U Šibeniku je jučer završio dvodnevni znanstveni skupo posvećen velikom šibenskom kiparu Grgi Antuncu čije je najpoznatije djelo brončane reljefne vratnice šibenske katedrale. Znanstveni skup održan je pod nazivom Grga Antunac u svjetlu novih saznanja.
Muzej grada Šibenika u suradnji s Odjelom za povijest umjetnosti Sveučilišta u Zadru organizirao je ovaj znanstveni skup posvećen šibenskom umjetniku Grgi Antuncu koji je najpoznatiji u gradu po izradi velikih brončanih vratnica na bočnom i zapadnom portalu katedrale sv. Jakova, izvijestili su iz MUzeja grada Šibenika.
Znanstveni skup realiziran je uz financijsku potporu Grada Šibenika i Ministarstva kulture i medija kojim su s organizatori ovim putem i zahvalili. U ime Grada Šibenika publici i uzvanicima obratio se Paško Rakić zaželivši svima dobrodošlicu u Krešimirov grad i uspješan rad. U ime šibenske biskupije obratio se i otac biskup mons. Tomislav Rogić, dok je ravnatelj Muzeja grada Šibenika Željko Krnčević istaknuo koliko je značajan i važan ovaj umjetnik ne samo za grad Šibenik već i za širu javnost, budući da je riječ o vrsnom umjetniku hrvatske moderne. Sam skup otvorio je unuk Grge Antunca Saša Sladoljev čija sjećanja na djeda su vrlo živa, budući da je mnogo vremena provodio kod Grge u ateljeu i na Akademiji.
Devet stručnjaka, uglavnom povjesničari umjetnosti obradili su opus Grge Antunca na različite načine osvijetlivši njegov pedagoški rad, zatim umjetničko stvaralaštvo te odnos i suradnju s kolegama i velikanima hrvatske moderne kao što su Ivan Meštrović i Antun Augustinčić.
Posebno zanimljiv dio skupa bilo je predstavljanje memoara Grge Antunca. Naime, Grga je snimao sebe na magnetofonsku vrpcu 1968.i 1969. godine u kući u Postirama na Braču, gdje je ljetovao. Kroz njegove Uspomene pratimo najznačajnije događaje u njegovom životu od mladosti u Šibeniku, preko školovanja u Splitu i na Akademiji likovnih umjetnosti u Zagrebu, dok posebnu vrijednost imaju autorova sjećanja na neke svoje kolege, posebno velikog Ivana Meštrovića te druge suradnike i suvremenike s kojima se susreo tijekom svog životna kao što su Frane Kršnić, Rudolf Valdec, Ljubo Babić, Krste Hegedušić, Branko Šenoa i drugi.
Sudionici skupa prošetali su i gradom, posjetivši najznačajnije lokacije uz koje se vežu neke uspomene na ovog umjetnika. Šetnja je počela ispred rodne kuće, zatim se put nastavio preko kazališta gdje je Grga Antunac u foajeu imao svoj prvi atelje pa sve do groblje sv. Ante na koje se nalaze dva njegova rada nadgrobni spomenik Sineve Pasini i reljef Tuga na obiteljskoj grobnici.
Skup zaključujemo entuzijastično s novim saznanjima o ovom šibenskom umjetniku koji je mnogo radio za druge, ali pri tome ipak nije zanemario umjetnički rad za sebe. Djela koja su nastala za obitelj, prijatelje i druge naručitelje svjedoče o jednom kvalitetnom umjetniku koji je nepravedno zanemaren u povijesti umjetnosti. U njegovom opusu nalaze se po neki od najboljih psiholoških portreta muškaraca (npr. Mirko Rački, dr. Gabrek) te jedni od najljepših lirskih portreta hrvatske moderne kao što je to Sineva Pasini i Portret supruge (1942.) za koju je još veliki povjesničar umjetnosti Grgo Gamuli rekao da je riječ o najljepšoj pjesmi ljubljenom biću u okviru hrvatske umjetničke skulpture toga vremena.
Do 19. prosinca moguće je u Muzeju grada Šibenika moguće je posjetiti izložbu koja prikazuje najnovije muzejske akvizicije kao što su otkup Portreta Nade Tončić, crteži sa studija kiparstva na Akademiji likovnih umjetnosti te bista Sime Matavulja koja je nekoć stajala ispred istoimene škole, danas Faust Vrančić, a rad je ovog šibenskog umjetnika.
Do 21. prosinca u Galeriji sv. Krševan moguće je razgledati izložbu posvećenu šibenskim brončanim vratnicama, posljednjem djelu ovog umjetnika, a u knjižnici Jurja Šižoprića Šibenik izložbu Grga Antunac u kadru suvremenih fotografa.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....