Uskrs je pred vratima, a trenutačna epidemiološka situacija širom Europe ne sugerira da bi se u tom razdoblju mogla zahuktati putovanja. Svjesni su toga i brojni dionici u turističkom sektoru, pa tako i u Ministarstvu turizma i sporta RH. Za Uskrs u prvom redu očekuju domaće goste, koje smatraju pokretačima cjelogodišnjeg turizma i koji su i zimus pokazali da su željni putovanja.
– Za Uskrs ima rezervacija, ali sve se može promijeniti u zadnji tren pogorša li se epidemiološka situacija. Vjerujemo da ćemo odgovornim ponašanjem i procijepljenošću uspjeti održati povoljnu epidemiološku sliku. Na razini EU-a intenzivno se raspravlja kako ujednačiti režim putovanja, kao i o korištenju brzih antigenskih testova, i nadamo se da će do Uskrsa i to biti jasnije. Već od Uskrsa, uz auto-goste s tradicionalnih tržišta, očekujemo, recimo to tako, i nešto stariju populaciju koja se u svojim zemljama već cijepila – kažu u resoru ministrice Nikoline Brnjac.
Razgovori u tijeku
Na upit hoće li uskoro biti kakvih promjena u protokolima prigodom ulaska turista u našu zemlju, u Ministarstvu odgovaraju potvrdno, ali čeka se dogovor unutar Europske unije, nakon čega će uslijediti detaljnije upute.
– Na razini EU-a u tijeku su razgovori o uvođenju unificiranih protokola ulaska u države članice EU-a i ulaska građana trećih zemalja. Republika Hrvatska pozdravlja nastavak tih razgovora. Ističemo kako je važna ponovna uspostava slobodnoga kretanja i sigurnosnih protokola na nacionalnoj i međunarodnoj razini, kao i harmoniziran i balansiran pristup putovanjima bez diskriminacije. S obzirom na trenutačno malu razinu procijepljenosti u EU-u te nedostatak informacija, posebice o novim sojevima virusa, iznimno je važan zajednički pristup svih država članica EU-a, o čemu su u tijeku pregovori – ističu u Ministarstvu turizma i sporta.
Predsjednica Europske komisije Ursula von der Leyen već je spomenula uvođenje "digitalnog zelenog certifikata" za lakši prelazak granice, a konačan prijedlog kako bi trebao izgledati i kako će se putnici njime služiti trebao bi biti gotov do 17. ožujka. Politico je, dobivši uvid u pismo Ursule von der Leyen o certifikatu, objavio kako se Komisija zalaže da spomenuti dokument ne bude isključivo dokaz da su putnici cijepljeni, nego da na jednom mjestu budu objedinjeni i rezultati PCR testiranja, kao i potvrda da je putnik, preboljevši COVID-19, stekao imunitet na bolest.
"Digitalni zeleni certifikat" tako bi u jednom dokumentu objedinjavao formalno-pravne dokaze da osoba nije bolesna, odnosno da je imuna, i time joj omogućavao da lakše prijeđe granice, koje je i trenutačno moguće prelaziti ograničeno, prvenstveno uz predočavanje negativnog PCR testa. Iako nije precizirano kako bi certifikat trebao izgledati, razgovara se o aplikaciji na pametnom telefonu.
Potrebu za uvođenjem službenog certifikata, piše Politico, ponajprije ističu zemlje najviše ovisne o turizmu – Španjolska, Malta, Cipar i Grčka. Potonje dvije EU članice već su između sebe i s Izraelom potpisale sporazum kojim se omogućuje slobodan prolaz cijepljenim putnicima. Cipar je također najavio kako od svibnja planira, bez ikakvih restrikcija, u zemlju početi puštati i cijepljene Britance. Grčki ministar turizma Haris Theoharis istaknuo je da je certifikat ključan za što brže pokretanje turizma.
Uvjet za putovanje
"Takav dokument bio bi najbrži put za povratak slobode kretanja turista, kako iz zemalja EU-a, tako i iz drugih država", smatra grčki ministar. Theoharis je i napomenuo kako cijepljenje ni u kojem slučaju ne bi smjelo biti uvjet za putovanje niti bi certifikat na bilo koji način zloupotrebljavao osobne podatke putnika.
Grčka i Turska uvelike se reklamiraju na tržištima europskih zemalja nudeći, već za svibanj, iznimno povoljne tjedne all inclusive aranžmane u hotelima, koji uključuju i letove. Kako bi bila konkurentna takmacima s Mediterana, Hrvatska trenutačno provodi horizontalnu kampanju "Safe stay in Croatia", koja će trajati tijekom cijele godine, a provodi se isključivo na online kanalima (putem društvenih mreža) te najčitanijim portalima na emitivnim tržištima. Do sada je, u nešto više od tjedan dana od predstavljanja web-platforme, obrađeno više od 8000 zahtjeva, a 6000 ih je odobreno. Nakon kampanje "Safe stay in Croatia" na inozemnim tržištima kreće pozivna brend-kampanja, koja će se prilagođavati epidemiološkoj situaciji na tržištima i u Hrvatskoj.
– U konstantnoj smo komunikaciji s direktorima naših predstavništava oko te teme, kao i početka kampanje. U pripremi je i cjelogodišnja kampanja "Ruralni turizam" namijenjena domaćem tržištu, te ona "Tjedan odmora vrijedan" – navode u Ministarstvu turizma i sporta.