Hotel “Spongiola” jedini je hotel na otoku Krapnju. S radom je počeo ne tako davne 2005. godine i od tada pa sve do danas dokazao da je poseban koliko i otok na kojemu se nalazi.
Otok Krapanj kroz povijest se istaknuo svojom dugom tradicijom spužvarstva, a potom i ronilaštva, čijim se vrhuncem smatra osnivanje zadruge “Spužvar”. Zanimljivo, hotel je nastao upravo na mjestu te nekadašnje zadruge. Otud i potječe naziv hotela.
Nekoć spužvarska zadruga – danas hotel s ukupno 23 smještajne jedinice.
– Pet je apartmana u hotelu, imamo osam dvokrevetnih soba te deset trokrevetnih soba s ukupno 66 kreveta. Kad smo krenuli s radom, te 2005. godine, bili smo jedini hotelski objekt na području Šibensko-kninske županije koji je prema hotelskoj kategorizaciji imao četiri zvjezdice – ponosno nam govori voditelj hotela Nikica Jurić, poznatiji kao Nino.
Inače, Krapanj je naš najniži naseljeni otok, a od kopna je udaljen samo 350 metara, otprilike pet minuta vožnje brodom. Evo još jedne zanimljivosti – najveća nadmorska visina otoka prelazi tek nešto više od jednog metra, tako da je dio hotela morao biti izgrađen ispod razine mora.
– Kad se gradio hotel, prema uputama konzervatora nije smio biti viši od crkve u čijoj se blizini nalazi. Tako da se, primjerice, naš muzej i wellness centar nalaze ispod razine mora – ističe Nino.
Do “Spongiole”, spomenimo, možete brodom. Linija vozi često, a za goste hotela, kaže nam voditelj – hotel ima u ponudi prijevoz brodom u vlastitom aranžmanu.
– Na otoku nema automobila, tako da je gostima hotela parking omogućen na kopnu. Hotel ima svoj brod koji vozi na zahtjev gostiju. Nismo ovisni o redovnoj brodskoj liniji, tako da je brod koji imamo uvijek na raspolaganju našim gostima – ističe Nino.
U sklopu hotela, napomenimo, nalazi se i moderno privezište za dvadesetak plovila. Također, tu je i à la carte restoran te bar na plaži, koji je otvoren ne samo za goste hotela, nego i za stanovništvo otoka.
– Unutar hotela brojne su aktivnosti koje našim gostima stoje na raspolaganju. Od teretane, wellness centra, bazena do našeg muzeja sa starom ronilačkom opremom iz 19. stoljeća i spužvama. Trudimo se ugoditi ljudima koji nas posjete i mislim da u konačnici oni to znaju prepoznati – kaže nam voditelj hotela.
Da je “Spongiola” prepoznata, dokazuje i činjenica da se gosti vraćaju iz godine u godinu.
– Rekao bi da se oko 80 posto gostiju vrati. Imamo stalne goste koji u hotel dolaze posljednjih deset godina. Neki unaprijed ne samo da rezerviraju termin dolaska, nego i sobu u kojoj će odsjesti. Mislim da je to dobar pokazatelj, u konačnici i dokaz da kvalitetno radimo – govori nam Nino, ističući činjenicu da je jedan od velikih aduta hotela – prilagođavanje gostima.
– Povratna informacija koju dobijemo od naših gostiju izuzetno nam je važna. Na osnovi nje, mi, naravno koliko smo u mogućnosti, prilagođavamo našu uslugu. To može biti neka sitnica, ali može biti i nekakav veći, da tako kažem, zahvat. Ove smo godine, primjerice, renovirali naš fitness centar jer je zahtijevao ulaganje. Mislim da je to pravi pristup, moramo gostima pružiti nešto više – kaže Nino.
Hotel “Spongiola”, možemo zaključiti, jedinstveni je primjer spoja tradicije i suvremene ponude jadranskog turizma, a svaki gost, bilo da je riječ o gostu hotela ili pak onom vanjskom, svojim posjetom hotelu i otoku ima priliku nezaboravnog i nadasve opuštenog iskustva odmora na otoku, te pravi odmak od užurbanosti svakodnevice.
Svatko tko posjeti otok uvijek mu se iznova rado i vraća, neki čak i više puta unutar jedne sezone, tako da je objekt, iako kapacitetno manji, uvijek dosta dobro popunjen. Svemu tomu svjedoči i činjenica da su mnogi gosti nakon višegodišnjih posjeta “Spongioli” i sami kupili nekretninu na Krapnju. Iako je time hotel izgubio vjerne goste, na neki je način dokaz koliki utjecaj “Spongiola” ima u promicanju otoka Krapnja te hrvatskog turizma općenito.
– Nastojimo iz godine u godinu zadržati našu autentičnost i mislim da to gosti prepoznaju. Svatko tko posjeti Krapanj iz godine u godinu se vraća. Mislim da “Spongiola” svojim gostima pruža odmak od svakodnevice, ali i iskustvo ljetovanja na otoku koji je u mnogočemu poseban i interesantan – zaključuje Nino.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....