Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoe-revolucija

Peugeotov pogled na budućnost: najznačajniji modeli u verzijama u kojima im je pojedina komponenta, ali i cjelokupni pogon električni

Piše Zdravko Juričko
13. veljače 2020. - 06:20
Peugeot

U idućih nekoliko godina na svijetu će biti oko 350 milijuna automobila koji će biti povezani uz pomoć digitalnih platformi od kojih je svakako najpoznatija - pametni telefon. 

Peugeotovi najznačajniji modeli, 508-ica u limuzinskoj i karavanskoj verziji, najnoviji 208-ica i 2008-ica, kao i provjereni kompaktni crossover 3008 dolaze u verzijama u kojima im je pojedina komponenta, ali i cjelokupni pogon - električni. Velika pažnja se posvećuje i povezivosti. Ono što je također indikativno, ne samo da se razvijaju automobili, razvija se u tom smjeru čitav sustav, koji podrazumijeva najveću moguću povezanost svih elemenata prometa, kao i samih automobila.

Koliko god bili naviknuti na sva čuda digitalnog doba, ipak je pomalo nestvarno vidjeti do koje je mjere u automobilskom svijetu došlo povezivanje virtualnog i materijalnog doba. Sjajno djeluje sustav u kojem se povezuje u cijelosti električni Peugeot 208 s mobilnom telefonskom tehnologijom. S obzirom da je poznato kako je kod vlasnika električnih automobila najznačajniji “strah” od nestanka struje u bateriji, razvijena je posebna aplikacija koja objedinjava sve obaveze što se postavljaju pred vlasnike takvih automobila.

Uz posebno razvijeni navigacijski sustav u izračunavanju pojedinog puta unose se svi elementi - od konfiguracije prometnica do raspoređenosti i brzini punionica koje se na njemu nalaze. Primjerice, ubace li se parametri povezivanja Splita i Zagreba, aplikacija će ponuditi nekoliko ruta, prijedlog najbolje, mjesto i vrijeme gdje će se obaviti nadopuna baterije, a odredit će i samom automobilu optimalni način vožnje kako bi se na tom putu potrošilo najmanje goriva.

Najveća poslastica na testnim vožnjama bio hibridni, plug-in crossover 3008 s integralnim pogonom, čiju smo inačicu tjedan prije isprobali u Opelu Grandland X PHEV. Njegova se ukupna snaga penje na 300 KS, koji se itekako osjete prigodom vožnje u najtežim konfiguracijama. Pa tako i na ekstremnim testnim poligonima. Izvan najtežih ispita vozili smo ga samo u električnom modu. I uspjeli ostvariti 45 kilometara, što je neznatno manje od onog što se u katalozima ističe. U konačnici, prosječna nam je potrošnja, uz jako teške konfiguracije prometnica koje su savladavane, iznosila samo 5,4 litre.

Isprobali smo električni 208, čija je snaga 136 KS, kapacitet baterije 50 kW. Ono što nas je začudilo, jer iako nevelika, naša iskustva s vožnjom električnih automobila pokazuju nam da se u pravilu energija brže i više troši od onog što nam “range” najavljuje. U ovom slučaju, uz činjenicu da je elektronski sustav optimizirao ponašanje automobila na ruti, dogodilo se sasvim suprotno - na vožnji dužine 40 kilometara smanjili smo range za samo - 20 kilometara. Ono što se kao zaključak nameće je i to da se prigodom vožnje električnih automobila temeljito mora mijenjati - navike.

U ovom slučaju to je u velikoj mjeri učinila elektronika, ne vozač. Ili da budemo do kraja konkretni, električni automobili su optimalni i potpuno s dosegom “iskreni” kad ih se vozi po prometnim propisima što se odnose na ograničenje brzine. Naša sklonost naglim promjenama ritma bespotrebno povećava potrošnju, tako da je i više nego izvjesno da će nas električni automobili uvesti i u - autonomnu vožnju. A kod nje će već danas rašireno “čitanje znakova” zapravo određivati dinamiku vožnje.

Kao vrlo zanimljivo iskazalo se i karavansko izdanje Peugeota 508. I inače markantna limuzina upravo zahvaljujući karavanskom dodatku dobiva na snazi, na utisku koji ostavlja na prolaznike, ali i vozače te putnike. Kad mu se k tome doda hibridni sustav, odlazi se u još jednu višu dimenziju. Riječ je, dakako, o plug-in sustavu koji se u ovom trenutku pokazuje kao optimalna opcija.

Uz standardni benzinski agregat zapremine 1,6 litara i elektromotor, snaga se penje do 225 KS, što je odlično za pokretanje jednog ovako korpulentnog automobila. S obzirom da se uvelike koristi i pomoć električne energije, konačni prosjek potrošnje ne prelazi šest litara.

Plug in opcije Peugeota i u ukupnim izračunima potrošnje iskazuju jako brzi povrat, posebno kod onih vozača koji imaju godišnje potrebe vožnje između 15.000 i 20.000 kilometara. U tom slučaju, jer statistički gledano dnevne nam vožnje jako rijetko prelaze 50 kilometara, a i to je na godišnjoj razini 18.000 kilometara, najveći dio eksploatacije automobila obavlja se samo uz pomoć struje. Koja se kod ovakvih automobila tijekom noćnog punjenja može obnoviti dok spavate.

Na specijaliziranim punionicama, primjerice dok kupujete u supermarkertima, baterija će se napuniti i za manje od dva sata. K tome, s obzirom da je dominantan ipak benzinski motor, nema baš nikakvog straha od nestanka - energije.

#AUTO-MOTO#PEUGEOT 3008 HYBRID4#PEUGEOT E-208#PEUGEOT E-2008

Izdvojeno