Povoljni automobili postali su ugrožena vrsta. I pritom ne mislimo samo na električne modele, već i na obične benzince i dizelaše. Prema pisanju njemačkih medija, na tamošnjem je tržištu preostalo samo 30 modela koji koštaju manje od 20.000 eura, piše Jutarnji list.
U odnosu na proljeće 2022., broj modela s cijenom manjom od 20.000 eura pao je s 45 na 30.
Zanimljivo, otkako je Polo poskupio za 1000 eura, među 30 modela - nema niti jednog Volkswagena. Najjeftinija verzija Pola sada košta 20.830 eura.
No, VW nije usamljen u svojoj cjenovnoj politici. Osnovne verzije konkurenta poput Ford Fieste, Peugeota 208 i Toyote Yaris sada koštaju više od 20.000 eura.
Razlozi poskupljenja su različiti, a dio je političke prirode: novi standardi emisija štetnih plinova i sve više obaveznih sustava pomoći koje je nametnula EU ‘izbacuju‘ pristupačne male i kompaktne automobile s tržišta.
Uz to, tu su i povećane cijene materijala, energije i sirovina koje proizvođači automobila prebacuju na svoje kupce, piše Jutarnji list.
Kakva je situacija u Hrvatskoj?
Novi automobili na njemačkom tržištu koji su još uvijek dostupni za manje od 20.000 eura:
Opel Corsa
Škoda Fabia
Seat Ibiza, Arona
Fiat 500
Citroën C3
Hyundaii10, i20
Kia Picanto/Rio
Nissan Micra
Renault Twingo, Clio
Toyota Aygo X
Suzuki Ignis, Swift
Dacia Spring, Sandero, Duster, Jogger, Lodgy
MG Roewe