Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoveseli povećanje

Početak godine na hrvatskom tržištu protekao je u pozitivnom trendu, nastavljen je rast prodaje novih automobila

Piše Zdravko Juričko
11. veljače 2020. - 06:23
Srđan Vrančić/Ilustracija/HANZA MEDIA

Doduše, nije to neka velika brojka, ali ipak veseli povećanje od 2,25 posto u siječnju 2020. godine. Prema podacima agencije Promocija plus koja iz mjeseca u mjesec pedantno bilježi broj novih registracija, tijekom ovogodišnjeg siječnja na našem tržištu prodan je 3631 novi automobil što je za 80 primjeraka više nego lani u istom mjesecu (3551).

Najprodavanija marka u ovogodišnjem siječnju je prema očekivanju Volkswagen, koji je prošlu godinu završio na pobjedničkom tronu. Volkswagen je prodao 683 nova vozila, što predstavlja 18,81 posto tržišnog udjela, dok je na drugom mjestu Škoda sa 485 novih registracija ili 13,36 posto tržišnog udjela. Na trećem mjestu je Renault sa 237 prodanih primjeraka (6,53 posto), dok četvrto mjesto dijele Dacia i Kia koji su ostvarili po 208 novih registracija (5,73 posto).

Drugi dio tablice najuspješnijih deset kreće od Hyundaija koji je registrirao 188 novih vozila (5,18 posto), dok je Fiat sedmi sa 162 prodana primjerka (4,46 posto). Na osmom mjestu je Suzuki sa 160 zabilježenih novih registracija (4,41 posto), s tim da je to marka koja je već četvrtu godinu za redom bila najtraženija među privatnim kupcima. Na devetom mjestu je BMW sa 157 novih registracija (4,32 posto), a na desetom Citroen sa 131 prodanim automobilom (3,61 posto).

Negativan skor u odnosu na siječanj 2019. godinu među 15 najuspješnijih brandova (vidi tablicu) u ovogodišnjem siječnju ostvarilo je pet marki. Najviše je podbacio Peugeot koji je u odnosu na isti mjesec lani u minusu za 66 vozila, a odmah do njega je Suzuki sa minusom od 54 vozila. U minusu su još Volkswagen (-41) i Toyota (-32 primjerka), te Dacia sa minus četiri automobila. Na pozitivnoj nuli su Seat i Opel. Najveći plus ostvarila je Kia (+99 primjeraka), Škoda (+89) i BMW sa 57 novih registracija u plusu.

Što se tiče registracija po pitanju modela, najprodavanija je Škoda Octavia sa 251 primjerkom, što je ekvivalent tržišnom udjelu od 6,91 posto. Drugo, treće i četvrto mjesto pripalo je Volkswagenovim modelima Polu, Golfu i T-Crossu. Polo je našao put do 149 novih kupaca (4,10 posto), Golf je imao 122 nove registracije (3,36 posto), dok je T-Cross prodan u 119 primjeraka (3,28 posto). Na petom mjestu je Renault Clio sa 106 novih registracija ili 2,92 posto tržišnog udjela.

Skočila je i prodaja Kia Stonica koji je zabilježio 102 nove registracije, dok je sedma Dacia Sandero sa okruglih 100 prodanih novih primjeraka. Na osmom mjestu je još jedan Volkswagen i to Touran sa 93 prodana primjerka, dok su na devetom i desetom mjestu Fiat 500 i Fiat Panda sa 86, odnosno 74 nove registracije. Isti broj prodanih automobila ima i Seat s modelom Ibiza.

Kada je u pitanju broj registracija u odnosu između benzinaca i dizelaša, ovi potonji i dalje gube korak za automobilima s benzinskim agregatima. Tako je u siječnju ove godine zabilježeno 2168 novih registracija vozila s benzinskim motorom što je tržišni udio od 59,7 posto.

Istodobno prodana su 1303 nova automobila s dizelskim agregatom što je 35,9 posto tržišnog udjela. Automobila s hibridnim pogonom registriran je 131 primjerak ili 3,6 posto tržišta. Tek 19 vozila prodano je s tvornički ugrađenom plinskom instalacijom (0,5 posto), dok je broj električnih automobila zaista zanemariv. Registrirano ih je samo 10 što minimalan tržišni udio od tek 0,3 posto. Tako da o nekoj elektrifikaciji na našem tržištu za sada nema govora.

Prodaja po regijama i županijama još jednom pokazuje kako je Zagrebačka regija najpotentnija po tom pitanju. Naime, na širem području Zagreba tijekom siječnja ove godine prodano je 38,69 posto svih vozila u državi ili 1405 primjeraka. Iz ovog podatka proizlazi da je gotovo svaki četvrti automobil registriran na zagrebačkom području. Na drugom mjestu je Splitsko-dalmatinska županija sa 328 novih vozila ili 9,03 posto tržišnog udjela.

Na iznenađujućem trećem mjestu je Šibensko-kninska županija gdje je registrirano 311 novih vozila (8,57 posto), dok je četvrta Primorsko-goranska županija sa 307 primjeraka (8,45 posto). Kao i obično dvije najgore županije po broju registracija su Virovitičko-podravska i Ličko-senjska. U Virovitičko-podravskoj županiji prodana su 24 nova automobila (0,66 posto), dok je u Ličko-senjskoj županiji registrirano tek 14 novih automobila (0,39 posto).

#AUTO-MOTO#AUTOTRžIšTE

Izdvojeno