StoryEditor
Živothladan tuš

Je li u pravu kupac ili trgovac? Splićanki stopirali kupnju na sniženju u web shopu: ‘Nisam ja kriva što su kaput sa 200 na 20 eura spustili greškom!‘

Piše Linda Perić
8. veljače 2020. - 18:24

"Ugrabiti" kaput Tommyja Hilfigera, koji inače košta 200 eura, za čak deset puta nižu cijenu, prilika je koja se ne propušta. Tako je razmišljala i naša čitateljica B.S. iz Splita (točni podaci poznati redakciji) kad je na internetu otvorila stranicu web shopa The Core.

Poklonica je, inače, asortimana ove trgovine, odnosno brendova koje nudi; osim Hilfigera, tu su još i Ralph Lauren, Boss, Michael Kors, Calvin Klein, Ugg, Seventy...

Kako je riječ o proizvodima koji definitivno nisu jeftini, naša se sugovornica iznenadila kad je u noći s 20. na 21. siječnja vidjela cijene u web trgovini The Corea. Bile su, naime, i 90 posto niže od onih u redovnoj prodaji!

- Ne mogu reći da me nije začudio toliki popust, no promislila sam kako je konac zimskih sniženja, pa se na ovaj način rješavaju zaliha. Osim toga, nije baš bilo svega u ponudi, ostao je tu i tamo koji komad, u nekoliko veličina, tako da je sve izgledalo prilično normalno osim, ponavljam, cijena.

Kako bilo, počela sam trpati svoju online košaricu - uz Hilfiger zimski kaput koji je koštao 150 kuna, naručila sam i patike istog branda na kojima je bila navedena cijena od 120 kuna, a inače koštaju tisuću.

U košaricu sam još dodala i nekoliko novčanika i poklon setova, a ukupni račun za sve naručeno bio je oko 600 kuna - počinje svoju priču B.S., koja je odmah nazvala i svoje prijateljice te i njih obavijestila o "ludom" sniženju u The Coreu. Sve su, naravno, promptno obavile kupnju i uredno dobile potvrdu o narudžbi kakva se, inače, dobiva nakon obavljenog online šopinga. Odabrale su, inače, opciju "plaćanja pouzećem".

Hladan tuš

Sutradan je stigao "hladan tuš" - tvrtka "Apriori" d.o.o. iz Zagreba, vlasnik trgovina i web shopa The Core, obavještava ih kako su njihove narudžbe otkazane zbog računalne greške u sustavu!

- Ne znam zašto bi se to nas trebalo ticati... Na stranici je, napominjem, sve izgledalo normalno i naše su narudžbe uredno zaprimljene.

Osim toga, košarice na web stranici još uvijek nisu uklonjene, niti nam piše da je narudžba poništena, već samo da je "obrada u tijeku". Podsjećam da se prije nekoliko godina ista stvar dogodila kupcima Mango Outleta koji je greškom na webu oglasio sniženje od 95 posto. Ovaj je trgovac iz Španjolske prvo obavijestio potrošače da su im narudžbe stornirane iz tehničkih razloga, no poslije ih je, ipak, odlučio prihvatiti i dostaviti robu...

U ovom je slučaju, međutim, reagirao Europski potrošački centar (ECC) kojem su se obraćali bijesni kupci, pa je i to vjerojatno kumovalo ovakvoj odluci Manga - objašnjava B.S.

Naša sugovornica i njezine prijateljice, također, smatraju da imaju pravo kupiti odjeću oglašenu po izrazito niskim cijenama na The Coreu 20. siječnja.

Stoga su se i one prvo obratile ECC-u koji ih je, međutim, usmjerio na Centralni informacijski sustav za zaštitu potrošača (CISZP), koji djeluje pri Ministarstvu gospodarstva zato što je u pitanju hrvatski trgovac. Nikakav odgovor od njih još nisu dobili, jednako kao ni od Državnog inspektorata kojem su, tvrdi B.S., također uputile pritužbu na rad trgovine "Apriori" d.o.o.

A u pravu je...

Tržni inspektori su nam potvrdili kako su pritužbu od naše čitateljice prije neki dan i dobili te da će obaviti inspekcijski nadzor "s obzirom na okolnosti na koje se ukazuje u predstavci".

- Vezano za konkretan slučaj, ističemo da je člankom 41. stavkom 1. Zakona o zaštiti potrošača propisano da se potrošač ne može odreći niti mu se mogu ograničiti prava koja ima na temelju ovoga zakona ili drugih zakona kojima se štite prava potrošača, a člankom 43. stavkom 1. zakona propisano je da je trgovac dužan potrošaču ispuniti ugovor u skladu s odredbama ugovora, spomenutog zakona i Zakona o obveznim odnosima.

Ako trgovac potrošaču nije ispunio ugovor, poduzet ćemo mjere propisane zakonom - navode, među ostalim, iz Tržne inspekcije.
Tko je u ovom slučaju u pravu - kupac ili trgovac, pitali smo i savjetnike u udruzi "Splitski potrošač".

- Sukladno članku 7. stavku 7. Zakona o zaštiti potrošača, trgovac se mora pridržavati istaknute maloprodajne cijene - odgovorio nam je Vlado Biljarski iz "Splitskog potrošača". Kratko i jasno.

Muk iz tvrtke ‘Apriori‘

Što se točno dogodilo s web stranicom The Corea u noći s 20. na 21. siječnja te što njihovi kupci uopće mogu očekivati, pokušali smo doznati od nadležnih iz tvrtke 'Apriori'. Do zaključenja ovog teksta nisu nam, međutim, odgovarali na mailove, ni na telefonske pozive.

Kaput za 25 kuna

Prije četiri godine pisali smo kako su se, zbog greške u softveru, izvrsnim šopingom na Mango Outletu počastile stotine kupaca diljem Europe koje su se u tom kratkom vremenskom intervalu našle na web stranici ovog trgovca.

Jedna od njih bila je i naša kolegica Tihana Marović, koja je za 390 kuna naručila čak 24 artikla, među kojima i kaput koji je platila 25 kuna, a koštao je inače 500.
Sve naručene artikle na koncu je po navedenim cijenama i dobila jer su u Mangu, ipak, odlučili udovoljiti klijentima.

#ONLINE KUPNJA#POPUSTI

Izdvojeno

24. svibanj 2020 12:50