanju fizičkog izlaganja i susreta na WTM-u, turistički kamping sajmovi u Parmi (Italija) i Düsseldorfu (Njemačka) odvijaju se nesmetano i s desecima tisuća posjetitelja.

– Kamperi su jedan poseban svijet i ovog ljeta su pokazali da njima putovanje nije problem, jer su uvijek u svojoj kući – kamperu. U Düsseldorfu se očekuje oko 130 tisuća posjetitelja, a u Parmi je prije otvaranja sajma kolona kampera i automobila bila duga tri kilometra. Svi su čekali da se sajam otvori kako bi ušli, jer njihova strast za putovanjem nije smanjena. Predstavili smo kampove iz svih dalmatinskih županija, interes je velik i zaista je vrijedilo susresti se s partnerima i publikom – kazao nam je Jerko Sladoljev, predsjednik udruge Top camping Croatia.

Nema više štandova

Naravno, turistički sajmovi koji su u tijeku odvijaju se pod vrlo strogim epidemiološkim mjerama, maske su obvezne svuda i uvijek. No, londonski organizatori procijenili su da nakon 40 godina kontinuiranog izlaganja, najprije na Earls Courtu pa potom na modernom ExCel sajmištu, ove godine na WTM-u neće biti susreta oko 90 tisuća posjetitelja i oko 55 tisuća poslovnih ljudi. U virtualnom svijetu će moći komunicirati, slušati zoom-konferencije, radionice, predavanja i analize, ali fizičkih predstavnika i štandova najavljene 182 zemlje svijeta neće biti.

– Moje je mišljenje da Hrvatska mora ostati prisutna na sajmovima koji će biti održani i koji su na tržištima važnim za naš turizam, jer razgovor i kontakt s potencijalnim gostom ne može zamijeniti virtualna prezentacija. Strah će ostati prisutan i morat ćemo ga polako razbijati kao i poslije Domovinskog rata. Mi imamo svoje adute i prednosti, jedini smo pokazali da znamo raditi turizam u "novom normalnom" i ugostili smo milijun Nijemaca ove godine. To treba iskoristiti na tržištu prije negoli se konkurencija snažno oporavi – komentirao je Selimir Ognjenović, vlasnik ID Riva Toursa, zbunjujuću situaciju sa sajmovima.

Ova godina naučila nas je brzim prilagodbama

Hrvatska turistička zajednica je u prosincu 2019. godine, sukladno poslovnoj politici organizatora sajma, uplatila 25 posto iznosa zakupa prostora na WTM-u. Uplatom depozita od 25 posto sudionik sajma osigurava izložbeno mjesto. Vezano za izlaganje u ovoj godini, organizator sajma WTM jučer je uputio službenu obavijest o novom konceptu održavanja, dok detalje oko koncepta virtualnog nastupa uskoro očekujemo, kazali su nam u HTZ-u.

– S obzirom na trenutačnu situaciju uzrokovanu pandemijom koronavirusa u Velikoj Britaniji, ali i cijelom svijetu, otkuda pristižu izlagači ove najznačajnije i najveće turističke burze, odluka o otkazivanju klasičnog održavanja sajma bila je očekivana i logična. Ova turistička godina naučila nas je stalnim promjenama, brzim reakcijama i prilagodbama – kazao je za "Slobodnu" direktor HTZ-a Kristjan Staničić.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?

Izdvojeno

20. rujan 2020 08:19