Ivan Živković diplomirani je novinar, najčešće slobodnjak, svojedobno autor sjajnog serijala razgovora i reportaža u Jutarnjem listu, a sad je, evo, i autor filma u nastajanju. Riječ je o dokumentarcu o šibenskoj gradskoj četvrti Varoš. Skanjujem se napisati redatelj, jer uvijek mislim, redatelji su profesija i za nju se ljudi obrazuju, novinari su, jednostavno, druga profesija. Žika ima drukčije mišljenje. A misli da dokumentarna forma nije privilegij profesionalnih redatelja, da je današnji redatelji čak izbjegavaju.
– Nekad su dokumentarce radili veliki redatelji, Krsto Papić, Krelja, Zafranović. Toga više nema i da, ja ću biti redatelj filma o Varošu.
Priča o Varošu, kaže Živković, nije otkrivanje tople vode, ona je u Šibeniku znana. "Klik" za odluku o dokumentarcu nastao je svakodnevnim prolaskom tim dijelom grada i – slušanjem Arsena.
– Ja sam poput Milivoja Beadera, kojemu u CD uređaju stoji uvijek samo jedan disk: onaj s Arsenovim pjesmama...
Film će nositi naziv "Varoški Amarcord", zato što sjećanja na odrastanje u tom ambijentu 30-ih i 40-ih godina prošlog stoljeća i jesu gorka. Meni je najdojmljiviji upravo taj socijalni kolaž Varoša u rasponu od ridikula do genijalaca. Već sada imam ekskluzivan materijal! – kaže Ivan Živković.
Impresioniran je sjećanjima Milutina Dedića, Arsenova starijeg brata, koji danas živi u Beogradu, a Šibenik poznaje kao da nikad nije ni otišao.
– Ta Milutinova briljantna sjećanja su dragocjena. S jedne strane je najbolji živući poznavatelj Varoša i Šibenika, mislim uz profesora Ivu Livakovića, a uz to pripovijeda jednu izuzetno intimnu priču o odrastanju bratovu i svojem, sa svim suzama i smjehovima djetinjstva. Mišu Kovača sam već snimio, i njegova je priča nevjerojatna, na trenutke i jako gorka...
Živković je do sada snimio i Mariju Sekso Zorić (u djetinjstvu najbolja Milina i Arsenova prijateljica), kako kaže, iznimnu glazbenu pedagoginju.
– Sad snimam Milu Dedića, snimit ću još Krstu Jurasa, Krasnodara Roru, Peru Nadovezu i neke svjedoke toga vremena poput Duška Šarca i Ivana Medića, koji su ponajviše prijateljevali s Mišom. Oni kojih nema bit će prisutni svojim duhom, ponajviše Vice i Arsen. Njih dvojica i Mišo predstavljaju impresivan personalni triptih popularne kulture cijelog ex-Yu prostora.
Spomenut ćemo i Belamariće, Nevena i Mira, i Matu Relju, Antu Peterlića, Igora Mandića, koji se u djetinjstvu odselio u Split. Snimaju Tomas Krstulović i Tomislav Krnić.
Ovih dana Žika pokreće kampanju skupnog financiranja preko interneta, kojim namjerava pokriti dio financiranja "Varoškog Amarcorda".
– Snimanje dokumentarca velika je muka, prije svega zbog besparice. U HAVC-u su odlučili ove godine financirati samo jedan dokumentarac, naravno da su se odlučili za film o Domovinskom ratu. HRT-ovi natječaji su čista farsa, tamo vladaju "dealovi" i lobiji kojih nisam član. Dio novca sam uložio sam, Grad Šibenik dao mi je 10 tisuća kuna, a sad ću se obratiti Županiji. Budžet filma je 35 tisuća eura. Moje ulaganje, naravno, nema komercijalnu logiku, taj se novac nikad neće vratiti, ali imam jaku unutarnju potrebu za pričanjem te fantastične priče – završio je Živković.
Socijalni kolaž
Meni je najdojmljiviji upravo taj socijalni kolaž Varoša u rasponu od ridikula do genijalaca. Već sada imam ekskluzivan materijal!