Ljeto koje je već iza nas iznijelo je Imoćanima na vidjelo još jednom problem njihove povezanosti s čvorištem autoceste u Zagvozdu, ali i tunelom "Sv. Ilija". Za vrijeme "špice" ljeta, posebno za vrijeme ona dva velika glazbena koncerta u Gospinu docu, potom za vrijeme Velike Gospe, konačno i svakog vikenda, kada se pravo more automobila slijevalo iz susjedne Bosne i Hercegovine prema Makarskoj rivijeri, vidjelo se koliko je hitno potrebna izgradnja već davno najavljene brze prometnice Granični prijelaz Vinjani Donji – Imotski – Zagvozd.
Putovalo se tada, nećete vjerovati, iz Imotskog za Zagvozd ili iz Zagvozda za Imotski ni više ni manje nego dva sata i petnaest minuta. Taman toliko da se u normalnim uvjetima iz Imotskog prijeđe tunel "Sveti Rok". A, rekosmo, cesta je obećana, pa čak da će njezin početak gradnje biti sredinom ili, u najgorem slučaju, krajem ove godine. I to ju je obećao ne bilo tko, nego sam vrh Vlade RH. I to dva-tri puta. I to u Imotskom, a ne iz Zagreba.
‘Nije to samo za nas‘
E sada, a nakon ovoga ljeta, Imoćani su uistinu jedinstveni i poručuju: dajte nam konačno brzu cestu Imotski – Zagvozd, jer ma koliko autocesta vijuga jednim dijelom Imotske krajine, ona je satima daleko od središta Imotske krajine. I nije ta prometnica samo za Imoćane ili njihove izlete u obližnje Makarsko primorje ili za izlaz na autocestu u Zagvozdu, već za veliki, rekli bismo, ogromni broj stanovnika susjedne Bosne i Hercegovine, kojima je taj "imotski koridor" najbrži, najjednostavniji za priključak na autocestu.
U "najnormalnijim" danima tijekom cijele godine, konačno, državnom prometnicom D-60, koja vijuga velikim dijelom Imotske krajine, dnevno prođu deseci tisuća automobila, kamiona, tegljača... Njih ponajviše upravo iz susjedne nam države. Konačno, našim sunarodnjacima tu odmah preko granice također su dana obećanja o izgradnji te brze spojne prometnice. Pa gdje je zapelo u početku njezine izgradnje?
Nije ni Šošić svemoguć
Na to pitanje odgovor je Imoćanima dao dožupan Ante Šošić. Njemu zaista treba zahvaliti na agilnosti i upornosti, odnosno svakodnevnoj komunikaciji sa Zagrebom, resornim ministarstvom, u rješavanju ovoga gorućeg imotskog prometnog problema. No dožupan Šošić, koji inače vodi na jedan način resor prometne infrastrukture za našu županiju, nije svemoguć.
– Neupitno je da će se ta prometnica graditi. To su, konačno, nekoliko puta najavili i premijer Andrej Plenković, ali i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, no kako smo mi pravna država, treba pripremiti svu potrebnu dokumentaciju za to. A to nije tako jednostavno i brzo izvedivo, jer moramo poštovati procedure koje su propisane. Ono što se događalo proteklih godina jest to da je nakon nekoliko predloženih varijanti te brze prometnice izabrana ona V-3.
U toj varijanti izabrana je i jedna podvarijanta na predjelu Kamenmosta, koja je sada de facto egzekutivna i potvrđena rješenjem od strane ministarstva o prihvatljivosti zahvata na okoliš, koja je učinjena upravo ovoga ljeta. Trenutačno su u tijeku geotehnički i geodezijski radovi, i to je nešto što je podloga za glavni projekt i kvalitetnu pripremu izvlaštenja. Dakle, to su novine koje se tiču buduće brze prometnice Vinjani Donji – Imotski – Zagvozd.
Čak mislim da je upravo ova prva faza do ishođenja građevinske dozvole i najteža, pravi porođajni put, a već dalje je puno lakše. Treba imati na umu da je ta prometnica samo nastavak buduće prometnice Mostar – Grude. Moram također podsjetiti, kada je u pitanju izgradnja prometne infrastrukture u Imotskom, kao i u Imotskoj krajini, što se tiče Hrvatskih cesta u čije ime ne mogu govoriti, ali mogu komentirati, ali i Županijske uprave za ceste, da je uređen dio Ajdukove drage na državnoj prometnici D-60, potom rotor kod Vukadinovića, i to prva faza, a za drugu fazu raspisan je natječaj od Vukadinovića prema Medvidovića Dragi, te u listopadu počinju i radovi na izgradnji također vrlo važnog rotora kod hotela "Venecija" u Imotskom – riječi su dožupana Ante Šošića.
Načekat će se...
Po ovome što je izjavio dožupan Šošić, tek se pomalo stječu uvjeti za donošenje građevinske dozvole, a do tada, čini se, predstoji još mnogo vremena, pa i zbog rješavanja imovinskopravnih odnosa. A tek gradnja?!
Kako doznajemo, riječ je o zahtjevnom projektu koji u sebi sadrži izgradnju nekoliko tunela, nadvožnjaka, kako bi se doprlo do samog čvorišta u Zagvozdu.
Po svemu sudeći Imoćani, ali i svake godine sve veći broj gostiju, turista, automobili i kamioni iz susjedne Bosne i Hercegovine, dobro će se načekati dok se izgradi ta prometnica, koja je jedina alternativa ovim ogromnim prometnim gužvama i čepovima u dvadesetak kilometara udaljenom Zagvozdu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....