Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoLexus UX

Testirali smo: tehnološki i dizajnerski dragulj

Piše Zdravko Juričko
21. veljače 2020. - 06:36
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Lexus UX japanski je urbani crossover koji je pravo osvježenje u kompaktnom premium segmentu s mnoštvom tehnoloških noviteta, atraktivnim dizajnom i hibridnim pogonom koji je doživio već četvrtu generaciju. 

Izgled Lexusa UX je više nego atraktivan, naročito u opremi F-Sport sa saćastom strukturom maske. Ova posebna inačica ima jedinstven paket opreme sa specifičnom metalnom značkom kao i specifičnim oznakama na upravljaču, 18-colnim alu naplatcima, te F-Sport ovjesom.

Kao i svaki Lexus izgleda futuristički, ekskluzivno i skupo, taman po mjeri onih koji se žele izdignuti iz sivila svakodnevice. Najmanji povišeni Lexus ima istu platformu kao Toyota Corolla i CH-R. Od potonje je duži 14 centimetara, širi pet i niži jedan centimetar, dok mu je udaljenost od tla 16 centimetara.

Urbani crossover konstruiran je tako da se vozi kao hatchback sa svim njegovim karakteristikama, dok je istodobno atraktivan dizajn na tragu crossovera. Težište automobila je spušteno, čime se dobilo na dinamičnosti, upravljivosti i većoj stabilnosti. Također, u ovom automobilu se može sjediti i niže nego u drugim crossoverima zahvaljujući konstrukciji gdje se sjedalo vozača, kao i upravljač mogu podesiti puno niže nego kod ostalih konkurenata.

Istovremeno, UX je prvi Lexusov model napravljen na novoj GA-C platformi koja omogućava razvoj budućih modela pri čemu se vodilo računa da podvozje bude prilagođeno hibridnim pogonskim sustavima. Prilikom dizajniranja vodilo se računa o aerodinamici, naročito zbog hibridnog pogonskog sustava tako da su stražnja svjetla izrađena u obliku peraje, kako bi zrak strujao kroz njih, a ne preko. Isto tako iznad blatobrana su otvori za zrak radi manjeg otpora, a prvi put u svijetu dizajnirane su aluminijske felge za nesmetan protok zraka.

Unutrašnjost je vrlo kvalitetno izrađena, upravo kako se i očekuje u jednom vozilu premium segmenta. Na kožnim sjedalima korišteni su Takumi šavovi, koje ručno izrađuju stari Lexusovi majstori u najboljoj tvornici ovog proizvođača. U kokpitu u oko odmah upadaju osvijetljeni otvori ventilatora za zrak.

Bez obzira što je crossover dužine 449,5 centimetara zadržao je međuosovinski razmak od 2670 mm kojim raspolaže i Toyotin hibridni kompakt C-HR. Stoga na stražnjim sjedalima nema previše mjesta za odrasle osobe, a prtljažnik je kapaciteta od 320 ili 285 litara, ovisno o tome radi li se o hibridnoj verziji s prednjim i pogonom na sve kotače. Baterija, koja je sada puno većeg kapaciteta i lakša, smještena je ispod stražnjih sjedala, što također utječe na obujam prtljažnika.

Oznaka crossovera s hibridnim sustavom najnovije četvrte generacije je UX 250h, s tim što može biti s prednjim ili pogonom na sve kotače u kombinaciji s automatskim CVT mjenjačem. Ovaj mjenjač skuterski je rastezljiv, ali ne i spor, te je usmjeren na komfor i lagodnu vožnju.

Rastuća buka je pritom prigušenija nego u Toyotama i ne narušava toliko komfor vožnje. Kod pogona na sve kotače (E-Four), kao što je bio slučaj s testnim automobilom, UX ima i drugi elektromotor, koji je smješten na stražnjoj osovini i prema potrebi prebacuje moment i snagu na stražnje kotače. U hibridnoj kombinaciji 2,0-litreni benzinac raspolaže sa 152 KS pri 6000 “điri” i 190 Nm okretnog momenta između 4400 i 5200 “điri”.

Permanentni magnetni elektromotor koji služi kao generator ima izlaznu snagu od 109 KS i 202 Nm okretnog momenta. U konačnici samopuneći hibridni sustav u Lexusu UX proizvodi 184 konjske snage. U kombinaciji s pogonom na sve kotače ubrzava od 0 do 100 km/h za 8,7 sekundi, dok mu je maksimalna brzina 177 km/h.

Cijena Lexusa s paketom opreme F-Sport, pogonom na sve kotače i 2,5-litrenim hibridnim sklopom u kombinaciji sa e-CVT mjenjačem je 51.335 eura. Nije mala, ali pogonom i opremom usporedivi Evoque, Volvo XC40, BMW X2 ili Audi Q3 ispadaju još skuplji.

Tehničke karakteristike

Motor: hibridni sklop 4-cilindarskog atmosferskog benzinca (152 KS) i elektromotora (109 KS)

Obujam: 1987 ccm

Izlazna snaga: 184 KS pri 6000/min

Okretni moment: 190 Nm pri 4400/min

Mjenjač: automatski, e-CVT

Pogon: na sve kotače

Dimenzije: 4495 x 1840 x 1540 mm

Međuosovinski razmak: 2670 mm

Prtljažnik: 285 l

Ubrzanje: 8,7 s

Najveća brzina: 177 km/h

Potrošnja: 4,4 l/100 km

Cijena: testni model 51.335 eura

Izdvojeno