Glazbenik Tonči Huljić komentirao je situaciju u kojoj se glazbenici, kao i mnoge druge privredne grane, nalaze zbog koronakrize.
Huljić je na početku razgovora za N1 kazao kako je glazbena industrija najugroženija grana industrije koja ovako urušena neće dugo to ostati.
“Pjevači su manekeni industrije. Ako imate sreću, imate nekoga iza koga stoji cijeli tim koji živi od svog tima, a i oni od njega. Zadnji nastupi su bili za prošli doček Nove godine. Vjerujem da ako se do ljeta uspije normalizirati situacija i ako dođemo u poziciju kakve-takve turističke sezone, možemo se nadati početku imitacije života kakav je bio do nasilnog prekidanja bolestima, potresima… i tko zna što na još sve čeka”, rekao je Tonči Huljić i dodao kako su glazbenici ti preko kojih često idu brojne humanitarne akcije.
“Čini mi se da ljudi koji se bave tim poslom imaju pravo na život. Mi smo ti preko kojih se prelamaju humanitarne akcije, i preko kojih se pokušava život vratiti u normalu. Nismo prestali s djelatnošću, znajući da su nastupi nemogući, i dalje smo ulagali u posao snimajući spotove, pjesme, ulažući to…”, kazao je Huljić i doda kako je ulog u prosječnu pjesmu, bilo da ona prođe ili ne, od 3000-5000 eura.
Problemi glazbenika tište blizu 70.000 ljudi koji se bave tim poslom u ovoj zemlji, naglasio je.
Hrvatska glazbena unija s Ministarstvom kulture i medija organizirala je projekt “Jer svirati se mora”. Tom mjerom potpore kulturnom i kreativnom sektoru planirano je potaknuti odvijanje koncerata, a financijska potpora u obliku bespovratnih sredstava namijenjena je za pomoć pri organizaciji koncerata tijekom pandemije.
Odobrene su 92 prijave za 166 koncerata koji će se održavati od 14. veljače do 30. lipnja 2021. godine. Među njima je i dvadesetak koncerata u Puli i okolici, a u pulskoj Areni gdje bi trebali nastupiti Prljavo kazalište, Gibonni, Tony Cetinski i Petar Grašo. Upravo je za ove koncerte odobreno najviše – i to 300.000 kuna po koncertu, a toliki iznos odabran je i za koncert Parnog valjka u zagrebačkoj Areni. Sredstva za navedeni projekt u ukupnom iznosu od 5.226.000 kuna osiguralo je Ministarstvo kulture i medija.
“Izvođači neće biti plaćeni od tog novca, eventualno od dijela prodanih karata. Ostalo ide za binu, razglase, rasvjetu, pomoćne radnike… Očekuje se da se ne dođe u onim najskromnijim uvjetima, izvođač i četiri glazbenika, nego da se da prilika onim session glazbenicima koji su jako stradali, jer su godinu dana bez prihoda. Mi možemo živjeti još neko vrijeme zbog prijašnjeg rada, prava… No ništa od dodijeljenih sredstava ne ide nama, a trećina ide natrag državi kroz autorske honorare, kroz poreze, prireze, PDV… sve će se vratiti natrag”, rekao je Tonči Huljić.
Ako se koncerti održe, nitko od zvijezda neće zaraditi, ponovio je.
“Nama dođe da otkažemo cijelu tu pomoć, da se sve nastavi po starom. Mi u ovih godinu dana radimo bez ikakve naknade. Za humanitarne akcije smo uvijek u prvim redovima. Pjesma Od Božića do Božića – je li meni trebalo? Nije, Marko Tolja i ja smo išli u stvaranje pjesme od koje nećemo imati materijalne koristi od nastupa.
A to nam se vraća anatemiziranjem od medija. Dotacije su trećina troškova koje koncert u bilo kojoj Areni stoji”, rekao je Huljić.
“No kada krenete i zakupite Arenu, tek kada je Arena skroz popunjena dolazi do neke zarade koja nije spektakularna. No kada su na snazi mjere, vi ulazite u minus”, rekao je Huljić te dodao kako glazbenici svakako pomažu potresom pogođenom području, pa tako i Glazbenoj školi u Sisku.
“Svrha pomaganja je da se o njoj ne priča. Velik broj nas, posebno ljudi oko mene, puno pomaže, ali o tome ne govorimo, jer time anuliramo osnovnu ljudsku stranu toga zašto pomažemo. Pomažemo da bi dobili mir u duši”, rekao je Huljić za N1.