StoryEditor
Auto motoŠKODA OCTAVIA

Češka kraljica prostranosti i udobnosti: četvrta generacija zadržala je rekordni prtljažnik i dobila suvremene motore s plug-in hibridnim pogonom

Piše Zdravko Juričko
26. ožujka 2020. - 06:23
Škoda

S četvrtom generacijom svog najprodavanijeg modela Octavia Škoda dosegnula je novu razinu. Nova Octavia, koja je inače specifična po dimenzijama tako da je uvijek između kompaktnog i segmenata srednje niže klase, duža je i šira od prethodne generacije te raspolaže dodatno povećanim prtljažnikom i djeluje još atraktivnije zahvaljujući novom dizajnu. Novi koncept unutrašnjosti, bilo da je riječ o limuzini ili karavanskoj verziji, spaja natprosječnu prostranost i izvanrednu funkcionalnost s izrazito kvalitetnim materijalima i inteligentnim rješenjima detalja.

Nova Octavia dodatno je narasla. S dužinom od 4689 milimetara češka kraljica prostranosti produžena je za 19 milimetara, dok je karavan narastao za 22 milimetra, a njegova širina za 15 milimetara. Zapremina najvećeg prtljažnika u segmentu porasla je kod karavana (Combi) za 30 litara, na 640 litara. U prtljažnik limuzine može stati 600 litara, odnosno 10 litara više nego prije.

U novooblikovanoj unutrašnjosti nudi novo opcijski grijano kolo upravljača s dva kraka pomoću kojega je moguće u višenamjenskoj varijanti obaviti 14 različitih funkcija preko novih tipki za rukovanje i nazubljenih kotačića. Instrumentna ploča, koja je također redizajnirana, ima veliki, slobodno pozicionirani središnji zaslon. Središnja se konzola odlikuje elegantnim i jasnim dizajnom.

Nova prednja maska i uža glavna svjetla oštrih linija sa serijskom LED tehnologijom za kratka i duga svjetla te svjetla za dnevnu vožnju karakteristične su vizualne značajke. Stražnja i stop svjetla te stražnja svjetla za maglu izvedena su u LED tehnologiji. Novodizajnirani ravni uzdužni krovni nosači naglašavaju izduženu siluetu modela karavanske verzije Octavije, dok limuzina djeluje poput coupéa.

Premijerno nova Octavia opcijski je opremljena Head-up zaslonom. On projicira na vjetrobranskom staklu najvažnije informacije poput brzine, navigacijskih napomena, prepoznatih prometnih znakova ili aktiviranih sustava potpora za vozača izravno na vjetrobransko staklo. Prvi put u Octaviji četvrte generacije dostupan je trozonski Climatronic uređaj. Opcijski pristup vozilu bez ključa Kessy omogućuje otvaranje vozila na svim četverim vratima.

Vozilo je uvijek opremljeno električnim podizačima prozora i elektromehaničkom parkirnom kočnicom. Nova Octavia općenito je prva Škoda opremljena tehnologijom shift-by-wire za rukovanje DSG mjenjačem s dvostrukom spojkom koja elektronički prenosi vozačev odabir stupnja za vožnju na mjenjač. Ručicu automatskog DSG mjenjača zamjenjuje novi upravljački modul u središnjoj konzoli opremljen malim prekidačem za odabir stupnjeva za vožnju i tipkom za parkirni modus.

Motori četvrte generacije češke kraljice prostranosti štedljivi su, ekološki prihvatljivi i alternativni kao nikada do sada. Prvi su put dostupne Octavia iV s plug-in hibridnim pogonom i Octavia RS iV. Turbobenzinski 1,4-litreni TSI motor i elektromotor razvijaju snagu od 204 KS u modelu Octavia iV te snagu od 245 KS u modelu RS iV. Litij-ionska visokonaponska baterija raspolaže kapacitetom od 37 Ah i energijom od 13 kWh te omogućuje električni doseg od 60 kilometara u WLTP ciklusu.

Dodatno optimizirani benzinski motori dijelom su opremljeni novom, mild hibridnom tehnologijom, dok dizelski agregati potječu iz nove EVO generacije i ispuštaju čak 80 posto manje dušikovog oksida. Spektar snage široke palete pogona seže od 110 KS do 204 KS. Benzinski 1,5-litreni TSI motori nove EVO generacije u kombinaciji s DSG mjenjačem kao e-TEC verzije raspolažu mild hibridnom tehnologijom.

Sa starter generatorom s remenskim prijenosom od 48 volti i litij-ionskom baterijom od 48V moguće je povratiti kočionu energiju, pružiti potporu motoru na izgaranje i voziti u praznom hodu s potpuno isključenim motorom.

Prvi put kod Škode primjenjuju se novi sigurnosni sustavi poput potpore za izbjegavanje prepreka, potpore za skretanje, upozorenja pri izlasku iz vozila i lokalnog upozorenja na opasnost. Noviteti su u Octaviji sustav za nadzor okoline (Area View), Side Assist i prediktivna automatska regulacija razmaka (dostupna ovisno o tržištu), koja u kombinaciji s unaprijeđenim sustavom prepoznavanja prometnih znakova, adaptivnom potporom zadržavanja vozila na voznom traku te potporom kod prometnog zastoja i sustavom Emergency Assist čini sveobuhvatni sustav Travel Assist.

Pritom sustav koji je također opremljen funkcijom prepoznavanja ruku provjerava dodiruje li vozač kolo upravljača. Čak devet zračnih jastuka, uključujući vozačev zračni jastuk za koljena i stražnje bočne zračne jastuke, štiti putnike u slučaju sudara.

Inovativna Simply Clever rješenja

Novitet u paleti Simply Clever značajki tipičnih za marku je otvor za komforno točenje koji kod dizelskih vozila omogućuje naknadno točenje AdBlue® sredstva pomoću pištolja za točenje na benzinskim postajama.

Svoju premijeru kod Škode imaju također dva džepa za smartphone uređaje na leđnim naslonima prednjih sjedala u stražnjem dijelu vozila. U karavanu prvi je put po želji dostupan i paket za spavanje za stražnju klupu, a nove mehaničke rolete za zaštitu od sunca na stražnjim bočnim staklima pobrinut će se za još bolju zaštitu od sunca.

Za karavan na raspolaganju će biti automatsko otključavanje pokrivke u prtljažniku, a limuzina će dobiti višenamjensku torbu ispod pokrivke prtljažnika. Također je dostupan i pretinac za odlaganje u prednjim vratima s kišobranom. Prvi je put u Octaviji dostupan i integrirani lijevak u poklopcu spremnika tekućine za pranje stakla.

Cijena od 163.486 kuna

Početna cijena limuzine s 1,5-litrenim TSI turbobenzincem, ručnim 6-stupanjskim mjenjačem i paketom Ambition je 163.486 kuna. 

Najjeftiniji dizelaš u limuzini kreće od 171.284 kune, a uključuje isti paket opreme, 2,0-litreni TDI turbodizelaš od 116 KS i 6-stupanjski ručni mjenjač. 

Karavanska verzija s osnovnim 1,5-litrenim turbobenzincem od 150 KS, paketom Ambition i ručnim mjenjačem košta 170.512 kuna, a početna cijena karavana s 2,0-litrenim TDI turbodizelašem od 116 KS i istim paketom opreme, te ručnim mjenjačem je 178.155 kuna.

#AUTO-MOTO#ŠKODA OCTAVIA

Izdvojeno

29. svibanj 2020 15:50