Overlay
Ćakula

Ana Bacinger: Sve je manje autentičnosti zbog koje su influencerice zapravo i postale zanimljive pratiteljima, ali ima nas koji želimo ostati iskreni

Piše Tea Sumić Miletić
12. lipnja 2022. - 19:58

Tko god je, barem iz prikrajka, pratio hrvatsku blogersku scenu, nije mu mogla promaknuti Ana Bacinger, koja je uz Ljupku Tanevsku, Barbaru Repe, Anu Karađole i Isabellu Rakonić jedna od njezinih začetnica. Od tog je doba vrijeme tako brzo proletjelo, puno se toga promijenilo, a promijenile su se i neke stvari u Aninu životu. Kako nas je blogerica, influencerica i modna novinarka prije dvije godine, u povodu desetog rođendana svojeg bloga Little Fashion Paradise, ugodno iznenadila izletom u dizajnerske vode, osmislivši mini kolekciju pamučnih T-shirtica i sweatshirtica, a prošle nas je godine oduševila ljetnom LFP kolekcijom u živim bojama, zanimalo nas je sprema li nam štogod nova, a svakako smo bili radoznali čuti kako se snašla u novoj ulozi, jer Ana je prije tri mjeseca postala majka dječačića Leva. Stoga je prvo pitanje koje smo joj uputili, sasvim logično, bilo kako balansira između majčinstva i poslovnih obveza.

– Moram priznati da je teško sad kad je Lev mala beba i da apsolutno kužim zašto su mame godinu dana na porodiljnom. I sama sam to imala u planu, no nakon što sam se oporavila od poroda jednostavno sam poželjela biti kreativna i nastaviti raditi ono u čemu uživam. Iako sam većinu projekata stavila na pauzu, bavim se takvim poslom da blog i Instagram moraju biti aktivni, a to iziskuje vremena, truda i kreativnosti… Srećom je Lev jako dobra beba pa zajedno balansiramo u svemu.

Na što ste trenutno usredotočeni na poslovnom planu? Možemo li se nadati novoj kolekciji LFP-a? 

– Uz blog i Instagram, aktivno radim na novoj kolekciji LFP-a, koja bi trebala biti online početkom lipnja. Možda malo kasnim, no ljeto je dugo i vjerujem da će moji šareni komadi koje svi s nestrpljenjem čekaju biti miljenici dnevnih kombinacija brojnih fashionistica. Nova mini kolekcija svojevrsni je nastavak prošlogodišnje – fokus je na klasicima koji su okupani u dobru dozu retra. Imamo novi cool vizual i nove kombinacije boja koje vrište ljeto i jedva čekam da vam ih pokažem.

S obzirom na to da ste jedna od domaćih modnih blogerica s najdužim stažem, što se, prema vašem mišljenju, najviše promijenilo u posljednjih 10-15 godina?

– Promijenilo se to da blogovi više ne postoje, da se sav sadržaj preselio na Instagram, koji je fokusiran isključivo na fotografiju. Blogerica zapravo više ni nema, danas dominiraju influencerice koje su se svojim zanimljivim fotografijama istaknule na popularnoj društvenoj mreži. Iskreno, fale mi ta prošla vremena, kad bih otišla na nečiji blog i upijala kvalitetne tekstove i uživala u nečijem pisanju i fotografijama, no mislim da su ta vremena iza nas…

Prateći vaš blog i Instagram, možemo zaključiti da veliku prednost dajete iskrenosti, ali ste, nažalost, u manjini. Što mislite, zašto je tako?

– Najprije želim zahvaliti na tom zaključku jer se zbilja od samog početka bloganja i influencanja trudim biti iskrena i radim isključivo suradnje u kojima se pronalazim i u čije proizvode vjerujem. Netko na Instagram gleda kao na odličnu kratkoročnu priliku da zaradi dobre novce pa hvata sve suradnje, ali ima nas koji svojim sadržajem želimo ostati autentični i iskreni jer imamo publiku koja je uz nas godinama i jednostavno ih ne želimo iznevjeriti. Većina mojih pratiteljica sa mnom je od samog početka bloganja, znači punih 11 godina, odrasle su sa mnom i pronalaze se u mojoj estetici. Zbog njih želim ostati ona ista Ana u čijem sadržaju uživaju i čije savjete bez skepticizma prihvaćaju već dugi niz godina.

Nedavno smo u Stilu pisali o "padu ere influencera", osobito onih koji pratiteljima serviraju lažnu sliku o svojem životu, nakon čega će, kako neki vjeruju, brendovi početi davati prednost onima koji imaju manje pratitelja, ali su s njima čvršće povezani. Što mislite o tom predviđanju?

– Mislim da su ljudi zasićeni mnoštvom savršeno iskrojenih trenutaka koje viđamo na Instagramu i da svi žele vidjeti kako izgleda nečiji stvarni život. Fejkanje je rezultiralo i kopiranjem, jer ako malo bolje razmislite, jako puno profila izgleda gotovo identično – nosi se ista odjeća, kupuju se isti brendovi, iste cipele i torbe, odlazi se na mondena putovanja na ista fotogenična mjesta… Sve je manje autentičnosti, zbog koje su influencerice zapravo i postale zanimljive svojim pratiteljima. Mogu samo prokomentirati iz vlastite situacije – imam 22 tisuće pratitelja i publiku koja je tu godinama. Nikad se nisam opterećivala brojkama jer su brendovi kod mene prepoznali iskrenost, autentičnost i zanimljiv sadržaj koji odudara od velike većine. Uvijek će biti brendova koji žele biti dio ovih "velikih" jer im je bitno da njihov proizvod dođe do velikog broja ljudi, no istina je da sve više brendova u moru istih profila traži ekipu koja je zanimljiva i svoja, a to su najčešće influenceri s 10 ili 20 tisuća pratitelja.

Kako je u vašem slučaju došlo do suradnje s brendovima i koje su vam ostale u najljepšem sjećanju? 

– Moje prve suradnje krenule su s blogom i bilo je zbilja fantastičnih. Nikad neću zaboraviti odlazak u Stockholm na poziv H&M-a, neposredno prije nego što su otvorili svoj prvi dućan u Hrvatskoj. To je vjerojatno najdivnije iskustvo koje imam, a koje sam ostvarila isključivo zahvaljujući pisanju bloga. Tu je i suradnja s brendom COS, koji me je angažirao za lansiranje hrvatskog webshopa. Uz H&M i COS, jako sam ponosna na suradnju s brendom Reserved, čije sam lice već par godina, kao i na divnu suradnju s francuskim brendom Sezaneom, koji me uz mjesečnu objavu s vremena na vrijeme angažira za neke cool priče koje rade za svoje kanale. I adidas Originals pamtim po fantastičnim suradnjama, s.Oliver, s kojim radim već godinama, modna kuća Mona, u čijoj estetici uživam… Ne mogu ne spomenuti Zalando, koji me je prepoznao kao nekog relevantnog na hrvatskoj modnoj sceni i odlučio me angažirati na punih godinu dana. Teško je izdvojiti njih par jer sam u ovih 11 godina imala zaista puno suradnji, no mislim da sam na ove spomenute najviše ponosna jer su u pitanju veliki brendovi koji su prepoznali autentičnost, kvalitetan sadržaj i kojima se sviđa moj stil.

Koliko se ono što nosite privatno razlikuje od onoga u čemu vas viđamo na Instagramu i blogu? 

– To sam sto posto ja – samo privatno češće nosim ravne cipele, ha-ha-ha.

Tko je najviše utjecao na vaš stil odijevanja, a tko vam je sada najviše po guštu?

– U vrijeme kada sam počela raditi kao modna novinarka velika se pažnja posvećivala street style fotografijama s Tjedana mode. Svi smo s nestrpljenjem čekali jutro da vidimo koga su Bill Cunningham, Sartorialist, Garance Dore, Tommy Ton i Phil Oh uspjeli pofotkati ispred revije. Ja sam bila oduševljena stilom ruske četvorke – Miroslave Dume, Vike Gazinskaye, Anye Ziourove i meni osobno najdraže Natashe Goldenberg. Mislim da su one bile jako zaslužne za moj stil prije desetak godina. Iskreno, danas sam više fokusirana na prekrasne Instagram profile koji fokus stavljaju na kvalitetnu fotografiju, dok u pogledu mode i dalje najviše uživam u profilima žena koje su godinama na modnoj sceni.

U modi se posljednjih nekoliko godina sve više pažnje pridaje odgovornoj proizvodnji i poslovanju, premda neki brendovi takve trendove koriste za "greenwashing". S obzirom na vaš dugogodišnji staž modne novinarke i blogerice, voljeli bismo čuti što vi o svemu tome mislite.

– S obzirom na to da sam i sama vlasnica jednog malog brenda koji fokus stavlja na održivost i odgovorno poslovanje, mogu samo pohvaliti svaki brend koji ide prema tome. Smatram da je budućnost mode upravo u tome. "Greenwashing" nikako ne podržavam, znam da ga ima kod velikih brendova, no danas u par klikova možete doći do pravih informacija pa se nadam da će s vremenom brendovi prestati lagati javnosti.

S obzirom na to da ste nedavno postali mama, osjećate li pritisak da se "morate" vratiti na djevojačku liniju? Nalazite li uopće vremena za tjelovježbu?

– S obzirom na to da za pet mjeseci punim 38 godina, ne opterećujem se previše time. Kad sam ostala trudna, bila sam premršava i zapravo sad, tri mjeseca nakon poroda, imam svoju idealnu kilažu. Naravno da bih se voljela opet utegnuti i vratiti vježbanju, no radim to polako… Jednom tjedno vježbam s privatnom trenericom jer sam imala carski rez pa treba biti oprezan i paziti koje vježbe su okej nakon tog zahvata. Nakon odrađenih privatnih sati, planiram se vratiti pilates reformeru koji imam kod kuće i polako se vratiti u formu.

Možete li nam otkriti svoju beauty rutinu? Koliko se razlikuje od nekadašnje?

– Od trenutka kad sam postala mama, make-up koristim samo u situacijama kada imam neko važno snimanje. Inače sam skroz bez šminke, jer licem često dodirujem bebu… Moja beauty rutina nije se nešto drastično izmijenila, nikad nisam bila miljenica napadnog i jakog make-upa i zapravo se nikad nisam ni znala našminkati, tako da je kod mene oduvijek u modi onaj "no make-up make-up look". Jedino što obožavam od šminke već godinama su jarkocrveni ruževi, na njih sam baš slaba. Kad sam bila mlađa, često sam eksperimentirala s preparativnom kozmetikom, no posljednjih godina koristim isključivo proizvode Dermalogica jer su se pokazali savršenim za moj ten.

Pratite Stil i na Instagramu te Facebooku!

22. prosinac 2024 08:09