Da je izraz "crna točka", koji je nekoć simbolizirao mjesto na kojemu se događa velik broj prometnih nesreća, još u službenoj uporabi, onda bi ga bez imalo zadrške mogli pripisati zapadnom ulazu u Šibenik. Godinama bi trebalo proučavati policijsku arhivu kako bi se odgovorilo na pitanje koliko je puta sirena hitnih službi zasvirala gradom zbog prometnih nesreća na spoju Meštrovićeve i državne ceste D-8, poznatije kao Jadranska magistrala.
Samo u proteklih tjedan dana dogodile su se dvije. No, uskoro će prometna sigurnost u Njivicama biti podignuta na višu razinu. Šibenski gradonačelnik Željko Burić, naime, najavljuje rješenje koje bi već do početka ovogodišnje turističke sezone moglo pridonijeti boljoj prometnoj "prokrvljenosti" u tom dijelu grada.
– Izlaz na magistralu kod trgovačkog centra "Plodine" zaista je problematičan, prije svega zbog gustoće prometa. Kriva je percepcija da je to izraženo samo u ljetnim mjesecima. Ona je prisutna tijekom cijele godine i nije karakteristična samo za Njivice. Zbog toga je Grad Šibenik i potpisao ugovor s Hrvatskim cestama, koji podrazumijeva rekonstrukciju sva tri prometna čvora u Šibeniku. Čvor Meterize je gotov, a čvor Rokići je u doradi postojeće izvedbene projektne dokumentacije. Optimistično očekujem da će do kraja ove godine ili početkom sljedeće započeti njegova realizacija te da će se radovi uskladiti s projektom aglomeracije. Pojednostavljeno kazano – da će se predviđena infrastruktura za aglomeraciju ugraditi u korpus Ulice Matije Gupca, a usporedno obavljati radovi na rekonstrukciji čvora Rokići.
Što se tiče čvora Njivice, Grad je, dodaje gradonačelnik, odlučio napraviti korak koji će značajno utjecati na smanjenje broja prometnih nesreća kod velikih trgovačkih centara na izlazu iz Šibenika.
– Hrvatskim cestama uputili smo prijedlog za postavljanje takozvane privremene sinkronizirane semaforizacije. U Njivicama sada postoje dva ulaza i dva izlaza s magistrale, i oba su se pokazala prilično problematična, osobito onaj kojim se iz Meštrovićeve skreće ulijevo u pravcu Vodica. No, gužve se stvaraju i kod skretanja prema trgovačkim centrima s jedne i druge strane magistrale.
Zamisao je da se na oba čvora postave semafori, kao što je to napravljeno na Baldekinu, te da se svjetlosna signalizacija sinhronizira. Svojedobno smo, kada smo predlagali rješenje za Baldekin bili suočeni s nizom elaboriranja raznih teza kako ono nije kvalitetno te kako će stvoriti nesnosne prometne gužve i redove vozila sve do Solarisa, a danas smo svjedoci da ni u srcu sezone u tom dijelu grada više nema prometnih problema. Takav rasplet događaja očekujemo i u Njivicama. Mislim da je to rješenje koje bi mogli napraviti do ljeta, odnosno do ove sezone. Na taj način bi, ako ništa drugo, dali dvije šanse vozačima – u prvom redu da sigurno iziđu na magistralu ili s magistrale i mogućnost procjene koliko će čekati. Sada to nije slučaj – niti sigurno izlaze, niti znaju koliko će čekati – mišljenja je gradonačelnik Burić.
Naglašava kako je u pitanju privremeno rješenje i to pod uvjetom da se s njime suglase Hrvatske ceste. Za konačno rješenje treba vremena. No sve se aktivnosti, veli, provode predviđenom dinamikom.
– U tijeku je natječaj za izradu projektne dokumentacije čvora Njivice 1. i Njivice 2. Bit će to suvremeno denivelirano raskršće s dva rotora. Magistrala, odnosno državna cesta D-8, prolazit će preko tih čvorova i neće se doticati rotora. Ta procedura zahtijeva vrijeme, a do realizacije semafori u Njivicama nam se čine idealnima. Grad Šibenik službeno podržava takvo rješenje i čim se dobije suglasnost to se može odraditi – zaključuje gradonačelnik.
Vještak Zdravko Peran
Vozači ne poštuju prometnu signalizaciju
Velik broj prometnih nesreća u Njivicama, dr. sc. Zdravko Peran, ugledni hrvatski prometni ekspert, objašnjava vozačkim nepoštivanjem prometnih tokova.
– Te su prometne nesreće, ili makar većina, školski primjer krive procjene vozača o udaljenosti vozila koja dolaze iz suprotna smjera. Prometna signalizacija, naime, u skladu je s pozitivnim prometnim propisima, i da je vozači poštuju do prometnih nesreća ne bi dolazilo – mišljenja je Peran.
– Izlaz na magistralu kod trgovačkog centra "Plodine" zaista je problematičan, prije svega zbog gustoće prometa