Vice Tomasović (Omiš, 1986.) je pripadnik splitskog kruga mlade hrvatske umjetnosti i u četvrtak, 15. ožujka izlaže u Galeiji sv. Krševana.
Izložba pod nazivom Ex nihilo bit će otvorenau 19 sati, a mladi umjetnik šibenskoj publici predstavit će svoje najnovije radove - slike velikog formata.
Vice Tomasović diplomirao je likovnu kulturu na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Predsjednik je HULU Split, osnivač i ravnatelj festivala Almissa Open Air u Omišu te voditelj splitskog Salona Galić. Dobitnik je više priznanja za umjetnički autorski rad. Živi i radi u Splitu i Omišu.
Izložba pod nazivom Ex nihilo bit će otvorenau 19 sati, a mladi umjetnik šibenskoj publici predstavit će svoje najnovije radove - slike velikog formata.
Vice Tomasović diplomirao je likovnu kulturu na Umjetničkoj akademiji Sveučilišta u Splitu. Predsjednik je HULU Split, osnivač i ravnatelj festivala Almissa Open Air u Omišu te voditelj splitskog Salona Galić. Dobitnik je više priznanja za umjetnički autorski rad. Živi i radi u Splitu i Omišu.
Ovim ciklusom slika velikog formata na kojima je autor intenzivno radio proteklih nekoliko godina propituje problem nastanka svijeta „ni iz čega“.
- Čudni likovi, Tomasovića su oduvijek zanimali i on im je dosljedno predan, radi na njima dugo godina i sprema ih i izlaže u svojim bestijarijima, kakvima na neki način možemo shvaćati i slike ovog ciklusa. Pritom bi jedan povjesničar umjetnosti odgojen na šablonama i potpisima klasičnih i srednjovjekovnih škola i radionica mogao očekivati da će se jedan suvremeni umjetnik još lakše otkriti u nekom detalju poput uha, nosa ili usta likova, međutim, Tomasović vješto varira svoja rješenja, tako da tražiti zajednički nazivnik u očima, zubima i općenito tijelima njegovih antropomorfnih oblika, koji su dosad već postali njegov zaštitnih znak, nije lak zadatak.
Ova složenost i raznolikost likovnih oblikovanja govori mnogo o umjetnikovu temeljitom i etičkom pristupu slici: ne samo da jedno platno iz ničega može nastajati dva mjeseca, već slikar ponekad i nakon dužeg vremenskog perioda na isto dodaje svoja nova razmišljanja i utiske, koji pripadaju, istoj intelektualnoj, duhovnoj i likovnoj matici i govore mnogo o samom umjetniku i njegovu promišljanju univerzalnih životnih, neumjetničkih tema. Upravo je to promišljanje o univerzalnim životnim temama u okvirima kulturološkog (i ako smijem dodati, religijskog) podneblja kojem Tomasović pripada ono što ga određuje kao umjetnika i čovjeka.
S druge strane, likovna rješenja i obrada tih istih tema nemaju po mojem mišljenju svoje reference u hrvatskoj likovnoj tradiciji. Doduše, u jednom razgovoru za Jutarnji list sam umjetnik je istaknuo da su mu „romaničke iluminacije i kiparstvo zanimljivi zbog prenatrpanog kadra poznatog kao 'strah od praznog prostora - kazao je autor teksta kataloga Anđelko Mihanović.
Ova složenost i raznolikost likovnih oblikovanja govori mnogo o umjetnikovu temeljitom i etičkom pristupu slici: ne samo da jedno platno iz ničega može nastajati dva mjeseca, već slikar ponekad i nakon dužeg vremenskog perioda na isto dodaje svoja nova razmišljanja i utiske, koji pripadaju, istoj intelektualnoj, duhovnoj i likovnoj matici i govore mnogo o samom umjetniku i njegovu promišljanju univerzalnih životnih, neumjetničkih tema. Upravo je to promišljanje o univerzalnim životnim temama u okvirima kulturološkog (i ako smijem dodati, religijskog) podneblja kojem Tomasović pripada ono što ga određuje kao umjetnika i čovjeka.
S druge strane, likovna rješenja i obrada tih istih tema nemaju po mojem mišljenju svoje reference u hrvatskoj likovnoj tradiciji. Doduše, u jednom razgovoru za Jutarnji list sam umjetnik je istaknuo da su mu „romaničke iluminacije i kiparstvo zanimljivi zbog prenatrpanog kadra poznatog kao 'strah od praznog prostora - kazao je autor teksta kataloga Anđelko Mihanović.