StoryEditorOCM

SALON NAUTIQUE 2017.Pariški sajam u znaku noviteta: zanimljivim premijerama u klasi glisera, jedrilica i gumenjaka Francuzi su potvrdili status svjetske nautičke sile

Piše Željko Simunić
15. prosinca 2017. - 00:27

Ovogodišnji nautički sajam u Parizu održan je od 2. do 10. prosinca u Porte de Versaillesu i po običaju je privukao bezbroj izlagača i posjetitelja. Prema službenim podacima na 130.000 "kvadrata" svoje usluge i proizvode, uključene u 1800 brendova, predstavilo je 825 izlagača. Na 57. sajmu predstavljeno je oko tisuću brodova, od čega 580 motornjaka, 140 jedrilica, a ostatak su bili kajaci, kanui, SUP daske i slična plovila.

Posjetitelja je bilo kao i lani – nešto više od 200.000. No, zanimljivo je kazati kako su organizatori sajma godinu ranije anketirali posjetitelje i pitali ih što im se nije svidjelo. Dio anketiranih naveo je da ih je nerviralo što se bez dogovaranja termina nisu mogli popeti na plovila koja su ih zanimala, iako su i najavili da ga uistinu namjeravaju kupiti, pa su po tom pitanju ove godine uvedene promjene. Naime, proizvođači su morali određeni broj plovila staviti posjetiteljima na raspolaganje, bez formalnosti, kako bi ih mogli pogledati izvana i iznutra.

Ekološki paviljon

AB Encheres je također održao aukciju starijih plovila, dok su se poklonici surfanja zabavljali na bazenu od 20 metara opremljenim uređajem koji je pravio valove od 60 cm. Kako to obično biva na domaćem terenu, u Gradu svjetlosti su dominirali Francuzi, čija je proizvodnja plovila u 2016. dosegla brojku od 50.336 plovila, od čega je za izvoz bilo čak 74,9 posto.

Dodatno promovirajući ekologiju, organizatori su ovog puta posebnu pažnju poklonili plovilima na struju. Upravo zato je udruga Association Française du Bateau Electrique (AFBE) u sklopu svojih 400 "kvadrata" izložbenog prostora pokazala brodove na elektropogon.

Nakon svjetske premijere u Cannesu, Parižani su tako mogli vidjeti konceptnu verziju Avon eJeta, prvog električnog plovila grupacije Zodiac, koji će na tržište doći 2019. godine. Ima Torqeedov pogon te BMW bateriju iz modela i3, kapaciteta 32 kW koja mu daje snagu za 90 minuta plovidbe.

image
Avon eJet prva je električna igračka iz Zodiaca
SALON NAUTIQUE

Skuter za djecu

Saviboat je izložio svog malog Derbya 4.30, koji s baterijama teži 390 kg, nosivosti petero osoba i osam sati autonomije. Na štandu AFBE-a bili su još Boathome, ploveća kuća na strujni pogon, koncept Bagaille Moon Fou s jedrom od fotoćelija kapaciteta 68 kWh, ali i vodeni skuter na struju Alinox Aquajet, koji je za djecu napravio jet-ski viceprvak Francuske Alain Ricard. Interes je izazvalo i novo plovilo francuske kompanije Naviwatt dužine 5,8 m, s pogonom od 66 kW i namijenjeno prijevozu turista.

image
Jedra s fotoćelijama koncepta Bagaille Moon Fou
SALON NAUTIQUE

Kao i uvijek, grupacija Beneteau/Jeanneau je dominirala brojnim novitetima u Parizu. Javnosti je prvi put predstavljen Bénéteau Figaro 3, serijska regatna jedrilica s hidrokrilima na obje strane trupa. Duga je 9,75 i široka 3,4 m, a dizajnirao ju je VPLP Design. Figaro 3 će doduše u prodaji biti tek 2018., ali se na prvim testovima pokazao odličnim i zbog hidrokrila vrlo stabilnim. Francuzi su uvjereni kako će postati hit na tržištu i čak su najavili organizaciju regata Figaro klase.

image
Benetau Figaro 3 u seriji će imati hidrokrila
SALON NAUTIQUE

U kategoriji motornjaka svjetsku premijeru imala je nova verzija Bénéteauova Antaresa 6, atraktivnog fishera dugog 5,7 m i širokog 2,4 m, s najvećom dopuštenom pentom od 115 KS, što bi navodno trebalo biti dovoljno. Istisnina mu je 1180 kg, registriran je za šest osoba i zbog velikih staklenih stijenka u kokpitu ima dosta prirodnog svjetla. U spremnik vode stane samo 50 l, ali zato prima 100 l goriva. U konceptu je vrlo sličan Anteresu 7, ima visoki salon i kemijski WC.

image
Beneteau Antares 6 bit će hit na Jadranu
SALON NAUTIQUE

Duža devetka

Svi oni koji žele malo veći motornjak iz kuhinje Beneteaua, mogu se odlučiti za Antares 9. Gabaritima je osjetno veći od šestice – teži 3776 kg, dug je 7,98 (preko svega 9 m) i širok 2,95 m. Tank goriva je kapaciteta 400 l, dok u spremnik vode stane 160 litara. Ima dvije odvojene kabine, kuhinju i kupaonicu, a skiperu iz kokpita, dimenzija 1,53x2,40 m, nudi nesmetan pogled od 360 stupnjeva. Kao pogon, može rabiti maksimalno dvije pente, snage 400 KS. Trup ima Air Step utor za usisavanje zraka prema krmi.

image
Beneteau Antares 9 pogoni vanbrodski motor
SALON NAUTIQUE

Jeanneau je pak predstavio novog Merry Fishera 1095 koji će biti dostupan u verzijama s dvije ili tri kabine. Robusni Fisher istisnine 4638 kg, dug je preko svega 10,5 (trup 9,95 m) i širok 3,35 m. Svidjet će se zacijelo ljubiteljima brze plovidbe jer na krmi smije imati dva izvanbrodska motora snage 2x300 konja. Gaz mu je 2,26 m, u dva spremnika goriva prima čak 800 l, a u tank vode 160 l (opcija još 100 l). Na njemu su 4+4 ležaja, a početna cijena bez motora iznosi 118.340 eura.

image
Jeanneau Merry Fisher 10.95
SALON NAUTIQUE

Ljepotica iz Perignyja

Škver RM Fora Marine iz Perignyja u Francuskoj je razgalio domaću publiku premijerom potpuno nove jedrilice RM 1370, nasljednika modela 1360. Dužina trupa joj je 13,68 m, širina iznosi 4,50 m, dok je maksimalna istisnina 13,237 kg. Na njoj je Volvo IB D2-75 dizelaš, kao i dva spremnika goriva kapaciteta 2x175 l. Osmislio ju je studio Marc Lombardi Design, ima trup izrađen od šperploče presvučen stakloplastikom (ili kevlarom uz nadoplatu), s time da je paluba od stakloplastike.

Moći će se naručiti u raznim verzijama – s jednim ili dva kormila, karbonskim ili aluminijskim jarbolom, odnosno sa sklapajućom kolombom koja gaz smanjuje na samo 130 cm i košta dodatnih 30.000 eura. Standardna verzija košta 351 tisuću eura.

U pariške premijere se ubraja i francuski Dufour 360 Grand Large čije su dimenzije 10,73x3,53x1,90 m. Ima dva kormila, istisninu od 5674 kg, a napravio ju je studio Felci Design. Visina plafona u interijeru je 1,90 m, ima šest do osam ležajeva, aluminijski jarbol, te saildrive pogon i dizelaša Volvo Pentu od 19 KS, koji gorivo dobiva iz spremnika kapaciteta 160 l.

image
Dufour 360 Grand Large
SALON NAUTIQUE

Fischer iz Floride

Rhea 800 Timonier je premijera francuskog škvera Rhea Marine. Dizajn potpisuje nedavno preminuli Bertrand Danglade, dok je arhitekturu napravio Joubert-Nivelt. Brodica prikladna za đitu i prijevoz turista duga je točno 8 i široka 3,1 m, s time da je gaz 0,85 m. Istisnina je 3800 kg, a kao pogon može rabiti pentu snage 315 KS. Dizajn je klasičan s velikim kokpitom i cijenom od 200 tisuća eura.

Chris Craft iz Sarasote na Floridi je u Europi prvi put pokazao novog fishera Catalina 30 Pilothouse. Riječ je o motornjaku kategorije B, dugom 9,3, širokom 3,1 m i teškom gotovo četiri tone. Prikladan je za sve koji hoće brzo na izlet ili do ribičke pošte i nazad u marinu, jer se na krmu mogu montirati 2x350 KS. S dva takva moćna motora Catalina 30 postiže čak 49 čvorova.

image
Catalina 30 Pilothouse donijela je duh Amerike
SALON NAUTIQUE

Amfibija Tringa

Poljsko brodogradilište Parker se moglo pohvaliti premijerom daycruisera nazvanog Voyager 850. Bez motora teži 2200 kg, dug je 8,30 i širok 2,80 m. Kapacitet tanka otpadnih voda mu je 40 l, s time da u spremnik vode stane 100, a u tank goriva 230 l. Na njemu smije biti deset osoba, ima kategoriju C i maksimalno šest ležajeva. Što se pogona tiče, vlasnik na njega može staviti pentu od 350 KS.

Puno pažnje je izazvala i amfibija francuske kompanije Tringa Boat. Njihov Tringa open gliser duljine 7,28 m, naime, ima tri kotača i sam ulazi/izlazi u more. Po cesti vozi brzinom od samo 16 km/h, ali proizvođač u prvom redu cilja na kupce u privatnim kućama, u blizini mora.

image
Amfibija Tringa ima cestovna svjetla i pojaseve za sjedala
SALON NAUTIQUE

Jer, posebno ističe kako im ne trebaju ni trajler ni automobil, a nemaju više ni troškova veza u marini ili čišćenja trupa od trave s obzirom da se Tringa može čuvati u garaži ili u dvorištu. Amfibija koju je dizajnirao Pierre Delion duga je 6,42 m i registrirana za pet osoba. Bez motora teži 1450 kg, s time da je preporučena snaga pente na krmi 150 KS. Po cesti se kreće uz pomoć tri all-terrain gume i posebnog benzinca od 24 KS. Da bi dobio dozvolu za promet na cesti, na sjedala su stavljeni pojasevi, stop svjetla i žmigavci.

Gume u boji

I u kategoriji gumenjaka su proizvođači predstavili puno premijera. Sasvim logično, u svojoj je zemlji prednjačio francuski Zodiac s tri premijere. Oni su pokazali Medline 580 NEO Color, dužine 5,8 m čija se cijena kreće oko 23.500 eura. Glavna bit je što se presvlake, osim u pješčanoj, mogu odabrati u crvenoj, žutoj ili tirkiznoj boji. Gumi je širok 2,54 m i ima tubuse promjera 55 cm. Registriran je za dvanaest osoba, ima pet zračnih komora, a na krmi može imati pente od 80 do 115 KS.

Open 7 je veći Zodiacov gumenjak dužine 6,75 m. Spada u novu generaciju Pro Open serije i Francuzi za njega tvrde da je SUV na moru. Ima pet zračnih komora, tubuse promjera 57 cm izrađene od hypalona/neoprena/poliestera, te kobilicu duboke V forme, registriran je za šesnaest osoba, centralna konzola mu se može sklopiti prema naprijed, dok su spremišta ukupnog kapaciteta 1250 l. Na njemu je ugrađen spremnik goriva od 200 l, s time da može imati pentu s maksimalno 250 "konja".

Treća premijera Zodiaca u Parizu je bio radni Pro 7, s tubusima crne boje i rešetkastim nadgrađem za krov iznad skipera. Iako je predstavljen s nosačima za ribolovne štapove, čini nam se primjereniji za scuba ronioce. Po registru može nositi čak šesnaest osoba, što traži maksimalnih 250 "konja".

Clubman s 300 KS

Od talijanskih guma se isticao Nuova Jolly 700 XL dostupan s jednim ili dva motora ukupne snage do 300 konja. Za klasu od sedam metara iskorištenost prostora i opremljenost je vrlo impresivna. Prostor za sjedenje je predviđen i na stražnjoj strani skiperske klupe što stvara zaokružen krmeni kokpit, a pramčani dio je visok i standardno opremljen električnim vitlom.

Unutrašnja širina je dva metra, a vanjska 3,10 iako se može ispuhati za prijevoz na samo 2,40 m. Tvrtka Joker Boat je za 2018. predstavila novu verziju gumenjaka Clubman 24. Teži 850 kg, dug je 7,5 i širok 2,99 m, s time da je iznutra dug 6,40 i širok 1,70 m. Ima ugrađeni hladnjak od 35 l, dok na krmi može imati izvanbrodski motor od 300 KS.

Francuski Aquaparx održao je premijeru 3,9 m dugoga gumenjaka Calletti RIB 390. Ubraja se u njihovu seriju Sport Line i registriran je za četiri osobe. Ima C kategoriju i težinu od 150 kg, a cijena mu je 6290 eura.

image
Calletti 390 košta samo 6290 eura
SALON NAUTIQUE

Vesta Sunline 650 je bila premijera francuskog Adventure Boatsa. Ovaj gumenjak od 6,5 m košta 19.400 eura. Ima pet zračnih komora, tubuse promjera 55 cm, registriran je za dvanaest osoba i kao pogon može rabiti pentu od 150 KS.

29. studeni 2024 11:38