StoryEditorOCM
Splitpromjene voznog reda

Splitski putnici u šoku, ‘Promet‘ opet ‘reže‘ polaske i to na najvažnijim linijama: ‘Svjesni smo...‘ Najgore je vikendom

Piše T. Ga., N. L.
3. lipnja 2024. - 21:34

Promet je opet reducirao vozni red, na "udaru" se od 1. lipnja našla nekolicina gradskih prilično frekventnih linija, što će sigurno poremetitit planove brojnim putnicima.

Javni prijevoznik je objavio kako su već od ovog vikenda reducirani polasci na linijama 7,8,9,11 i 15. 

Glasnogovornik "Prometa" Hrvoje Mlikota, rekao je da problem s nedostatkom vozača u Prometu planiraju riješiti zapošljavanjem 20 tak novih vozača koji su se javili na natječaj "I posao i kvalifikacija" kao i otvorenošću kod zapošljavanja umirovljenika te da su redukcije na navedenim trasama uvedene tako da najmanje utječu na migracije putnika. 

image

Hrvoje Mlikota

Jakov Prkić/Cropix

- Naše stručne službe su pratile gdje ima prostora za smanjenje, gdje putnici imaju dostupne alternative bilo kroz druge polaske bilo kroz druge linije. Ono što se pokazalo da su linije najmanje opterećene vikendom kada je broj putnika smanjen, stoga je primarna odluka da se reduciraju polaci upravo tada.

I sama zabrana rada nedjeljom je na snazi već neko vrijeme, evo sada mi i ne neki način formaliziramo tu promjenu manjim brojem polazaka. Radnim danima se trudimo minimalno reducirati, a ono što bude reducirano ne bi trebalo utjecati na ključne migracije pa ne bi trebalo biti nikavih paničnih promjena niti reakcija.

Svjesni smo da su promjene voznog reda itekako osjetljiva tema, stoga unaprijed zahvaljujemo na razumijevanju. Naravno da ćemo se truditi da osiguramo da to bude što bezbolnije i ono što je nama najvažnije - da to bude pouzdano, odnosno da izbjegnemo ukidanja na dnevnoj bazi i da to možda potraje ovaj tjedan, a da nakon toga da imamo cjeloviti vozni red kojeg ćemo se truditi poštovati - kazao je Mlikota za HRT Radio Split.

Pojasnio je detaljnije promjenu voznog reda koja je nastupila već ove nedjelje.

- Linija broj 8 će tijekom cijelog dana nedjeljom imati samo 11 polazaka, što su intervali otprilike svakih sat i pol. Linija broj devet ponešto se mijenja u radno danu, ali ništa strašno. Ona je u pravilu prometovala svakih pola sata, ali s dodatnih sedam pojačanja. Više nemamo kapacitet za tih sedam pojačanja pa će ona i dalje biti svakih pola sata, ali uz dodatna tri pojačanja. Subotom će ostati isto svakih pola sata, a nedjeljom bi devetka vozila svakih sat vremena u prvom dijelu dana, a svakih pola sata u drugom dijelu.

image

Linija broj 9 nedjeljom će najrjeđe voziti

Nikola Vilić/Cropix

Linija broj 11 radnim danom ostaje potpuno ista, subotom se ukida samo nekoliko popodnevnih polazaka, dok nedjeljom uopće neće prometovati, a prije je prometovala kroz jutro do 16 sati.

Linija broj 15 radnim danom ostaje ista, subotom i nedjeljom će prometovati jednom u satu uz nekoliko pojačanja subotom.

image

Linija broj 11 nedjeljom do daljnjega neće prometovati

Josko Šupić/Cropix

Najavio je promjene i na liniji broj 18 koje nas čekaju uskoro.

- Prema našim analizama linija broj 18 ima prostora da umjesto svakih 20 minuta prometuje svakih 25 ili 30, što bitno neće utjecati na migracije građana, ali bi nama trebala donijeti nekakvu uštedu radnim danom. Linija broj 18 bi se reducirala i nedjeljom, kada bi polasci trebali biti svakih sat vremena - detaljno je razložio Mlikota. 

image

Promjene će doživjeti i linija broj 18
 

Nikola Vilić/Cropix

O Prometu je danas bilo riječi i na Gradskom vijeću, a o stanju u ovoj komunalnoj tvrtki u vijećničkom pitanju izlagao je HDZ-ov Ivica Budimir.

- U gradskom poduzeću "Promet" ne cvjeta cvijeće. Zadnjih godinu dana otvaraju se brojna pitanja, problemi se gomilaju. Suradnja s ostalim gradovima i općinama je upitna. Upitna je i kadrovsko-organizacijska politika.

Javnost muči smanjenje 62 polaska autobusa, navodno zbog nedostatka vozača. Kad se zagrebe ispod površine, postoji određeni broj nezadovoljnih vozača koji su završili na bolovanju, i to prvenstveno zbog malih plaća, rasporeda smjena i linija vožnji.

Još je tu problema. Starost naših gradskih autobusa s prosječnih 14 godina popravila se na navodnih pet godina. A opet izgleda da su 32 autobusa izvan stroja. Jesu li glavni razlozi tome loše održavanje i zapošljavanje neiskusnih vozača?!

image

Ivica Budimir

Vojko Bašić/Cropix

Prije ste tražili barem godinu dana iskustva za to radno mjesto, a sada ništa. Iz autoškole u "Promet". Nezadovoljni građani stalno zovu "Promet" radi informacija. Ljudi, naime, kasne na posao, a dica u školu. Služba za razvoj, koja treba dati informacije građanima, nedostupna je ili im je telefon non-stop zauzet – kazao je Budimir i tražio od gradske vlasti da potvrdi ili opovrgne te navode.

Odgovor mu je dao zamjenik gradonačelnika Bojan Ivošević.

– Plaće radnika toliko su povećane u ovom mandatu da su se okolne općine žalile na povećane troškove koje sad moraju izdvajati za sufinanciranje "Prometa". Na tržištu nema vozača koji žele voziti u "Prometu", jer oni mogu raditi u Njemačkoj. Donesena je mjera zapošljavanja vozača bez iskustva. Četrdeset ljudi javilo se na mjeru prekvalifikacije za vozača.

image
Josko Šupić/Cropix

Oni za početak rade kao kontrolori i kad dobiju vozačku dozvolu za autobus, počet će raditi kao vozači. Alternativa tome je zapošljavanje stranih radnika. Ne znam zazivate li strane radnike u "Prometu", ali onda to jadno konstatirate – kazao je Ivošević i prigovorio zašto se na splitskom Gradskom vijeću spominje broj od 62 polaska manje kad je riječ o podatku s područja Županije, a ne s područja Splita.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. studeni 2024 13:39