Trgovački maloprodajni lanac Studenac kao kompanija posluje već 32 godine, prisutan je na nacionalnom nivou, trenutačno zapošljava gotovo šest tisuća djelatnika u gotovo 1200 prodavaonica. Među vodećim je maloprodajnim lancima u Hrvatskoj, od 2018. godine u vlasništvu fonda iz Poljske.
Tvrde kako je kontinuirano ulaganje u razvoj ljudskih potencijala strateški temelj poslovanja kompanije i kako je plaća ove godine porasla za čak 22 posto u odnosu na isto razdoblje lani, pa je kao takva iznad prosjeka plaća u maloprodajnom sektoru u Hrvatskoj...
Sve to navodi uprava Studenca, međutim radnici se ne slažu, pa kažu:
- Ne znam tko, a ni zašto, je to "prosuo", jer to nije istina, pa me zanima je li itko ikada stvarno istražio kolika primanja imaju zaposlenici Studenca - buru je izazvala direktnim i javnim pismom jedna od zaposlenica kompanije.
- Zaposlena sam u Studencu u jednom malom turističkom mjestu, trgovina je otvorena cijelu godinu, a u sezoni ostvaruje oko tri stotine tisuća eura prometa mjesečno. Uz manjak radne snage, jer nas u smjenama radi po dvije ili eventualno tri, uz taj promet, uz sve ono što ste dužni obaviti tokom svoje smjene, nama je plaća 730 eura, mizernih 730 eura (5500 kuna).
Da napomenem, plaća je takva bila zimi, a od zime do ljeta su prošla tri poskupljenja, a nama plaće ostale iste. Nemamo pola sata pauze, jedemo po kasama, po trgovini, dok slažemo robu, blagajnica na blagajni radi bez stolice osam sati. Uvjeti su katastrofalni! Ophode se prema nama loše. Kad se nekome želite požaliti ignoriraju vas - nabrojala je sve tegobe radnica.
I otkrila nam kako su kolegice iz drugih mjesta i gradova pokrenule peticiju za povećanje plaća, za koju se nadaju kako će uroditi plodom.
Odmah smo pogledali stranicu na kojoj je objavljena peticija i uvjerili se kako ju je do objave na našem portalu potpisalo već 350 ljudi, svi redom punim imenom i prezimenom, a među njima i prof. dr. sc. Danica Ramljak, vrhunska hrvatska znanstvenica koja je i pokrenula cijelu stvar.
U Facebook grupi "Transparentni Sinj" je dala ideju za peticiju, a kolege su se odmah pridružile, sastavile tekst...
- Redoviti sam kupac u trgovinama Studenca u Dalmaciji. Stvarno vjerujem da se podržavanjem malenih dućana podržavaju i radna mjesta. Te vrijedne žene poznajem, svjedok sam njihova rada - kazuje nam profesorica Ramljak.
- Zatekla sam ih prije neki dan tužne, gotovo pa uplakane. Rekle su mi da imaju male plaće. Tada sam uputila pismo Upravi Studenca gdje sam im jasno kazala kako ću zbog njihova izrabljivanja djelatnika bojkotirati rad njihovih trgovina i na isto pozvati sve one koje znam - kazuje nam Ramljak.
► Peticija se nalazi OVDJE.
Sve se zakotrljalo onako kako se nije trebalo, naime - iz Uprave joj nitko nije odgovorio.
- Nisam političarka, nisam sindikalistica, samo imam razvijenu građansku svijest. Kada su mi žene rekle kako za njih nikoga nije briga, rekla sam "ne, mene je briga!". One krvavo rade i za svoj rad trebaju biti pošteno plaćene - kazala nam je znanstvenica, dodajući kako joj još jedan detalj u cijeloj ovoj groznoj priči tišti dušu. Među djelatnicima dućana je i visoko obrazovana žena, koja je bila među najboljim studentima generacije, ali u Sinju za nju u njenom zvanju mjesta nema.
Anja Škulje Makjanić, voditeljica projekata korporativnih komunikacija Studenca, nam je ponovila kako su oni najveća maloprodajna mreža susjedskih prodavaonica i kako kontinuirano rade na unapređenju uvjeta rada, poboljšanju plaća i zadovoljstva svojih zaposlenika.
- Na osnovu toga moramo demantirati lažne i izolirane tvrdnje o smanjenju plaća u Studencu. Među rijetkim smo tvrtkama u našem sektoru koje su, unatoč rastućem inflatornom pritisku na troškove, odlučile povećati prosječnu plaću u 2023. godini za dodatnih oko 20 posto što je znatno iznad stope inflacije i u skladu sa svim relevantnim propisima. Naš sustav nagrađivanja, upotpunjen sustavom bonusa, omogućuje mnogim zaposlenicima povećanje plaća iz godine u godinu u skladu s poslovnim rezultatima - kazala je voditeljica.
- Poslovanje u maloprodaji je komplicirano i zahtjevno, stoga posebnu pozornost posvećujemo procesima i procedurama u prodavaonicama te ulaganjima u alate i rješenja kako bismo ih pojednostavili i usmjerili prema ispunjavanju zahtjeva i želja kupaca. Ulagali smo, a nastavit ćemo i dalje ulagati u edukaciju i razvoj naših zaposlenika, jer imaju ključnu ulogu u uspjehu naše mreže - dodala je Anja Škulje Makjanić.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....