StoryEditorOCM
Hrvatska i svijetLetjeti ili ne letjeti

Zrakoplovne tvrtke zbog koronavirusa otkazuju letove, ali vama neće dozvoliti odustajanje

Piše Marina Karlović Sabolić
8. ožujka 2020. - 11:50

- Avionsku kartu za Rayanairov let Zadar-Dublin-Zadar kupila sam u četvrtak 5. ožujka. Već idući dan na mail mi je stigla obavijest da je let otkazan zbog koronavirusa, požalila nam se čitateljica “Slobodne”, koju je iznenadilo jer je njezino putovanje u Irsku bilo zakazano tek za mjesec dana, od 3. do 12. travnja.

Ni Hrvatska ni Irska nisu žarišta širenja koronavirusa. U obje zemlje situacija je pod kontrolom. Nije proglašeno izvanredno stanje, niti ograničen zračni promet. Ryanair je, međutim, odlučio dio svojih letova otkazati. Suočen s rapidnim padom broja prodanih karata zbog koronavirusa, najveći svjetski low cost prijevoznik pokušava što više smanjiti štetu. Na pojedinim relacijama “skresali” su čak četvrtinu letova. Naša čitateljica čak je imala sreće jer joj je Ryanair zbog otkazanog leta ponudio povrat novca za oba smjera.

Tvrd stav osiguravatelja

Drugi čitatelj koji nam se javio nije bio te sreće. On je kupio kartu za let Zadar-Prag-Zadar od 25. do 30. travnja. Njega je Ryanair obavijestio da mu je let Prag-Zadar otkazan.  Ali, ne i Zadar-Prag. Za povratak su mu ponudili ili povrat novca ili izbor drugog leta.

– Odlučio sam se skratiti boravak za dva dana i kartu “prebaciti” na 28. travnja – ispričao nam je čitatelj.

No, imamo i slučaj treće naše čitateljice koja je u Njemačku trebala putovati početkom ožujka. Kartu Eurowingsa je preko agencije kupila 23. siječnja, za let Zagreb-Stuttgart 1. travnja.

Pritom je platila i premiju osiguranja, koju je Slobodnoj Dalmaciji dala na uvid. Putno zdravstveno, po ugovoru koji je sklopila, pokrivalo je 10 tisuća eura, plus isplatu jednokratne naknade od 500 eura u slučaju boravka u bolnici duljeg od 72 sata. Kao i osiguranje otkaza putovanja u vrijednosti od 1290 kuna. Ukupno je platila 1380 kn.

Kada je zbog koronavirusa let htjela otkazati, rekli su joj da to nije moguće jer aviokompanije koronu ne priznaju kao valjan razlog za otkaz putovanja. Povrat novca za let mogla bi dobiti jedino uz liječničku potvrdu da je bolesna. Naša čitateljica tvrdi da joj nikakvu liječničku potvrdu nisu spominjali kada je policu ugovarala. Iako su je u agenciji uvjeravali u suprotno. Niti išta o liječničkoj potvrdi piše u ugovoru.

Ona, međutim, nije jedina koja je posljednjih dana imala ovakvo iskustvo. Osiguravateljske kuće jednostavno ne pokrivaju rizik koji nastaje otkazivanjem putovanja u strahu od koronavirusa. Povrat najvećeg dijela novca, pojasnili su nam u uredu jednog našeg poznatog osiguravatelja, moguć je za uplaćene aranžmane turističkih agencija, plaćene aviokarte i smještaj u slučaju jednog od sljedećih rizika: bolesti, nesretnog slučaja, elementarne nepogode, smrti ili vojne vježbe. Za rizike kojima je pogođen osiguranik, njegov životni partner, djeca, roditelji, braća i sestre. Ako bilo tko od njih slomi nogu, doživi prometnu nesreću ili mu je poplavljen dom, putovanje se može otkazati, a osiguravatelj pokriva 90 posto uplaćenog iznosa. Uz, naravno, uredno priloženu dokumentaciju. No, ne i kada je riječ o epidemiji. Ili ratu. Oni policama pokriveni – nisu.

22. studeni 2024 09:10