StoryEditorOCM
OstaloGojanović ide u solistice, iako kazalište nema operu

Slučaj 'Musice appassionate' zainteresirao i šibenske 'bandićevce': kada političare progovore o kulturi i problemima u njoj, to rade isključivo zbog vlastite koristi i promocije

26. travnja 2019. - 14:13

Tko kaže da kultura i problemi u njoj ne zanimaju političare i kada o tomu nešto i progovore, to rade isključivo zbog vlastite koristi i promocije?

Ne bi se s tim sigurno složili friški šibenski "bandićevci" Anton Dobra i Mia Matić, gradski vijećnici s liste "Milan Bandić 365" – Stranka rada i solidarnosti, koji su, eto, odlučili i, mimo gradskih klupa, progovoriti u sudbini prvog i jedinog šibenskog Festivala klasične glazbe "Musica appassionata" i njegove voditeljice operne pjevačice Nere Gojanović. I pritom nisu rekli ništa bitno novo u odnosnu na ono o čemu mediji već nisu pisali. Zapravo ništa novo nije rekao Dobra, jer Matić na sazvanoj presici nije ni riječi prozborila.

 

 

Istaknuo je Dobra još jednom, da su Matić i on protiv gašenja "Musice appassionate" jer taj festival smatraju važnim za šibensku kulturu. Ponovio je i kako ga je šibensko Gradsko vijeće na zadnjoj sjednici željelo ukinuti, premda je to isto tijelo još 2010. godine donijelo odluku o njegovu osnivanju u kojoj se "Musica appassionata" proglašava osobito važnom za šibensku kulturu, sa željom da postane kulturnim događajem od nacionalnog značenja. Podsjetio je Dobra i kako je sporna odluka o ukidanju na kraju povučena s dnevnog reda Gradskog vijeća te odgođena za neka "bolja" vremena do kada bi, objašnjavao je tada gradonačelnik Željko Burić, trebala biti završena i revizija poslovanja festivala.

Privatni obračun?

U međuvremenu novi je ravnatelj Hrvatskoga narodnog kazališta Jakov Bilić, napravio novu sistematizaciju radnih mjesta prema kojoj je ukinuto radno mjesto umjetničkog suradnika za glazbeni i glazbeno-scenski program na kojem je do sada radila Gojanović te je joj je umjesto dosadašnjeg ugovora na neodređeno radno vrijeme, ponuđen novi ugovor na dvije godine na mjesto solistice, premda šibensko kazalište ima samo glumački, a ne i operni ansambl.

Stoga Dobru zanima što se u šibenskom HNK-u događa i imaju li najnoviji potezi blagoslov šibenskoga gradonačelnika, jesu li u skladu sa zakonom ili je posrijedi tek privatni obračun s Gojanović. Zanima ga i to kako je moguće da se ukida njezino dosadašnje radno mjesto, a istovremeno su gradski vijećnici prihvatili da kazalište u svojoj koncertnoj sezoni umjesto dosadašnjih 10 ima 15 koncerata. Istina ne klasične glazbe, nego, po novom, glazbeno-scenskih događanja.

– Ravnatelj kazališta donio je odluku o gašenju radnog mjesta stručnog suradnika za glazbenu i glazbeno-scensku djelatnost, a Nera Gojanović dobiva ugovor na određeno vrijeme za radno mjesto soliste, iako svi znaju da to kazalištu ne treba jer nema operni ansambl, u protivnom joj se nudi otkaz uz otpremninu. Mene zanima radi li to Bilić u dogovoru s gradonačelnikom i zbog čega? Zanima me i tko će sada organizirati te glazbene programe, a obećano je da će ih godišnje biti više nego prije. Zanima me zašto se iz kazališta tjera stručna osoba koja je dobro radila svoj posao i što iza toga stoji – kazao je Dobra.

Javnost ima pravo znati, kaže, što se događa u zgradi na Poljani, a ako festival nije ukinut, zanima ga tko ga onda organizira i kakav je program, budući da je prijašnjih godina festival počinjao već u srpnju.

 

 

 

 

Nera Gojanović potvrdila je kako joj je jučer uručena odluka o otkazu dosadašnjeg ugovora o radu te joj je ponuđen novi za novoformirano radno mjesto solistice na rok od dvije godine, a takav potez uprave smatra logičnim slijedom svega što se prethodnih mjeseci događalo oko "Musice appassionate", festivala koji je upravo ona osmislila i pokrenula. Elegantniji je to, kaže, način da joj se dade "noga u guzicu“ i potjera iz kazališta.

– Ovo je tragično i redikulozno. Ovdje se radi o novom, izmišljenom mjestu soliste. Jer što će raditi operni pjevač u kazalištu koje nema niti zbor niti orkestar niti dirigenta niti operu? Ovo je nakaradna situacija. Čemu sve to i što se time želi postići? U 12 godina svog rada nisam bila samo administrativni dio teatra, ja sam ovoj kući i umjetnički doprinijela. Organizirala sam sve glazbeno-scenske programe, producirala dvije opere, uz "Musicu appassionatu", organizirala i "vocal masterclass"… Nakon svega toga ukida se moje dosadašnje radno mjesto, ali nije se promijenila djelatnost kazališta, i dalje postoji glazbeno-scenski program kazališta. Nije ukinut. Pa tko će ga sada raditi? Je li glazbena umjetnost u šibenskom HNK-u sada postala neželjeno dijete? Ovo što se događa ruganje je s umjetnošću i sa mnom kao osobom – ogorčena je Gojanović.

Nova sistematizacija

Ravnatelj HNK u Šibeniku Jakov Bilić kategorički, pak, odbacuje sumnje i kuloarske priče kako se iza cijelog slučaja krije nekakav privatni obračun. Nova sistematizacija radnih mjesta izrađena je u skladu s postojećim zakonskim aktima kazališta i u dogovoru i suglasnosti sa Sindikatom djelatnika u kulturi i njihovom podružnicom u kazalištu, kaže Bilić te tvrdi kako su nove ugovore dobili i neki drugi zaposlenici u kazalištu.

 

 

 

 

– Sistematizacija je interni akt kuće i nije potrebno da ide na Gradsko vijeće. Zbog toga, ja sigurno nikomu neću dati otkaz. Neri je sada ponuđen novi ugovor kao i umjetničkom dijelu zaposlenika. Kao i svim glumcima i taj je ugovor na određeno vrijeme. I mogu istaknuti da kazalište itekako ima potrebu za takvom vrstom umjetnika. Uostalom, ako je Nera imala solističke koncerte izvan kazališta, može pjevati i u matičnoj kući, a u tijeku su i razgovori sa splitskim HNK o suradnji i s njihovom Operom. Dakle, iako naše kazalište nema operu, ne znači da nemamo potrebu za takvim programom – kazao je Bilić.

26. studeni 2024 00:26