Ministrica znanosti i obrazovanja Blaženka Divjak izjavila je u četvrtak da je Svjetska banka objavila informaciju u kojoj je Hrvatsku istaknula kao dobar primjer digitalne transformacije škola i obrazovanja i kao država koja je jako dobro odgovorila na izazove obrazovanja u "korona-krizi".
- Zahvaljujem svima koji su doprinijeli jer smo pokazali da u teškim vremenima stvarno možemo, da smo obrazovanje stavili u prvi plan, izjavila je ministrica Divjak.
Stručnjaci za obrazovanje Svjetske banke Diego Ambasz i Lucia Brajković objavili su na blogu činjenice vezane uz digitalizaciju Hrvatske, koja je počela 2015. godine pilot projektom e-Škola, u okviru kojega je osigurana digitalna oprema i alati za podršku za 150 škola. Slijedila je primjena u cijeloj zemlji koja će obuhvatiti sve škole do 2022. godine. Potom je u rujnu 2018. godine MZO započeo pilot projekt "Škola za život" u sklopu cjelovite kurikularne reforme i to u 74 osnovne i srednje škole diljem Hrvatske, kao prethodnicu frontalnom uvođenju kurikularne reforme u sve škole od rujna 2019. godine.
Reforma je uvelike bila usmjerena na nabavu digitalne tehnologije i opreme za škole te unapređivanje digitalnih kompetencija učenika te učitelja i nastavnika. Više od 50.000 učitelja i nastavnika sudjelovalo je u tim edukacijama tijekom dvije godine. To se iskustvo, ističu, pokazalo ključnim te je omogućilo brzi prijelaz Hrvatske na nastavu na daljinu.
Dva tjedna prije Vladine najave mogućnosti zatvaranja škola Ministarstvo je započelo s pripremama za nastavu na daljinu, koja je uspješno pokrenuta 16. ožujka, istoga dana kada su škole u cijeloj zemlji zatvorene. Virtualne učionice koje su se prethodno koristile za edukaciju učitelja i nastavnika postale su mjesta za komunikaciju s učenicima, dijeljenje informacija s kolegama učiteljima i nastavnicima te kao izravan komunikacijski kanal s Ministarstvom, kažu stručnjaci Svjetske banke.
Osvrćući se na odluku Ustavnog suda kojom su ukinuti članci Zakona o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru vezani uz jednak tretman sveučilišnog i specijalističkog studija, Blaženka Divjak rekla je da mora poštovati odluku Ustavnog suda, ali da misli da "ne smije biti diskriminacije i da se studenti ne mogu dijeliti na one prve i druge klase".
Moramo voditi računa da ne diskriminiramo neke grupe studenata. Imamo vremena do kraja ove godine tu situaciju zakonski razriješiti, ali mislim da je jako loša poruka koja se šalje s nekih sveučilišta u kojoj se traži da se studenti dijele po kriterijima koji nisu akademski, kazala je ministrica Divjak.
Također, ona je ocijenila da četvero učenika u Osnovnoj školi Draganić u Karlovačkoj županiji nisu trebali ostati bez školskog obroka jer sredstva za to postoje preko "fondova i osnivača".
Napomenula je da je vidjela informaciju u medijima te je zatražila očitovanje škole. U međuvremenu je primjereno reagirao i osnivač, Karlovačka županija. Dobro je da se ravnateljica škole ispričala, jer sva djeca u školi moraju imati primjerenu razinu potpore, što uključuje da nitko u školi ne smije ostati gladan, zaključila je ministrica Divjak.