StoryEditorOCM
Županija‘Take a walk with us‘

Željana Šikić: Udružili smo se i kampanju dobro odradili. Ona je Šibeniku i županiji ‘donijela‘ turiste i Europsku nagradu izvrsnosti

Piše Katarina Rudan
25. prosinca 2020. - 11:50

Sigurno je jako dobar osjećaj kad vam, pred sam kraj izuzetno teške i turbulentne godine, stigne vijest da ste dobitnik prestižne nagrade. I to na europskoj razini! Upravo takva vijest ugodno je iznenadila Turističku zajednicu Šibensko-kninske županije.

Naime, Turistička zajednica županije i agencija S.T.A.R. Digital osvojili su prestižnu European Excellence Award, u prijevodu "Europsku nagradu izvrsnosti", u kategoriji najbolje marketinške kampanje s područja jugoistočne Europe i to u snažnoj konkurenciji s finalistima - Eurobank Bugarska/BBDO, ING Rumunjska/Zenith, Telenor Bugarska/Intelday i Erste Bank Srbija. Ocjenjivački sud, koji čine 32 člana iz europskih zemalja, stručnjaka iz sektora komunikacija, ocjenjuje inovacije, provedbu, strategiju i učinak prijavljenih projekata kako bi nagradio najbolje u europskim komunikacijama i PR-u.

Direktorica županijske Turističke zajednice Željana Šikić, zbog toga ima razloga ne skrivati zadovoljstvo zbog dodijeljene im nagrade za kampanju pod nazivom "Take a walk with us".

- Nagrada nam još nije stigla "u ruke". Nažalost, zbog poznatih okolnosti, ove godine nema službene dodjele, koja se inače održava u Berlinu, ali naša sreća zbog toga nije manja. Konkurencija je bila oštra i po ocjenama stručnog ocjenjivačkog suda naša kampanja, koju smo provodili nakon lockdowna kako bismo privukli goste u našu destinaciju, prepoznata je i okrunjena europskom nagradom. Kampanju smo prvi put odradili na jedan specifičan način i s relativno malim budžetom, u vremenu kad smo sve naše dotadašnje planove tržišta i koncepte morali mijenjati. Prijavili smo je na natječaj European Excellence Awarda i pobrali nagradu - govori Šikić.

Prvi put zajedno

Kao inicijatori i koordinatori kampanje, u takvim okolnostima morali su zbiti "glave" i dobro promisliti što se može učiniti kada je, nakon izlaska iz lockdowna, bilo izvjesno da će sezone biti, a vremena i novaca za kampanju malo.

- Kao što je poznato, turističkih sajmova i drugih oblika prezentacije turističke destinacije "uživo" nije bilo te smo odlučili marketinšku kampanju odraditi u suradnji s relevantnim dionicima turizma u našoj županiji - TZ grada Šibenika, TZ grada Vodica, NP Krka, NP Kornati, Tvrđava Kulture Šibenik, te JU Priroda Šibensko-kninske županije, uz podršku Hrvatske turističke zajednice. Kampanja "Take a walk with us" je realizirana na tržištima Austrije, Njemačke, Slovenije, Poljske i Češke i urodila je plodom, što potvrđuju i brojke dolazaka i noćenja turista s tih tržišta na naše područje. Ono na što sam posebno ponosna je što je ovaj marketinški projekt prva, ali sada je sasvim sigurno ne i posljednja, sinergija nekoliko bitnih dionika turizma naše destinacije - kaže Šikić.

Dodaje da je kampanja "Take a walk with us", iliti "prošetaj s nama", promovirala prirodne i kulturne ljepote destinacije konceptom "šetnje" u kojoj posjetitelj upoznaje sva njezina bogatstva kroz video i "storytelling" formate. Kampanja je fokusirana na privatnost, netaknutu prirodu i sigurno okruženje, a realizacija kreativnog dijela sugerirala je personalizirani pogled posjetitelja prema odabranim lokacijama u destinaciji. Autor foto i videomaterijala je Toma Kezić, a kreativnu strategiju i koncept kao i realizaciju kampanje potpisuje agencija S.T.A.R. Digital, s kojom TZ Šibensko-kninske županije uspješno surađuje već sedam godina.

Kampanja postigla rezultate

Šikić je uvjerena da je ova digitalna kampanja, uz činjenicu što smo autodestinacija, utjecala na odluke brojnih Nijemaca, Austrijanaca, Slovenaca, Poljaka i Čeha, koji su uz domaće bili najbrojniji gosti u kratkoj turističkoj sezoni, da odmor provedu upravo na šibenskoj rivijeri.

U odnosu na 2019. godinu, kad je na području županije ostvareno više od sedam milijuna noćenja, ove je godine ostvareno oko četiri milijuna.

- Godinu ćemo okončati na nekih 55 posto noćenja i 42 posto dolazaka u odnosu na lani. Po segmentima gledajući hotelijeri su na oko 35 posto lanjskog turističkog prometa, nautika - koja je u određenim danima tijekom visoke sezone bila i na 100 posto, na kraju godine će biti 60-ak posto. Obiteljski smještaj, kojemu je glavnima poslovanja u srpnju i kolovozu, dobro je, kao i nautika, stajao do polovice kolovoza dok županija zbog pogoršanja epidemiološkog stanja nije stavljena na "crvenu listu", te su ostali na 60-ak posto lanjskog prometa.

S obzirom na to kakva se turistička sezona predviđala dok smo bili u lockdownu i kad smo priželjkivali 30 do 35 posto lanjskog turističkog prometa, na kraju godine, koju bismo svi najradije zbrisali iz pamćenja, na razini županije ćemo ju okončati na oko 50 posto turističkog prometa u odnosu na 2019. godinu - kaže na kraju direktorica Turističke zajednice Šibensko-kninske županije Željana Šikić.

23. studeni 2024 04:33