Znate onaj osjećaj kada uđete u trgovinu, prošetate do odjela na kojem se nalazi svježe voće i povrće, uzmete koju bananu, jabuku i par kapula pa tražite šifre tih proizvoda kako bi ih mogli ukucati u vagu? Onda dok izvagate banane (još je s njima i lako jer je šifra najčešće 1), zaboravite šifru za kapulu pa se vraćate do police... Uglavnom, čini se da je tim mukama došao kraj.
Čitatelji nam javljaju da se u Tommyjevoj poslovnici na Mažuranićevom šetalištu u Splitu pojavila zanimljiva novina - vaga za povrće i voće koja radi uz pomoć umjetne inteligencije. To čudo tehnologije samo prepoznaje koje voće ili povrće ste stavili na vagu pa nema više potrebe za "old school" pamćenjem šifri, a zahvaljujući vagi manja je i mogućnost da, recimo, skupe pistacije vagate pod šifrom za znatno jeftinije proizvode. Win-win situacija, kako za kupce, jer im je sada cijeli proces olakšan, tako i za trgovce koji ovako sužavaju prostor za malverzacije.
Ovu "magičnu" vagu i sami smo isprobali i zaista, stavite proizvod na vagu i ona odmah na ekranu pokaže o kojem se voću radi, preostaje vam samo potvrditi da se umjetna inteligencija nije zeznula i dobijete papirić s količinom i iznosom.
Pošto je ovo prvi put da čujemo za ovakvo što, odlučili smo saznati hoće li i drugi veliki trgovački lanci možda posegnuti za ovim rješenjem, ali i koji su im "režimi" vaganja trenutačno na snazi.
Iz Konzuma su nam otkrili da pametnu vagu uveli i oni, za sada samo u poslovnici u zagrebačkom Kaptol centru. Prva je to takva vaga u Hrvatskoj, a cilj njenog uvođenja nije bilo sprječavanje malverzacija (kažu da svakako nisu uočili povećan broj malverzacija s vaganjem), već pružanje boljeg iskustva kupcima.
- U pojedinim našim prodavaonicama su dostupne kontrolne vage na odjelima voća i povrća s pomoću kojih kupci mogu provjeriti količinu proizvoda te se vaganje i naplata odrađuje na samim blagajnama, dok u drugima kupci mogu samostalno vagati proizvode i stavljati ispisanu etiketu. U tom slučaju, na redovnim blagajnama imamo vage kako bi se količina prethodno vaganih proizvoda potvrdila. Ni u jednom od navedenih slučaja ne bilježimo povećani broj malverzacija pri vaganju.
Kao tržišni lider, našim kupcima nastojimo iskustvo kupnje učiniti još boljim, što i postižemo uz različite tehnološke iskorake. Primjerice, prvi smo u Hrvatskoj u našoj prodavaonici u zagrebačkom Kaptol centru implementirali vagu baziranu na umjetnoj inteligenciji, koja samostalno prepoznaje o kojim artiklima se radi. Implementacija takvog tipa vage nije bila u cilju smanjenja malverzacija, već pružanja boljeg i lakšeg iskustva našim kupcima prilikom procesa vaganja - navode iz Konzuma.
Provjerili smo što o svemu kažu iz Lidla. Oni uvođenje takve vage za sada ne planiraju, a trenutačni sistem vaganja i naplate sasvim dobro funkcionira pošto su malverzacije s njihovim sistemom gotovo u potpunosti onemogućene.
- Što se tiče eventualnih malverzacija s vaganjem, u svim Lidlovim trgovinama djelatnici važu voće i povrće na blagajnama, što onemogućuje malverzaciju. Neke Lidlove trgovine imaju i samonaplatne blagajne, ali je na tom području uvijek prisutan zaposlenik koji stoji kupcima na usluzi/pomoći kod samostalnog kasiranja i/ili vaganja proizvoda.
Iako krađa nažalost uvijek ima u svim trgovačkim lancima, pa tako i Lidlu, isto tako postoje i zaštitari, video nadzor te Lidlovi zaposlenici koji su educirani o ovakvim situacijama - poručili su nam.