Ticker 1

Prijelomna vijest

Ticker 2

StoryEditor
Auto motoGLE 400 d 4MATIC

Ekskluzivni test: premium SUV bez mane, cijena s dodatnom opremom ide preko milijun kuna

Piše Zdravko Juričko
15. veljače 2020. - 07:20
Joško Šupić/HANZA MEDIA

Mercedesova M-klasa od jeseni 2015. godine nosi naziv GLE kao njegov direktni nasljednik, a sada smo na testu zahvaljujući vlasniku Josipu Stojanoviću i njegovoj tvrtki Jolly Autoline imali priliku testirati najnoviju generaciju ovog premium SUV-a. 

Ako gledamo sam naziv GLE, onda je to druga generacija nekadašnje M-klase ili ukupno četvrta ako uzmemo u obzir stari naziv. Oznaka GLE ističe pripadnost ovog premium SUV-a obitelji E-klase, koji je postao najprodavaniji Mercedesov terenac, a istodobno je spreman za odlazak u kazalište te u off-road avanture.

Na testu smo imali maksimalno opremljene verziju modela GLE 400d s 6-cilindarskim rednim 3,0-litrenim turbodizelašem, automatskim 9-G Tronic mjenjačem i pogonom 4Matic na sve kotače te čitavim malim bogatstvom u vidu dodatne opreme. Pri tome je puno lakše nabrojati što ovaj SUV nema od dodatne opreme nego što sve ima. O tome dovoljno govori i cijena osnovnog modela 400d 4Matic koja iznosi 101.125 eura, dok s dodatnom opremom njegova vrijednost raste na 144.415 eura.

Dovoljno je samo kazati kako je testni model bio „obuven“, doduše u ljetne gume Pirelli Zero, dimenzija 325/35 R22 na stražnjim kotačima, te 285/40 R22 na prednjim kotačima. Stražnji kotači doimaju se poput valjaka, a ni prednji nimalo ne zaostaju za njihovim izgledom. Snimanje ovoga gladijatora u smokingu obavili smo u napuštenom kamenolomu „Lavčevića“ u Perunu vodeći puno brige o osjetljivim i dimenzijama ogromnim gumama kako ih ne bismo oštetili.

Novi GLE ima puno veći međuosovinski razmak od prethodnika 2995 mm (+80 mm) uz odgovarajuću prostranu unutrašnjost. Udobnost je posebno unaprijeđena s opcijskim, potpuno električki podesivim drugim redom sjedala, a kao opcija dostupan je treći red sjedala za osobe visine do 180 centimetara. Kapacitet prtljažnika starta s osnovnih 650 litara, a s pomaknutim stražnjim sjedalima ide na 825 litara, a kada se ona preklope, kapacitet raste do 2055 litara, s time da je 130 litara ispod podnice prtljažnika.

Povećanje širine otvora u stražnjem sjedalu je za 72 mm pa je lakši prijevoz glomaznijih tereta. Zračni Airmatic sustav omogućava do 100 mm podizanja tijekom off road vožnje, ali isto tako i do 70 mm spuštanja za lakši utovar stvari u prtljažnik.

U slučaju da zapnete na off road vožnji, visina ovjesa se automatski spušta i podiže nekoliko puta, što omogućava različite sile pritiska gume o tlo, a time i bolje prianjanje, odnosno lakše izvlačenje iz pijeska ili blata. Gume kojima je bio opremljen testni model GLE svoje prave karakteristike pokazuje na asfaltu, naročito na autocesti, gdje ovaj SUV može pojuriti do maksimalnih 245 km/h. Za grdosiju mase preko 2,2 tone to je fantastičan rezultat.

E-Active Body Control u novom Mercedesu GLE potpuno je umrežen hidro-pneumatski, aktivni ovjes s 48-voltnim napajanjem, prvi put u kombinaciji s jednako novo razvijenim zračnim ovjesom. Ovo je jedini sustav na tržištu koji omogućuje individualnu kontrolu tvrdoće ovjesa svakog kotača. To znači da ne samo da smanjuje naginjanje karoserije, nego i naginjanje prema naprijed i nazad prilikom kretanja i kočenja.

Na prednjem dijelu vozila su dvije 3D kamere koje skeniraju cestu ispred vozila te ovisno o tome što „vide“ prilagođavaju ovjes kako bi od „loših napravili dobre ceste“. Aktivni sustav ovjesa E-Active Body Control s 48-voltnim napajanjem prvi je na svijetu. Pogon na sve kotače - 4MATIC je potpuno promjenjiv i na sve kotače kontrolira raspodjelu momenta između prednje i stražnje osovine od 0 do 100 posto u odabranom režimu vožnje. Uz opcijski off-road paket i kao prvi na svijetu dostupan je na jednak način potpuno promjenjiv pogon na sve kotače s niskim i visokim prijenosnim odnosom.

Trenutno najsnažniji turbodizelaš u ponudi je spomenuti 3,0-litreni 6-cilindarski redni agregat oznake 400d koji uz 330 „konja“ raspolaže visokim okretnim momentom od čak 700 Nm između 1200 i 3200 „điri“. Bez obzira na masu od 2,2 tone, GLE 400d 4Matic, od 0 do 100 km/h ubrzava za samo 5,7 sekundi i postiže maksimalnih 245 km/h. U mogućnosti gladijatora u smokingu imali smo se priliku uvjeriti na brzoj cesti Solin - Klis, gdje smo bez imalo muke dohvatili brzinu daleko višu od ograničenja.

U zavojima GLE leži kao na tračnicama, a nema ni ljuljanja karoserije tipične za visoke SUV-ove. Žao nam je jedino što ga nismo mogli podrobnije testirati izvan asfalta i off-raod uvjetima, jer smo morali paziti na pneumatike od 22 inča, čije dimenzije i nisu baš za teške i zahtjevne terene. Kad smo već kod kotača, treba naglasiti kako 22-inčni AMG naplaci od lake legure nisu dio opcijskog AMG paketa eksterijera (21.000 kuna), nego se posebno plaćaju (14.500 kuna).

Ne treba biti previše pametan da bi se donio zaključak kako je riječ o automobilu bez mane, koji s dodatnom opremom košta gotovo 1,1 milijun kuna, te da je namijenjen najizbirljivijim kupcima.

Tehničke karakteristike

Motor: 6-cilindarski redni, turbodizelski, 24V

Obujam: 2925 ccm

Snaga: 330 KS pri 3600-4200/min

Okretni moment: 700 Nm pri 1200-3200/min

Mjenjač: automatski, 9 brzina

Pogon: na sva četiri kotača

Dimenzije: 4924 x 1999 x 1772 mm

Međuosovinski razmak: 2995 mm

Prtljažnik: 630/855/2055 l

Ubrzanje: 5,7 s

Najveća brzina: 245 km/h

Potrošnja: 6,2/7,6/9,7 l/100 km

Cijena: testni model 101.125 eura, s doplatama 144.415 eura

#AUTO-MOTO#MERCEDES-BENZ GLE

Izdvojeno