Škole neće generalno prijeći na nastavu na daljinu, odnosno C online model nastave, nego na snazi i dalje ostaju postojeći modeli. Rad osnovnih i srednjih škola te fakulteta nastavlja se kao i dosad, sukladno uputama koje je još u kolovozu objavio Hrvatski zavod za javno zdravstvo. To znači da će se nastava i dalje, ovisno o epidemiološkoj situaciji u pojedinoj sredini, provoditi prema A (nastava uživo licem u lice u učionicama), B (mješoviti oblik) i C modelu (online nastava) ili kombinacijama tih modela. O odabiru modela odlučuje škola u suradnji s osnivačem i nadležnim lokalnim stožerom.
Potvrdio je to u srijedu ministar znanosti i obrazovanja Radovan Fuchs nakon sastanka užeg Vladinog kabineta na kojemu se raspravljalo o mogućnosti uvođenja još restriktivnijih mjera u borbi protiv koronavirusa. Škole tako neće biti zahvaćene dodatnim strožim mjerama jer, kako kaže Fuchs, procjene su da one nisu širitelji zaraze.
- Prioritetno je održavanje nastave licem u lice, ali i u suradnji s lokalnim stožerima procjenjuje se situacija na terenu, kao što je to sada u Varaždinskoj županiji u kojoj su srednje škole prešle na online nastavu. To je puno bolje nego da svi prijeđu na nastavu na daljinu – kaže ministar Fuchs.
Kada bi se generalno prešlo na online oblik nastave, to je odluka koja bi se morala donijeti na razini Vlade, dodaje. Upozorava kako bi takva odluka mogla imati i određene implikacije, primjerice na provedbu državne mature, a odrazila bi se i na kvalitetu nastave.
- Režim nastave ne dozvoljava kompletno izvođenje online. Nastavit ćemo ovako, mislim da je to dobro – ističe Fuchs.
Za B model nastave, to jest model prema kojemu dio učenika iz razreda nastavu tri dana u tjednu prati u školi uživo a drugi dio od kuće online te se za dva dana rotiraju (ili su izmjene na tjednoj bazi), kazao je kako se škole, kao i dosad, mogu odlučiti za takav oblik ako postoji potreba.
- Naravno da se može razgovarati i oko B modela, osobito u školama koje nemaju dovoljno prostora – ističe ministar Fuchs.
Što se tiče visokog obrazovanja, procjenjuje da se ondje već sada gotovo 70 posto nastave održava u online varijanti te ih „ne treba nitko prisiljavati“.
- Međutim, čitav niz studijskih programa ne može se izvoditi isključivo online, a to prije svega vrijedi za biomedicinsko područje poput studija medicine, stomatologije, veterine, farmacije i drugih – kaže ministar obrazovanja.
Dodaje i kako se čuo s austrijskim ministrom obrazovanja, zemlje koja se trenutačno nalazi u lockdownu, te da su razmijenili mišljenja. Naveo je kako su u toj zemlji od kraja rujna do sredine listopada proveli brzo antigensko testiranje među učenicima a rezultati studije pokazali su kako je među njima jako malo asimptomatskih slučajeva:
- Izgleda da je činjenica kako je unutar đačke populacije takvih slučajeva malo – ističe Fuchs.
Naglasio je kako se pomno prati i situacija u Hrvatskoj, kako po županijama i gradovima, tako i na razini Hrvatske.
- Prije tri, četiri dana imali smo lagani pad oboljelih učenika, a sada ih je nešto više – kaže Fuchs.
Prema podacima Ministarstva znanosti i obrazovanja od srijede, trenutačno je 787 covid pozitivnih prosvjetnih djelatnika, što je 1,21 posto od ukupnog broja, a u samoizolaciji je još njih 712. Učenika pozitivnih na Covid-19 je 1807 ili 0,39 posto posto, dok ih je u samoizolacij 10.491.
A model dominira
I dalje najviše osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj radi prema A modelu (nastava uživo), ukupno njih 847 ili 62,28 posto – pokazali su podaci Ministarstva od srijede. Prema mješovitom B modelu rade u ovom trenutku 73 škole (5,37 posto) a potpuno je u online nastavi 76 škola (5,59 posto). Prema kombinaciji A i B modela radi 81 obrazovna ustanova (oko šest posto), kombinaciji A i C modela njih 282 (20,74 posto) a kombinaciji B i C modela svega jedna škola (0,07 posto).