Čar je Festivala vina i delicija "Vinski podrum", već desetogodišnjeg projekta Slobodne Dalmacije, da na jednome mjestu nudi etablirane etikete iz visokog cjenovnog razreda, ali i one malih proizvođača koji traže svoje mjesto na vinskom tržištu.
I to je ta lepeza ponude koja oduševljava ne samo izlagače jubilarne fešte, nego i posjetitelje, koji su i ove godine pokazali nevjerojatan interes za njom. Već prvoga dana u spektakularnom prostoru Muzeja arheoloških spomenika oko tisuću ljudi prodefiliralo je vinskim putima naše zemlje. Drugi dan samo je potvrdio tu scenu – vino, vino i vino i sve ono što se oko njega događa karika je koja veže i okuplja ljude.
Najbolje je to apostrofirao Slaven Jeličić iz hvaljene kaštelanske vinarije Marcus Wines, u čijoj se liniji nalazi i "kralj", najskuplje hrvatsko vino Franz Ferdinand. To je vino koje se pije samo u posebnim prilikama, u društvima koja su spremna za tu bocu izdvojiti od 600 do 800 eura. Priča koja se oko njih zakovitlala toliko je jako odjeknula da je gužva pred štandom Marcus Winesa i drugi dan bila pogolema. Svi su htjeli kušati što se to sprema u Kaštel Novom, u njihovoj najsuvremenijoj, najbolje opremljenoj hrvatskoj vinariji.
– Dosta smo nazočni u medijima, što je i potaknulo interes ljudi, ali i rezultiralo velikim posjetom našem štandu. Zapravo to i jest ideja vodilja "Vinskog podruma" – davanje prilike ljudima da na licu mjesta doznaju nešto više o nekoj etiketi. I onoj etabliranoj, kao i o onoj koja se tek probija na tržištu – mudro sažima enolog Slaven Jeličić.
Subota je u "Vinski podrum" dovela mnoštvo ljudi, od aktivnih sudionika vinske industrije do ljubitelja kapljice. Ipak je ovo dobra prigoda da na licu mjesta degustiraju nešto što im se ne pruža baš svaki dan. Mnogima je "Vinski podrum" bio i uvertira za večernji izlazak.
– Ludilo, ovakve su fešte stvarno nešto puno dobro. Ovo je idealna prilika da vidimo novosti s tržišta, ali i da se proveselimo – kaže nam Ante.
Što ima novoga? Vinarija Braća Plančić pohvalila nam se novim premium brendom. Nakon 35 godina rada iznijeli su na tržište brend moderna s kompleksnim slojevitim kupažama, s četiri sorte bijelog i četiri sorte crnog grožđa. Bijeli premium iz 2022. godine moderna je optimus kupaža pošipa, vugave, bogdanuše i parča. Crni premium iz 2020. godine moderna je superbus kupaža plavca malog, darnekuše, merlota i cabernet sauvignona.
– Riječ je o limitiranim serijama pojedinačnih vinograda iz zaštićenog UNESCO-ova Starogradskog polja. Nakon 35 godina ovo je naš iskorak – naveo je Antun Plančić.
Edukativne radionice zaštitni su znak "Vinskog podruma", za njih se uvijek traži mjesto više, a jedna od subotnjih donijela je priču o našem kaštelanskom crljenku, u svijetu poznatom kao zinfandel. Upravo su ovakva predavanja jako potrebna jer šire istinu o pravome mjestu njegove domovine. Naglasio je to i Kruno Filipović, predavač na Londonskoj vinskoj školi. I ovaj Festival Slobodne Dalmacije u tome pomaže.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....