Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoSUZUKI SWIFT

Testirali smo: ‘blagi’ hibrid za manju potrošnju i snažnije ubrzanje

Piše Zdravko Juričko
10. veljače 2020. - 06:21
Vojko Bašić/HANZA MEDIA

Osim što je četvrta generacija Swifta donijela visoku razinu udobnosti te sjajne vozne osobine koje su i dalje u vrhu klase, mali Suzuki oplemenjen je “blagim” hibridnim pogonom SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) koji je trenutno u kombinaciji s 1,2-litrenim atmosferskim benzincem od 90 KS, te prednjim ili pogonom na sve kotače.

Potrošnja 1,2-litrenog atmosferskog benzinca s blagim hibridom može se mjeriti na kapaljku pri čemu je emisija CO2 tek 94 g/km, što je ispod zadane granice od prosječnih 95 g/km, gdje se svaki gram prekoračenja plaća dodatnih 95 eura. Uz odlične performanse proizvodnja gradskog mališana, koji je “smršavio” 120 kilograma u odnosu na prethodnika, vratila se u Japan čime se dobilo na izvornoj kvaliteti.

I upravo zbog toga smo testirali inačicu s 1,2-litrenim 4-cilindarskim atmosferskim benzincem DualJet snage 90 KS i okretnim momentom od 120 Nm pri 4400 “điri” u kombinaciji s “blagim” hibridnim pogonom SHVS. Ovaj motor je s prijašnjih 94 “konja” prigušen na 90 KS što uopće ne umanjuje njegove performanse. Za prosječnu potrošnju koja je ekvivalent emisiji CO2 od samo 94 g/km veliki dio zasluga ima “blagi” hibridni sustav.

Sustav SHVS se sastoji od laganog, kompaktnog ISG-a (Integrated Starter Generator) koji ima funkciju elektromotora i pomaže benzinskom motoru kad mu je potrebna dodatna snaga, te lagane i visoko učinkovite litij-ionske baterije težine 6,2 kilograma s izvanrednim performansama punjenja i isporuke energije prilikom usporavanja i kočenja.

Ovo je optimalan hibridni sustav za kompaktne automobile, smišljen kako bi ponudio lakoću, jednostavnost i uštedu prostora, bez narušavanja voznih osobina, odnosno čak doprinoseći boljim voznim karakteristikama. Naziv “meki” ili “blagi” hibrid dobio je zbog toga što je ISG uređaj s funkcijom elektromotora samo ispomoć i dodatni impuls benzincu te mu daje dodatnih 50 Nm okretnog momenta. Međutim, novi se Swift ne može voziti isključivo na struju, poput klasičnih hibridnih automobila.

Uparen s ručnim, 5-stupanjskim vrlo preciznim mjenjačem i odlično proračunatim stupnjevima prijenosa benzinac je vrlo živahan, što se naročito primjećuje u odnosu na prethodnika. Razlog leži u činjenici da je novi model lakši od prethodnika (120 kg), te je testni model težio tek 900 kilograma.

S tako laganom karoserijom benzinac od 90 KS bez problema izlazi na kraj, te nam se čini da u realnim okvirima bolje ubrzava i da “stotku” hvata brže od 11,9 sekundi koliko stoji u papirima. Postiže maksimalnu brzinu od 180 km/h pri čemu mu je prosječna potrošnja 4,0 l/100 km, ali prema tvorničkim podacima.

Osnovni paket opreme GL AC sadrži serijski ABS i ESP za aktivnu sigurnost, kao i sustav pomoći pri naglom kočenju, dok su za pasivnu sigurnost tu zračni jastuci za vozača i suvozača, bočni airbagovi i zračne zavjese. Za veću udobnost u standardnu opremu ulazi i ručni klima-uređaj, kao i zatamnjena stražnja stakla, te staklo-vrata prtljažnika. Vanjski retrovizori su električno podesivi, kao i podizači prednjih stakala.

Dnevna svjetla su u LED tehnologiji integrirana u prednji branik. Na kožnom kolu upravljača su komande audio sustava, kao i komande za hands-free telefoniranje. Hibridni Swift sada ide sa sva tri paketa opreme pri čemu je najbogatiji GLX čija lista sustava je poduža. Od aktivnih sustava tu je sustav automatskog kočenja pomoću radara i dvostrukog senzora, pomoć pri kretanju uzbrdo, sustav za nadzor tlaka u gumama, pomoć pri naglom kočenju...

Cijena testnog modela bez metalik boje je 14.795 eura, dok s doplatom za metalik boju košta 15.205 eura.

#AUTO-MOTO#SUZUKI SWIFT SHVS

Izdvojeno