StoryEditor
Auto motoFORD PUMA

Novi crossover na hrvatskom tržištu: osnovni model s benzincem od 125 KS i prednjim pogonom košta 159.990 kuna

Piše Zdravko Juričko
30. travnja 2020. - 06:21
Ford

Bez obzira na pandemiju koronavirusa na hrvatsko tržište stigla je potpuno nova Ford Puma s početnom cijenom od 159.990 kuna koliko treba izdvojiti za osnovni model s 1,0-litrenim Ecoboost benzincem snage 125 KS, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i prednjim pogonom.

Krajem devedesetih godina prošlog stoljeća, to je bio mali i dinamično dizajnirani coupe, a sada se pod utjecajem novih trendova vraća sa starim imenom, ali potpuno novom filozofijom kao moderni crossover. Nova Puma na hrvatsko tržište dolazi s nagrađivanim 1,0-litrenim EcoBoost benzinskim motorom od 125 KS te hibridnim verzijama mHEV motora od 125 KS i 155 KS, dok se na jesen očekuje i dolazak 1,0-litrenog EcoBoost motora s 95 KS te 1,5-litrenog dizelaša od 120 KS.

Nova Ford Puma, osim što donosi učinkovitost blagog hibrida, pruža i najveći prtljažni prostor u klasi. SUV-ovske proporcije donose povišeni položaj u vožnji te prostran prtljažnik koji je s kapacitetom od 456 litara vodeći u klasi.

Kad je riječ o vanjskom izgledu, Puma otvara novo poglavlje Fordova dizajnerskog identiteta sa stilskim značajkama koje uključuju prepoznatljiva prednja svjetla i atletske linije.

EcoBoost hybridna tehnologija poboljšava Pumin 1,0-litreni EcoBoost benzinski motor s integriranim starterom/generatorom (BISG) od 11,5 kW. Zamijenivši standardni alternator, BISG omogućava oporavak i skladištenje energije koja se obično gubi tijekom kočenja i usporavanja, kako bi se napunila 48-voltna litij-ionska zrakom hlađena baterija.

Nudi se u inačicama od 125 KS i 155 KS, a inteligentni, samoregulirajući blagi hibridni sustav kontinuirano prati kako se vozilo koristi da bi se utvrdilo kada i kako intenzivno napuniti bateriju za optimalnu korist i kada iskoristiti pohranjenu energiju baterije. BISG je također omogućio Fordovim inženjerima da smanje omjer kompresije 1,0-litrenog EcoBoost motora i dodaju veći turbopunjač za više snage, ublažavanjem “turbo rupe” korištenjem dopune okretnog momenta.

Pumini hibridni pogonski agregati imaju i sustav deaktivacije cilindra za motor s tri cilindra, koji automatski isključuje jedan cilindar motora kada mu nije potreban puni kapacitet, primjerice pri usporavanju ili krstarenju. Sustav može isključiti ili ponovno uključiti jedan cilindar u 14 milisekundi. Benzinski 1,0-litreni EcoBoost motor od 125 KS nudi prosječnu potrošnju od 5,7 l/100 km prema WLTP ciklusu i 4,5 l/100 km prema NEDC-u.

Puma koristi 12 ultrazvučnih senzora, tri radara i dvije kamere smještene oko automobila u sklopu Ford Co-Pilot 360 tehnologije koji poboljšavaju zaštitu, vožnju i parkiranje, a dizajnirani su tako da vožnja bude ugodnija, manje zahtjevna i sigurnija.

Prilagodljivi tempomat sa sustavom Stop & Go, prepoznavanjem ograničenja brzine i zadržavanjem u prometnom traku pomoći će vozilu da održava ugodnu udaljenost od vozila ispred. Funkcije Stop & Go i zadržavanje u prometnom traku dostupne su samo u kombinaciji sa 7-stupanjskim automatskim mjenjačem. Nova funkcija informiranja o lokalnoj opasnosti omogućuje preko ugrađenog FordPass Connect modema primanje obavijesti o opasnoj situaciji na cesti ispred vas, čak i ako incident nije vidljiv zbog zavoja ili vozila ispred.

Sustav asistencije protiv sudara (Pre-Collision Assist) s funkcijom aktivnog kočenja može prepoznati ljude koji se nalaze na cesti ili blizu ceste ispred vozila i one koji bi mogli proći iza vozila. Tu su i Sustav izbjegavanja sudara (Evasive Steering Assist) te Sustav upozorenja o pogrešnom smjeru (Wrong Way Alert). Puma je od neovisnog Euro NCAP-a dobila maksimalnih 5 zvjezdica za sigurnost, uz maksimalne ocjene za bočni sudar.

Različite varijante opreme uključuju sportsku Pumu ST-Line, stilski izražajnu Pumu Titanium, profinjenu Puma Titanium X opremu i luksuznu Puma ST-Line X Vignale varijantu.

#AUTO-MOTO#FORD PUMA

Izdvojeno

4. svibnja 2020. - 07:32