StoryEditorOCM
ObalaZAPOČELI RADOVI

Prometni kaos zavladao i u Makarskoj; domaći svijet očajava, turisti će požaliti što su došli, noćna mora će trajati...

Piše Dijana Turić
5. lipnja 2024. - 21:04
Stotine vozila u kolonama čekalo je doslovno u mjestu, a prometni krkljanac nastao je zbog radova na magistraliIvo Ravlić/Cropix

Dan uoči posljednjeg blagdana i praznika, u Makarskoj je do poslijepodnevnih sati nastao potpuni prometni kolaps pa se tako u vožnji s jednog kraja grada na drugi, čekalo i više od sat vremena.

Stotine vozila u kolonama čekalo je doslovno u mjestu, a prometni krkljanac nastao je zbog radova na magistrali, točnije spoju Kotiške ulice s magistralom, a svemu je kumovala i Ulica Franjevački put koja je odnedavno postala dvosmjerna.

Prometni čepovi su se osim na magistrali, stvarali na Franjevačkom putu, kod parkirališta na Osejavi, rotora ispod Autobusnog kolodvora, Ulici Ante Starčevića i iznad Doma zdravlja.

image

Prometni čepovi su se osim na magistrali, stvarali po cijelom gradu

Ivo Ravlić/Cropix

Međutim, ovakve prometne gužve u Makarskoj bi mogle potrajati sve do sredine srpnja kada je najavljen prestanak radova na spoju s magistralom. Riječ je o projektu rekonstrukcije križanja Put Bilaja i državne ceste DC8, a koji je vrijedan 759.733,80 eura (bez PDV-a).

Investicija ‘Hrvatskih cesta‘

Investitori projekta su ‘‘Hrvatske ceste‘‘ i Grad Makarska s time da Grad sufinancira otprilike šestinu vrijednosti radova koji se odnose na spoj budućeg četverokrakog raskrižja na DC8 sa Kotiškom ulicom.

Kako su nam kazali iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘, sporazumom o sufinanciranju, obvezu izrade kompletne projektne dokumentacije te ishođenje obiju građevinskih dozvola, kao i rješavanje imovinsko-pravnih odnosa, preuzeo je Grad Makarska.

image
Ivo Ravlić/Cropix

Inače, radovi na projektu rekonstrukcije započeli su početkom prosinca prošle godine, a u ožujku ove godine bilo je najavljeno da će trajati do 15. lipnja. Međutim, situacija se promijenila zbog Grada Makarske što nam je potvrđeno iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘.

- Izvođač radova ‘‘Rekonstrukcije križanja Puta Bilaja i državne ceste DC8 u Makarskoj‘‘ je tvrtka ‘‘Colas Hrvatska d.d.‘‘ iz Varaždina. Uvođenje izvođača u posao izvršeno je 5. prosinca 2023. godine te je rok izvođenja bio 5 mjeseci (do 6. svibnja.).

Slijedom nemogućnosti izvedbe određenih radova, napravljene su manje izmjene u projektnoj dokumentaciji.

Nadalje, Grad Makarska još uvijek nije riješio zahtjeve proizašle iz imovinsko-pravnih problema sa strankama u postupku. To se prvenstveno odrazilo na dinamiku radova u 2. fazi, odnosno na spoju s Kotiškom ulicom. Posljedica navedenog je produženje roka izvođenja do 15. srpnja.

Pojačali angažman

Svjesni nadolazeće turističke sezone, izvođač je pojačao angažman na gradilištu u svrhu skorijeg završetka radova na magistrali, odnosno 1. faze - rekonstrukcija raskrižja i semaforizacija, te završetak iste faze očekujemo u drugoj polovici mjeseca lipnja.

Radovi na izgradnji spoja s Kotiškom ulicom će se nastaviti odvijati do kraja ugovornog roka izvođenja radova - kazali su iz ‘‘Hrvatskih cesta‘‘.

image

Prometne gužve u Makarskoj bi mogle potrajati sve do sredine srpnja kada je najavljen prestanak radova na magistrali

Ivo Ravlić/Cropix

Kako smo već pisali, iza projekta spoja Kotiške ulice s magistralom stoji pobuna 140 stanara Kotiške koji su od Ministarstva graditeljstva, prostornog uređenja i državne imovine tražili hitno poništenje građevinske dozvole s čijim ishođenjem su bili upoznati lani tek nakon cijele završene procedure.

Naime, građani iz Kotiške su zahtijevali su od Grada da se njihova ulica ne spaja s magistralom, već susjedna Ulica oca Petra Perice koja se spaja na kružni tok i koja, za razliku od Kotiške, ima nogostupe za što postoji i nacrt glavnog projektanta Rade Gusića.

Građani su se prije dvije godine obratili Gradu s navedenom s peticijom za odustajanje od tog projekta, smatrajući ga strateškom pogreškom, a iz Grada je na sastanku izraženo čuđenje što projekt nalaže izlaz na magistralu iz Kotiške, umjesto iz Ulice Petra Perice te je obećano preispitivanje ove odluke od strane prometnih stručnjaka.

Hladan tuš

Međutim, tada je uslijedio ‘‘hladan tuš‘‘ jer je građanima prezentiran sadašnji projekt i izjava kako je ishodovana pravomoćna građevinska dozvola.

Tada su nam i sami građani kazali da će spoj Kotiške ulice s magistralom, a kojom će prometovati vozila s magistrale, biti kritičan jer pola ulice koja je ispresijecana bočnim ulicama, uopće nema nogostupa pa ljudi hodaju nasred ceste.

Osim toga, kosina prema magistrali je velika pa ulicom neće moći voziti vatrogasno vozilo.

Makarani iz Kotiške su u dopisu Ministarstvu naveli da kao zainteresirana stranka nisu bili obaviješteni o izdavanju građevinske dozvole, kako bi se u žalbenom roku žalili na njeno izdavanje.

- Građevinska dozvola izdana je na osnovu nepotpunog projekta spoja Kotiške ulice na D8, u njoj nedostaju podaci kako će se do raskrižja odvijati promet, niti kako će se odvijati promet koji iz njega izlazi.

Prije izrade projekta nije izrađena procjena utjecaja na okoliš i prometa koji će se odvijati- naveli su građani koji su tražili izlazak na teren građevinske inspekcije i državnog inspektorata.

Osim toga, za realizaciju projekta po važećoj građevinskoj dozvoli treba srušiti i na novoj lokaciji izgraditi novi objekt portirnice iz kojeg se vrši kontrola ulaza i izlaza u dvorište i zgradu HEP-a, kojom se preko ekrana video nadzorom kontrolira prostor HEP-a, a u prostoru pored objekta portirnice u zemlji se nalazi više kablova 10KV preko kojih se dio Makarske napaja električnom energijom pa će te kablove biti potrebno izmjestiti.

‘U skladu sa Zakonom‘

Potom je reagiralo resorno Ministarstvo koje je Gradu Makarskoj, Odjelu za razvoj Grada, poslalo poziv za pokretanje postupka poništavanja ili ukidanja građevinske dozvole. Međutim, iz Grada su kazali da u ovom slučaju nisu ostvareni zakonski uvjeti za poništenje građevinske dozvole.

- Glavni projekt izrađen je u skladu Zakona o gradnji, a budući da je projekt spoja Kotiške ulice na DC8 u dobrom stupnju završenosti, bilo bi u najmanju ruku apsurdno ići s nekim novim rješenjima, a ishođenje akata o gradnji i ostalih dokumenata bi značilo dodatno produljenje i čekanje ishođenja istih, te u konačnici opravdani zastoj izvođačima koji su već uvedeni u posao i izvršavaju ugovorne obveze, te raskid ugovora uz penale koje bi naručitelj morao platiti- naveli su iz Grada stanarima Kotiške ulice.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
01. studeni 2024 04:38