Na Filmskom festivalu u Cannesu premijerno je prikazan novi Wes Andersonov film 'The French Dispatch' povodom čega smo se opet prisjetili njegovih sanjivih svjetova i genijalnog stila njihovih protagonistica.
Film je na IMDb-u opisan kao ljubavno pismo novinarima smješteno u predstavništvo američkih novina u izmišljenom francuskom gradu Ennui-sur-Blasé u 20. stoljeću, a paralelno prati tri različite radnje. One su zapravo oživljene priče objavljene u istoimenim izmišljenim novinama The French Dispatch. Film je nadahnut Andersonovom ljubavlju prema kultnom časopisu New Yorker, a neki likovi i događaji u filmu temelje se na stvarnim osobama pa možemo reći da je riječ o filmu ključa.
U genijalnoj glumačkoj postavi našle su se i ovogodišnja dobitnica Oscara Frances McDormand, Lea Seydoux, Andersonova nova muza Lyne Khoudri i njegova vječna inspiracija Tilda Swinton. Već po foršpanu vidimo da ćemo u danima nakon gledanja filma imitirati barem jednu od protagonistica (ili sve po malo) koje će utjeloviti ove fantastične glumice.
Njegovi visoko estetizirani filmovi očekivano uvijek omoguće ljubiteljima mode zanimljive kostime koji su ne jednom poslužili kao kreativna podloga dizajnerima u njihovim kolekcijama. Otkad je Alessandro Michele postao direktor modne kuće Gucci, njezin stilski zaokret odvio se posve pod utjecajem Andersonovog stila, a modeli na revijama počinju izgledati kao članovi obitelji Tenenbaum kombiniranjem retro sportskih asesoara i luksuznih materijala. Čak i reklame brenda su kontinuirano nalik filmovima slavnog redatelja. Gucci nije jedini, imitaciji toga stila pridružili su se mnogi, ali nitko tako eksplicitno.
Njegov utjecaj u modnom smislu najbolje je oprimjeriti na ultimativnoj vesandersonovski kombinacija Margot Tenenbaum koju glumi Gwyneth Paltrow, a odjenula ju je kostimografkinja Keren Patch. Bezizražajnih izraza lica, ravne kose počešljane u stranu, nonšalantno odijeva Fendi bundu i Lacoste tenisku haljinu, poslužila je kao inspiracija mnogim dizajnerima, ali i it djevojkama i vratila melankoliju novog vala 60-ih u modu.
Međutim, ona nije jedini njegov lik sa zavidnim stilom. Ne smijemo zaboraviti Karu Hayward u 'Moonrise Kingdomu' iz 2012. koja je sa svojim bijelim čarapama do koljena i velikim ovratnikom na rozoj mini haljini također najavila nekoliko trendova koji nisu u potpunosti zaboravljeni do sada. S druge strane, Tilda Swinton u istom filmu, ali i 'Grand Budapest Hotelu' iz 2016. nije najavila neki konkretan nosivi trend, već je baš kao i Natalie Portman u 'Hotel Chevalieru' iz 2007. dala jedan mig svima onima koji vole raskošno, avangardno, pa čak i pomalo dekadentno odijevanje. Zanimljivo je da je i sam redatelj u jednom intervjuu rekao da misli kako bi svi njegovi likovi mogli prelaziti iz filma u film bez da to itko uoči jer su im stilovi uvijek neobični, ali i slični.
Pratite Stil i na Instagramu!