Nevjericu, a zatim i ljutnju stanara Ulice Nikole Tesle u šibenskom Varošu izazvali su najnoviji računi za vodu koji su ovih dana na njihove adrese stigli iz gradskog komunalnog poduzeća "Vodovod i odvodnja".
Potrošnja vode na nekim od tih računa gotovo je deset puta veća od uobičajene, pa se od iznosa koji sada moraju platiti nekima zavrtjelo u glavi. Razljutilo je to i šibenskog fotoreportera Duška Jaramaza, čija 86-godišnja majka živi u toj ulici. Kao da nije dovoljno što je cijela ulica raskopana zbog radova na obnovi vodovodne mreže i sustava odvodnje u sklopu projekta "Aglomeracija Šibenik" pa se njome jedva može proći, papreni računi i ponašenje "Vodovoda" u pokušaju Varošana da razriješe problem izazvao je dodatno ogorčenje.
"Kažu da pošalje prigovor"
– Strašno i bezobrazno! Moja mater je nepokretna, mjesečno potroši dva ili tri kubika, a sada joj je došao račun za veljaču s potrošnjom od 19 kubika! Pa di je moja mater, koja je nepokretna, kojoj mi peremo robu, kuhamo i donosimo hranu, mogla potrošiti toliko vode. Ja se sada pitam potroši li ona uopće i ona dva kubika, jer to znači da dnevno troši sto litara vode. Ma to su ludosti! Neka mi netko pametan objasni kako je to moguće? Bio sam na "Vodovodu" zbog novog računa, a službenice mi tamo govore da one ništa ne mogu i neka mater pošalje prigovor. Može kažu i e-mailom, ako ne može doći. Alo, ljudi, pa mater mi ima 86 godina, nepokretna je i nema, naravno, e-mail! Pa vi možete, kažu mi. Ali, što bi bilo da ne živim u ovom gradu, da sam se posvadija s materom... tko će onda tim ljudima riješiti ovakav problem – revoltiran je Jaramaz i ističe kako ovdje nije riječ o pojedinačnim slučajevima koji će se vjerojatno riješiti ovako ili onako, nego o sustavu koji ne funkcionira u korist građana te će se problemi opet ponavljati. Kaže da ima još ljudi u susjedstvu koji su također dobili visoke račune za vodu, ali o tomu šute i ne žele javno govoriti.
– Zašto ja moram gubiti svoje vrijeme, ako su oni pogriješili. Zašto to sami ne riješe, nego moramo mi tu pogrešku ispravljati. Ovo vjerojatno ima veze s "Aglomeracijom" i radovima u ulici. I sada tamo voda curi. Nije kanalizacija, lipo se vidi – čista voda. A tko će to platiti? Smeta mi bahatost i bezobrazluk "Vodovoda" u ovakvim situacijama. Pa oni imaju ljude koji moraju očitati brojila. Plaćeni su za to, a to ne rade. Je li njih tko provjerava, pita zašto nisu napravili ono za što primaju plaću. Nego nama kažu, očitajte sami stanje i donesite nam. To ludost! Dakle, mi moramo trošiti svoje vrime za ono za što su oni plaćeni i zaboravljaju da ljudi danas više ne mogu usred svog radnog vremena odlaziti na "Vodovod" rješavati svoje privatne probleme – jasan je Jaramaz.
Glava zaboljela i Orianu Kunčić
Od visokog računa za vodu glava je zaboljela i glumicu šibenskog HNK Orianu Kunčić. Njezina tročlana obitelj za veljaču mora platiti vrtoglavih 687 kuna, a mjesec prije toga račun je iznosio 470 kuna.
– Naša prosječna mjesečna potrošnja bila je oko 180 kuna, a liti i manje, jer budemo u vikendici u Žaboriću. Već nekoliko mjeseci dobivam nešto veće račune i pitala sam se kako sada to, ali kada su došla ova dva zadnja velika računa, bilo je jasno da nešto nije u redu. Pet puta sam išla reklamirati račun, ali su mi na "Vodovodu" stalno govorili provjerite curi li vam negdje u kući voda. Sve smo provjerili i nigdje ništa ne kapa, ali oni stalno ponavljaju isto. Vrtimo se u krug, ali nitko od njih nije došao provjeriti situaciju, je li možda mjerilo neispravno i slično. Ne možemo mi to sami raditi, valjda. Ma, izvan svake pameti. Kao da nije dovoljno što inače plaćamo tako visoku cijenu vode. Mi, koji smo jedna od najsiromašnijih županija, a Krka nam je odmah iza leđa. Iz računa se vidi da na samu potrošnju vode otpada polovica iznosa, dok drugu polovicu čine naknade za kapitalna ulaganja, razvoj, korištenje i zaštitu vode. Suludo! Naši prijatelji u Splitu, četveročlana obitelj, nikada ne plate više od 150 kuna, a prijatelji iz Osijeka, isto četiri člana, imaju 90 kuna. Pa što lipo ne kažu da im fali novca da dovrše "Aglomeraciju" i da im plaćamo samodoprinos – ironična je Kunčić.
Malenica: Svjesni smo problema
Revolt stanovnika Varoša, čini se, nije iznenađenje za "Vodovod i odvodnju". Slične situacije događale su se i u drugim kvartovima gdje su radilo na projektu "Aglomeracije". Svjesni su, priznaje to direktor Frane Malenica, i problema s neredovitim očitavanjem brojila.
– S obzirom na to da u sklopu radova na "Aglomeraciji" moramo raditi bajpase kako bismo stanarima omogućili da nesmetano imaju pitku vodu dok traju radovi, moguće da je došlo do ovih problema s povećanom potrošnjom. Pozivam sve koji su dobili račune koji odskaču od uobičajenih da nam se jave i podnesu prigovore koje će riješiti naše povjerenstvo za potrošače. Ovakve situacije događale su se i u Crnici, Starom Gradu i Brodarici i to je bilo riješeno. A što se tiče očitavanja mjerila, svjesni smo tog problema i radimo na tomu da se on riješi. Jasno je, mjerila se moraju očitati, a procjena se može napraviti jedan put godišnje, ako je čovjek na godišnjem, bolovanju ili slično. Ne može naš zaposlenik stanje mjerila procjenjivati po nekoj svojoj logici – kazao je Malenica, dodajući kako se nada da će muke stanara ove varoške ulice ipak završiti do lipnja.
To je, naime, rok do kada bi trebali biti završeni radovi na izmjeni i rekonstrukciji vodovodne mreže i sustava odvodnje u Ulici Nikole Tesle. Za bolju organizaciju službi "Vodovoda" u radu s potrošačima, ipak će, čini se, trebati puno više vremena!
Dok se reklamacija ne riješi, račune ne treba platiti
Za sve koji žele reklamirati visoke račune za vodu, detaljne upute poslala nam je i glasnogovornica 'Vodovoda i odvodnje' Anita Vlaić. Možda mnogima i pomogne, čak i ako, da se malo našalimo, nemaju vodič za korištenje ovih uputa.
– Potrebno je pisanim putem reklamirati račun, nakon čega se u službi prodaje 'Vodovoda' pristupa obradi predmeta na način da se kontaktira s čitačem mjernog mjesta, a ako postoji sumnja u povezanost radova na 'Aglomeraciji Šibenik' i povećane potrošnje, svoje očitovanje daje projektni odjel 'Vodovoda', odnosno mjerodavni inženjeri. Napominjemo da račune koji su u postupku reklamacije nije potrebno plaćati prije kraja postupka. Ako naši inženjeri utvrde da su radovi 'Aglomeracije' uzrok povećane potrošnje, služba prodaje obavještava stranku da će se predmetni račun stornirati te poslati novi obračun prema prosječnoj potrošnji – objasnila je Vlaić.