Naša velika tema o Vukovarskoj ulici i mogućnostima njezina dovršenja, kad smo objavili dronom snimljenu cijelu trasu koja nedostaje da bi se nakon 56 godina "sa svijetom" spojila jedna od najvažnijih splitskih prometnica izazvala je veliku pažnju građana i struke.
Posebno je razočaravajuća izjava šefa splitskog urbanizma Tea Vojkovića na sjednici Gradskog vijeća kako su tek pokrenuli proceduru za otkup zemljišta i dobivanje dokumentacije, pa bi se 1,5 kilometar koji nedostaje mogao spojiti na Jadransku magistralu za najmanje deset godina!
Ipak, postoji vrlo vjerojatna mogućnost da se Vukovarska dovrši neusporedivo prije, i to ako se proglasi državnom cestom, budući da državna izvlaštenja zemljišta ne odgađaju gradnju, sredstva za otkup se deponiraju, pa oni koji nisu zadovoljni ponuđenom cijenom ulaze u sporove s državom.
Ali cesta se za to vrijeme izgradila. S druge strane kad Grad želi graditi, mora najprije riješiti sporove, pa to produžava rokove na desetljeća! Ali treba se dogovoriti s državom, što Puljkova vlast ne želi, budući da im je primarni cilj oboriti HDZ s vlasti u državi, pa tek onda razmišljati o potrebama građana. Za to vrijeme Splićani promatraju kako Rijeka u kojoj je na vlasti SDP dobiva od države prometnu infrastrukturu vrijednu milijarde eura, a Šibenik peti spoj na autocestu!
Razgovarali smo s prometašima, sjetivši se inicijative Vice Mihanovića, šefa splitske Lučke uprave i nekadašnjeg HDZ-ova kandidata za gradonačelnika, kad je predlagao da se Vukovarska proglasi državnom cestom jer preko Zagrebačke vodi u luku.
- To je moguće, državne ceste dijele se u nekoliko kategorija: glavne, sabirne, te priključne i otočne. Vukovarska bi mogla biti državna cesta jer preko Obale kneza Domagoja i Zagrebačke ulice (ali i Poljičke, Zvonimirove i Pojišanske) vodi u gradsku luku, te jer se prema urbanističkim planovima spaja na državnu cestu D8, odnosno Jadransku magistralu.
U tom bi slučaju zahvaljujući državnom izvlaštenju koje je neusporedivo brže nego kad ga radi lokalna vlast, i uz državna sredstva, bila vrlo brzo izgrađena do kraja, a postoji i praksa da se onda preda Gradu na upravljanje. Najsvježiji je takav slučaj Zagorski put koji još ne postoji, ali je proglašen državnom cestom DC433, a vodi od Bauhausa do Motike. Što se tiče Vukovarske prvi korak trebala bi biti inicijativa splitskih gradskih vlasti, koja nažalost ne postoji – objasnili su nam stručnjaci za promet.