StoryEditor
Split‘sudar‘ s ogradom

Je li muž upraviteljice Bilica trebao platiti štetu na službenom kombiju? ‘Zakunjao‘ je za volanom, ostrugao vozilo, a cijeli je trošak pokrio Zatvor

16. studenog 2020. - 20:15

– Napiši kako sad zovu splitski zatvor – OPG! Zato jer se, brate, zapošljavaju cile familije, žene, dica babe, stričevi... Pitaj kako to da je muž upraviteljice Ane Svaline (imenovana na to mjestu u ožujku 2020. godine – nap. a.) ima prometnu nesriću sa službenim autom i onda niti je zva policiju na očevid, nego je samo produžija dalje. Zatvor je pokrija trošak popravka kombija kojem je bila oderana cila liva strana. Više od tri iljade eura štete! – "prišapnulo" nam je nedavno nekoliko djelatnika splitskog Zatvora na Bilicama.

Neslužbena priča govorila je da su se Jakov Svalina, voditelj Odsjeka za vanjsko i unutarnje osiguranje Zatvora u Splitu i suprug spomenute upraviteljice, i njegov neposredni nadređeni Nediljko MIljak, načelnik Odjela osiguranja zatvora Split, u kolovozu prošle godine vraćali službenim automobilom s puta iz Zagreba te su na autocesti blizu Zadra u kasnim noćnim satima imali prometnu nezgodu.

Vozio je Svalina, a navodno je u jednom trenutku "zakunjao" te je izgubio nadzor nad vozilom i ostrugao ogradu na sredini autoceste, "ogulivši" cijelu lijevu stranu automobila. No, nakon nezgode u kojoj, srećom, nitko od njih nije ozlijeđen nisu, kao što bi laik očekivao, pozvali policiju na očevid. Mnogi se pitaju zašto to nisu učinili, pogotovo kad se zna da su službene osobe i da su vozili službeno vozilo na službenom putu.

Po Zakonu o sigurnosti prometa na cestama, ako je prometnom nesrećom nastala samo materijalna šteta, vozači moraju odmah ukloniti vozilo s ceste radi daljnjeg nesmetanog protoka prometa, ako je to moguće te ako ne žele intervenciju policije, trebaju popuniti i potpisati europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijeniti osobne podatke s drugim vozačem. Ako, pak, na mjestu nesreće nema vlasnika vozila ili druge oštećene stvari (ograda i sl.), vozač automobila koji je prouzročio nezgodu dužan je vlasniku vozila ili druge oštećene stvari ostaviti svoje podatke i podatke o vozilu kojim je uzrokovao prometnu nesreću.

Dužni ukloniti vozilo

Što se tiče izlaska policije na očevid, oni su dužni izaći ako je vozač, sudionik ili očevidac obavijestio policiju o prometnoj nesreći. Kod manjih materijalnih šteta policajac će upozoriti sudionike da mogu razmijeniti podatke i potpisati europsko izvješće o nesreći.

Pitali smo Ministarstvo pravosuđa jesu li djelatnici Zatvora bili obvezni, s obzirom na to da se radi o službenom vozilu koje je u vlasništvu države, obavijestiti policiju i ostati na mjestu događaja dok se ne obavi očevid, alkotestiranje i ostale radnje, te koliko je iznosio trošak popravka i po kojoj je osnovi Zatvor u Splitu "pokrio" te troškove.

– Središnji ured, Uprava za zatvorski sustav i probaciju obaviještena je o slučaju koji navodite od strane Zatvora u Splitu o prometnoj nezgodi koja se dogodila prilikom obavljanja službene zadaće 10. kolovoza 2019. godine u blizini odmorišta Pristeg na autocesti A1 u 00,30 sati. Nakon prometne nesreće nije pozvana policija jer se radilo samo o nastanku materijalne štete u kojoj nije bilo ozlijeđenih niti je netko izgubio život, te u takvim slučajevima ne postoji obaveza pozivanja policije. Vozači, sudionici prometne nesreće u kojoj je uzrokovana samo materijalna šteta na vozilu, dužni su ukloniti vozilo s kolnika, omogućiti nesmetano odvijanje prometa, popuniti i potpisati europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijeniti osobne podatke i podatke o vozilu. S obzirom na to da su oni bili jedini sudionici nesreće i bez ozljeda, nije bilo potrebe za poduzimanje drugih radnji.

Nastalu štetu na vozilu Zatvor u Splitu je sanirao na temelju suglasnosti Ministarstva pravosuđa korištenjem dopunskih sredstava za plaćanje popravka vozila. Ujedno nisu utvrđene okolnosti iz članka 37. točke 5. i 6. Zakona o izvršavanju kazne zatvora (po navedenim točkama teška povreda službene dužnosti je uništenje, otuđenje ili oštećenje povjerene državne imovine, uključujući odoru, naoružanje i opremu te nemaran odnos prema državnoj imovini koji je doveo do štetnih posljedica ili do ozbiljne mogućnosti njihova nastanka – nap.a.) koje bi upućivale na to da su službenici dužni nadoknaditi štetu. Vozilo je popravljeno u servisu, za što je isporučen odgovarajući račun – odgovorili su nam iz Ministarstva pravosuđa, ne spominjući detalje nezgode, odnosno kako je i zašto do nje došlo, te koliko je državnog novca izdvojeno za popravak.

U HAC-u ne znaju za oštećenja

S obzirom na neslužbenu informaciju da je vozilo oštećeno jer se "zabilo" u ogradu, bilo bi logično da je i ograda pretrpjela oštećenja, pa smo poslali smo upit Hrvatskim autocestama jesu li 10. kolovoza prošle godine ili u idućih nekoliko dana zabilježili da je na tom potezu uočeno oštećenje središnje ograde autoceste. Pitali smo ih i koliko je, ako jest, metara ograde oštećeno i kolika je procijenjena šteta, te je li HAC podnio kaznenu prijavu za oštećenje tuđe stvari. Njihov odgovor ponudio nam je nove nedoumice:

– Hrvatske autoceste nemaju zabilježenu informaciju da se 10. kolovoza 2019. godine dogodila prometna nesreća kod Pristega. Također u arhivi nema podataka da je na toj stacionaži vršen popravak elastične odbojne ograde u centralnom pojasu u slučaju bijega s mjesta nesreće, odnosno oštećenja – odgovorila nam je Kata Kuprešak iz Odjela za korporativne komunikacije HAC-a.

Opet pitamo Ministarstvo na koji se način nezgoda dogodila, što je navedeno u službenom izvješću, te je li u nezgodi bila oštećena bilo koja druga stvar ili predmet osim službenog vozila.

– Kao što smo naveli u prethodnom odgovoru vezanom uz prometnu nezgodu službenika Zatvora u Splitu, vozači, sudionici prometne nesreće u kojoj je uzrokovana samo materijalna šteta na vozilu, dužni su ukloniti vozilo s kolnika, omogućiti nesmetano odvijanje prometa, popuniti i potpisati europsko izvješće o nesreći ili na drugi način razmijeniti osobne podatke i podatke o vozilu. S obzirom na to da su oni bili jedini sudionici nesreće i bez ozljeda, nije bilo potrebe za poduzimanje drugih radnji. S obzirom na to da je prethodno spomenuti odgovor ovog Ministarstva sveobuhvatan, aktualno nemamo na njega dodati ništa značajnije – odgovorili su nam.

Iz svega, dakle, proizlazi da se nezgoda dogodila, no osim službenog vozila ništa drugo nije oštećeno pa se postavlja pitanje kako je, pobogu, došlo do takvog značajnijeg oštećenja auta? U što je to, nasred autoceste, udario automobil s dvojicom djelatnika splitskog Zatvora ako nitko ništa nije vidio, nitko drugi nije sudjelovao u nezgodi, nema nikakve druge štete ni na čemu...? Da nisu, rekli bi TBF, "iza svega sigurno masoni, Židovi i Bin Laden..." ili pak "mali zeleni"? Nadamo se odgovoru...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. kolovoz 2022 05:52