Overlay
PROMO

Split i Splićani kao inspiracija: brend TOrBA bags ima super proizvode i genijalne planove, otkrila nam ih je Mia Perdić

Piše Tea Sumić Miletić
Foto Nikola Vilic/Cropix
26. siječnja 2023. - 11:03

Već punih dvanaest godina djeluje splitski modni brend TOrBA bags, iza kojeg stoji mali tim dizajnera i ilustratora čiji su uporabni predmeti spoj posebnog dizajna, reciklaže i ilustracije. Sve što iziđe iz njihove kreativne radionice je posebno izrađeno i drukčije, ali pod jednom osnovnom kapom spoja dobrog dizajna i svijesti prema ekologiji. Upravo to nas je motiviralo da se malo bolje upoznamo s njihovim radom, u ugodnoj ćakulici uz dobro rashlađeni Somersby.

U pojedinosti vezane uz svoj brend uputila nas je Mia Perdić, od koje smo najprije zatražili najbitniju informaciju: gdje se njihovi proizvodi, uključujući torbe koje su nam se baš jako svidjele, mogu nabaviti.

image
Nikola Vilic/Cropix

- Naše možete kupiti na web shopu www.torbabags.com, gdje su prezentirani osnovni modeli, preko Instagrama i Facebooka ili na platformama Štand.hr te Made by kreativni kolektiv. Sve smo ove godine po pozivu sudjelovali na svim kreativnim sajmovima diljem Hrvatske, kao i na nama omiljenom Tjednu dizajna Zagreb, gdje se svake godine prestavljamo s novim modelima i idejama.

Po čemu se vaše torbe razlikuju od drugih?

- Naše su torbe posebne po tome što kupac može intervenirati u njihovoj izradi: birati detalje, sugerirati kombinacije, boje... Na taj način zajedno stvaramo individualni proizvod koji priča priču. Ništa nije zadano, osim osnovnog dizajna koji i je osnova branda, prepoznatljiv, drukčiji i kao takav trpi intervencije. Torbe su osim toga multifunkcionalne, nosive na više načina te ne nužno jednog izgleda, već se mogu mijenjati i nadopunjavati. Često komentiramo da smo se odlučili za dizajn koji nije baš komercijalan (smijeh) jer naši kupci u jednoj torbi kroz mogućnost promjene poklopca, dodavanja i oduzimanja detalja i primjenom strane na kojoj će ih nositi zapravo dobiju nekoliko torbi. Cilj nam je dobrim dizajnom potaknuti pametnu kupnju.

image


 

Nikola Vilic/Cropix

Tko nosi vaše torbe i kakve su reakcije kad ih prvi put ugledaju?

Kod naših kupaca nema dobne granice, isto tako ni rodne. Mnogi modeli su uniseks. Imamo puno stalnih kupaca koji nam se vraćaju. Reakcije su upravo ono što nas tjera dalje, pozitivni komentari su najveća inspiracija. Pogotovo nas raduju reakcije izvan Splita, Zagreb je pun priča o Splitu na torbama (smijeh).

Kakve materijale koristite i vodite li računa o održivosti?

- Osnovna ideja nam je od samog početka bila briga za okoliš. Želimo naglasiti njezinu važnost, kao i važnost recikliranja, održivosti i pametne kupnje. S godinama smo stvorili jedan krug poslovanja s kompanijama koje slično razmišljaju te nas podupiru u samom procesu. Zahvaljujući tome, materijali koji su osnova naših proizvoda su često ostaci iz proizvodnje tvrtki koje se bave sasvim drugim djelatnostima, primjerice autoindustrijom, oglašavanjem... Od toga krećemo te takve materijale implementiramo u svoj dizajn. Tu moram pohvaliti grad Split i kulturne ustanove s kojima surađujemo jer umjesto da bace bannere koje su koristili, nama daju priliku da ih iskoristimo. Umjesto da završe na otpadu, oni postaju dobra osnova za naš rad. Osim toga, održavamo radionice o održivosti, brizi za grad i preko svojih proizvoda šaljemo jasnu poruku.

Što vas nadahnjuje pri kreiranju?

- Najveća inspiracija je život u Splitu, svakodnevni život u gradu koji je sve, a nije jednoličan - ljudi, njihovo izražavanje, stil. Preko ilustracija koje izrađuje moj suprug Zoran, grafita sa zidova... pričamo priču, dizajnom potičemo kreativnost, već poznatu u našem gradu. Isto tako gosti koji dolaze u Split i kupuju naše torbe i majice s ilustracijama koje su pakirane kao razglednice su prava putujuća reklama. Majicom pakiranom poput razglednice se posebno ponosimo i već sljedeću sezonu idemo s novim motivima. Plan nam je uključiti i mlade snage, nove autore i crtače, pa tako svaki grad može imati baš svoju priču i svoj unikatni, moderni suvenir.

image
Nikola Vilic/Cropix

Što vam je najveći izazov u ovom poslu?

- Najveći izazov je uvijek ići još dalje. Cijeli moj poslovni vijek je bio vezan uz proizvodnju, a tako i sada. Posložilo se da sada radim u firmi koja se bavi proizvodnjom tekstila i ambalaže, uz sve popratne djelatnosti poput tiska, a budući da zapošljava osobe s invaliditetom, prirodno je da ovaj tip našeg poslovanja zaokružimo s takvom proizvodnjom. Na tome gradimo daljnje poslovanje, nadam se da će biti uspješno, a tada bi i naša priča bila zaokružena.

Kakvi su vam planovi za budućnost? Možemo li očekivati fizičku trgovinu ili nešto slično?

- Dugo maštamo o prodajnom mjestu. Kako se naš proizvod razvijao s godinama, došle su nove ideje, poput ideje o sinergiji nas kao dizajnera te lokalne proizvodnje i resursa. A ona postoji u Splitu. Cilj je jedno takvo prodajno mjesto gdje će se prezentirati lokalni kreativci, poduprijeti proizvodnja, uključiti i osvijestiti ostale o ranjivim skupinama i jedan dio prihoda uputiti u njihovo financiranje. Ideja je da preko zime ne zatvaramo svoja vrata nego se posvetimo edukaciji i radionicama te razvoju ideje zelenog poslovanja. Sama proizvodnja naših torbi, odjeće i drugih proizvoda odvijala bi se u pogonima kompanija koje pri zapošljavanju daju prednost ranjivim skupinama, i to bi bilo naznačeno na svakom proizvodu. Vjerujem da bi to uz potporu lokalne zajednice također bilo od velike marketinške važnosti za grad Split, jer još niti jedan grad nema takvu ponudu. Kako radim u takvoj tvrtki kao voditelj jednog odjela, ideja je već prezentirana i naišla je na odobravanje, tako da vjerujem u realizaciju.

Članak je realiziran u suradnji sa Somersbyjem.

13. travanj 2024 01:45