Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoHRVATSKA PREMIJERA

Nova 2008-ica dulja je, niža, tehnološki naprednija i učinkovitija od prethodnika, a dolazi s tri različita pogonska sustava

Piše Zdravko Juričko
21. veljače 2020. - 06:22
Zdravko Juričko

Nakon što je nedavno na hrvatsko tržište stigla druga generacija Renault Captura i Nissan Jukea ovih dana im se pridružio još jedan gradski crossover – Peugeot 2008 druge generacije. 

Nova 2008-ica dulja je, niža, tehnološki naprednija i učinkovitija od prethodnika, a izgledom najviše sliči većoj 3008-ici. Radi se o izražajnom, robusnom i dojmljivom gradskom SUV-u u kojem su oprema i sustavi pomoći vozaču koji se nude rijetki, pa čak i jedinstveni u ovom segmentu s početnom cijenom od 138.990 kuna.

Nova generacija 2008-ice dijeli platformu CMP s DS3 Crossbackom i Citroënom C3 Aircrossom, ali i nekim drugim modelima PSA grupacije, pa i nadalje nema opciju s pogonom na sva četiri kotača, nego samo na prednja dva. U odnosu na odlazeći model, međuosovinski razmak nove 2008-ice sada je 67 mm dulji i iznosi 2605 mm, dok mu je dužina povećana za 142 mm i sada je točno 4300 mm.

Po visini novi 2008 je u rasponu od 1530 do 1550 mm, ovisno o dimenzijama kotača koje mogu biti 16, 17 i 18 cola. Novi Peugeot 2008 nudi prostran prtljažnik obujma 434 litre, i kod klasičnih agregata i u potpuno električnoj verziji. Obaranjem stražnjih sjedala taj prostor raste na 1467 litara, pri čemu podnica ostaje ravna.

Jedino što nedostaje je mogućnost uzdužnog pomicanja stražnje klupe za dodatnu prilagodljivost i praktičnost. Kad je riječ o modularnosti, ona se postiže podnicom s dva moguća položaja (ovisno o izvedbi), koja može biti gotovo u potpunosti ravna kada je stražnja klupa preklopljena.

Prednji dio vozila pokazuje jasnu vezu s modelom 208 koji je u prodaji od kraja prošle godine, a tu su i elementi koji ga povezuju s većim bratom, modelom 3008. Sličnosti, odnosno poveznice sa spomenutim model daleko su vidljivije na stražnjem dijelu vozila, gdje je jasno vidljiva pripadnost SUV segmentu. Upravo stražnji dio karakterizira crno područje ispod stražnjeg stakla, između stražnjih svjetala.

I dok je na modelu 3008 tu logo te ispod njega manji natpis Peugeot, kod nove 2008-ice tu je nešto veći natpis Peugeot, dok je logo lava spušten niže, ispod crnog područja, a iznad prostora za montažu registracijske pločice.

Unutrašnjost izradom, upotrijebljenim materijalima, ali i opremom (serijskom i dodatnom) najmanji Peugeotov SUV gura u viši segment. Dovoljan je pogled na središnji 10-inčni zaslon multimedijalnog sustava osjetljiv na dodir i kompatibilan s Apple CarPlay, te Android Auto platformom, ali i na efektne 3D digitalne instrumente u čijoj se dubini poput holograma nižu brojne informacije.

Peugeotov i-Cockpit s neizostavnim malim upravljačem dignut je na višu razinu kako bi unaprijedio ergonomiju, olakšao iščitavanje podataka važnih za vožnju, ali i naglasio originalnost. Zanimljiv je i detalj poput ladice za telefon na središnjem grebenu ispred ručice mjenjača, koja osim što omogućuje bežično punjenje, s otvorenim poklopcem nudi i idealno odlagalište za mobitel.

U ponudi su tri 1,2-litrena 3-cilindarska turbobenzinca snage 100, 130 i 155 KS, potom 1,5-litreni 4-cilindarski turbodizelaš BlueHDi s dvije izlazne snage od 100 i 130 KS, te električna verzija s elektromotorom snage 136 KS. Najslabiji turbobenzinac sa 100 KS i okretnim momentom od 205 Nm u kombinaciji je s ručnim 6-stupanjskim mjenjačem. Snažnijeg od 130 KS krasi okretni moment od 230 Nm te ga je moguće kombinirati s ručnim 6-stupanjskim ili automatskim 8-stupanjskim mjenjačem.

Najsnažniji turbobenzinac od 155 KS i okretnim momentom od 240 Nm uparen je isključivo s automatskim 8-stupanjskim mjenjačem. Slabiji turbodizelaš od 100 KS s okretnim momentom od 250 Nm dolazi uparen s ručnim mjenjačem sa šest stupnjeva prijenosa, a snažniji od 130 KS i 300 Nm okretnog momenta je u kombinaciji s 8-stupanjskim automatikom.

Vrlo zanimljiv će biti i električni automobil koji stiže kasnije, a čiji elektromotor istiskuje 136 KS. Tu je i baterija kapaciteta 50 kWh koja mu osigurava autonomiju od 310 kilometara. Nova 2008-ica u ponudi ima četiri razine opreme: Active, Allure, GT Line i GT.

Cijena od 138.990 kuna

Novi Peugeot 2008 starta s cijenom od 138.990 kuna koliko treba izdvojiti za inačicu sa slabijim turbobezincem od 100 KS, ručnim mjenjačem i osnovnim paketom Active. S istim paketom opreme snažniji turbobenzinac od 130 KS košta 149.490 kuna.

Najskuplja verzija 2008-ice s turbobenzincem je ona od 155 KS i 8-stupanjskim automatskim mjenjačem te GT paketom opreme koja zapada 221.289 kuna. Početna cijena verzije Peugeota 2008 s dizelskim agregatom snage 100 KS i osnovnom opremom Active iznosi 152.780 kuna.

Najskuplja verzija dizelaša je ona s GT Line paketom opreme, 8-stupanjskim automatskim mjenjačem i turbodizelašem od 130 KS s cijenom od 210.699 kuna.

#AUTO-MOTO#PEUGEOT 2008

Izdvojeno