StoryEditorOCM
ŽivotSVJETSKO, A NAŠE

Dvojica Splićana osvajaju ‘beauty‘ svijet: njihov kolagen i premium linija kozmetike već su prešli granice Lijepe naše

Piše Anamaria Mikulić
4. siječnja 2025. - 08:39

Podatak da prirodna proizvodnja kolagena u organizmu opada za čak 1 % godišnje već nakon navršene 20. godine života bio mi je dovoljna motivacija da se ozbiljno posvetim istraživanju suplemenata koje bih trebala uvrstiti u svoju svakodnevnu rutinu. 

Kolagen igra ključnu ulogu u zdravlju kože, kose, zglobova i kostiju, pa sam htjela biti sigurna da ne biram samo lijepo upakiranu bočicu, nego i proizvod koji će mi donijeti vidljive rezultate. Nakon podužeg raspitivanja i istraživanja recenzija odlučila sam priliku dati kolagenu "Forever Young".

Jer, kao prvo, tko ne bi želio ostati zauvijek mlad? A kao drugo, sastav mi se činio obećavajućim. No, pravo iznenađenje uslijedilo je kad sam otkrila da iza ovog kolagena stoje dvojica Splićana, koji prije deset godina nisu mogli ni zamisliti da će postati stručnjaci za mladolik izgled.

Prva poslovnica

Nikola Matić i Stipe Pleština, inženjer elektrotehnike i magistar ekonomije, unatoč uspješnim karijerama u svojim strukama, bili su vođeni snažnom željom za pokretanje vlastitog biznisa. Još 2016. godine uočili su kako Splitu nedostaje specijalizirana trgovina s ekološkom hranom, dodacima prehrani i raznim bioproizvodima.

Nisu dolazili iz poduzetničkih krugova niti su imali početni kapital i iskustvo u vođenju posla, ali su vjerovali da njihova ideja ima potencijal ne samo popuniti prazninu na tržištu, nego i donijeti pozitivne promjene u svakodnevne navike ljudi.

- Start before you are ready! Ako krenete s izradom pustih kalkulacija, planova i studija, dok krenete raditi, nešto će se promijeniti i trebat ćete sve ispočetka. Ne možete znati niti pola, ma niti trećinu svega što je potrebno. Sve je to škola koju treba proći - rekao nam je Nikola.

Prvi "Bio Planet" otvorili su u trgovačkom centru "Joker" i odmah naišli na odobravanje kupaca, koji su prepoznali kvalitetu i široku ponudu organskih proizvoda.

- Na krilima početnog uspjeha, 2018. godine otvorili smo i drugu poslovnicu u trgovačkom centru "Mall of Split". Išlo nam je odlično, dok nije došla pandemija, koja je zatvorila trgovine i natjerala nas da zastanemo i pokušamo nešto novo - otkrio nam je Stipe. 

image

 Trgovina zdrave hrane Bio planet smjesten u trgovackom centru Mall of Split. 

Paun Paunovic/Cropix

‘Forever Young‘

Primijetili su da ljudima nakon što prebole koronu, ali i nakon trudnoće ili nekih težih bolesti, kosa ima tendenciju opadanja. Obično je to posljedica stresa za organizam, koji poremeti prirodni ciklus rasta kose i uzrokuje njezino slabljenje i opadanje. Prepoznavši ovaj problem, dvojica Splićana odlučila su pokrenuti priču o kolagenu, prirodnom savezniku u obnovi i jačanju kose.

Na tržište su ušli u vrijeme kada kolagen još nije bio široko poznat, pa su morali uložiti velik trud kako bi svojim kupcima približili njegove pozitivne učinke. 

- Bili smo prisiljeni pokušati nešto novo da ne propadnemo, a na koncu je iz jedne nezgodne situacije izašao odličan proizvod - zadovoljno nam je otkrio Stipe. 

Danas je tržište preplavljeno različitim vrstama kolagena. No, prema mišljenju naših sugovornika, ključan faktor koji određuje uspjeh ili neuspjeh proizvoda i dalje ostaje krajnji kupac. Kolagen "Forever Young", s više od 600 verificiranih recenzija na web shopu, jasno svjedoči o povjerenju koje su stekli među korisnicima.

image
Paun Paunovic/Cropix

Osim u Hrvatskoj, njihov kolagen prepoznat je i u Irskoj, Poljskoj, Bosni i Hercegovini i Srbiji. Prepoznali su rastuću potražnju na navedenim tržištima i odlučili ponuditi svoje proizvode, koji su danas postali nezaobilazan izbor za kupce koji cijene učinkovitost.

Linija kozmetike

Nastavno na uspješnu priču s kolagenom, razvili su i premium anti-age liniju kozmetike "Collabiomé", koju odlikuje bogatstvo aktivnih sastojaka i snažno djelovanje. Proizvodi za njegu lica namijenjeni su onima koji žele brže vidljive efekte te cijene provjerene sastojke i formulacije koje se temelje na najnovijim znanstvenim istraživanjima.

- Za izradu kolagena angažirali smo stručnjake koji su nam pomogli doći do formulacije koju smo potom dali u proizvodnju. Za svaki sljedeći proizvod koji smo razvijali koristili smo istu formulu. Ne dolazimo iz struke koja se bavi osmišljavanjem suplemenata, ali imamo jasnu ideju o tome što našim kupcima može biti korisno. Tako smo u suradnji sa stručnjacima ponudili proizvode koji zaista odgovaraju potrebama naših kupaca - dodao je Stipe. 

Proizvode su razvijali u suradnji s nutricionisticom Ivom Tokić, a posljednji proizvod razvili su u suradnji s Prehrambeno-tehnološkim fakultetom i uz podršku Europske unije.

- Cijeli tim znanstvenika radio je na razvoju proizvoda posebno kreiranog za zdravlje zglobova - Recupera. Nikola i ja dugo smo tražili idealnu formulu, budući da obojica imamo problema sa zglobovima. Na kraju nas je naša potreba motivirala da krenemo u razvoj proizvoda za zdravlje zglobova - ispričao nam je Stipe, koji je i više nego zadovoljan povratnim informacijama korisnika.

image
Duje Klaric/Cropix

Nekada i sad

Ova dvojica Splićana krenula su praktički od nule, a nedavno su otvorili novu poslovnicu u trgovačkom lancu "Kaufland" na Trsteniku, čime su postali jedina tvrtka sa sjedištem u Splitsko-dalmatinskoj županiji koja posjeduje lanac trgovina biohrane. U idućoj godini planiraju proširiti poslovanje na cijelu Hrvatsku, počevši s metropolom.

- Često dobivamo pitanja gdje se naši proizvodi mogu kupiti u Zagrebu. Uz to, naš web shop dostupan je za cijelu Hrvatsku te su nam narudžbe iz svih krajeva Lijepe naše dodatno potvrdile da je pravo vrijeme za širenje poslovanja - dodao je Nikola. 

- Potrebe ljudi stalno se mijenjaju. Primjerice, bezglutenska prehrana koja je nekada bila specifična za malu skupinu ljudi, danas je postala nužnost za mnoge. Kupci očekuju da će na policama trgovina s organskom hranom pronaći proizvode koji nisu dostupni u trgovinama s klasičnom prehrambenom ponudom, a upravo to pronalaze u našim trgovinama - nastavio je Stipe.

image
Paun Paunovic/Cropix

Stil života, stres i život u urbanim sredinama često otežavaju pristup zdravoj i provjerenoj hrani pa je u mnogim slučajevima teško doći do domaćih i organskih proizvoda koji zadovoljavaju visoke standarde kvalitete i sigurnosti.

- Naši kupci su često mlade obitelji s malom djecom koje cijene oznaku ekocertifikata. U današnje vrijeme, kada su povlačenja proizvoda postala sve češća, proizvođači s ekocertifikatom jedini su koji jamče proizvode visoke kvalitete i bez pesticida. Upravo je to ono što kupci prepoznaju - objasnio je Stipe.

Izazovni počeci

Naš dvojac na vlastitoj je koži naučio koliko počeci mogu biti teški i koliko je odricanja potrebno za pokretanje poslovanja. Isto tako, shvatili su da otvorenje poslovnice i dobar početak nikako nisu znak da se može ostati sjediti prekriženih ruku. Stagnacija nikada nije opcija - uvijek treba ići korak naprijed, stalno se prilagođavati tržištu i u svakom trenutku, čak i u teškim situacijama, pokušati pronaći priliku za rast i napredak.

- Znamo kako je krenuti od nule, zato danas pružamo priliku svim startup tvrtkama koje pokušavaju pronaći svoje mjesto na policama. Brendovi koji su danas prepoznati diljem države i izuzetno uspješni prvi su put dobili šansu upravo kod nas. Na taj način nastojimo vratiti zajednici dio onoga što smo i sami, uz trud i malo sreće, ne tako davno i dobili - zaključio je Stipe. 

Sadržaj nastao u suradnji s trgovinom Bio Planet.

 

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
04. siječanj 2025 08:41