Belgijanka Véronique (68) iz Woluwe-Saint-Pierrea nedavno je zapala u probleme ne svojom krivnjom. Sve je počelo krajem travnja, kada je pokušavala izaći s parkirališta klinike Ixelles, ali nikako nije mogla platiti bankovnom karticom. Istog dana otišla je u svoju uobičajenu poslovnicu banke, ING de Stockel, kako bi razjasnila stvari, piše RTL.be.
Na šalteru je zaposleniku objasnila problem a on je u sustavu pronašao da je ona - mrtva! I to već deset dana! "Bila sam malo zatečena, ali u početku mi je bilo smiješno. Rekla sam im: ‘Imate živog mrtvaca pred sobom‘", prisjetila se umirovljenica. Bez obzira na to što je imala dokumenta sa sobom taj dan nije uspjela riješiti problem.
Sutradan se Véronique vratila na šalter podružnice s dokumentom iz općine koji potvrđuje da je živa. I tada joj je račun ostao blokiran. Véronique je svaki dan u tjednu odlazila na šalter i nikako nije mogla riješiti problem.
Stizali su na naplatu razni računi, trebalo je kupiti hranu, a situacija se ni druge dane nije uspjela raspetljati. Srećom, kod kuće je imala nešto gotovine, a i vlasnica je još jednog računa s kojega je bez problema mogla uzimati novac.
Tek nakon deset dana račun joj je deblokiran. Cijeli postupak je trajao tri minute.
U banci su priznali kako je ovakav slučaj izuzetno rijedak. Obavijest o smrti se dobija putem mirovinskih ustanova ili javnih bilježnika, djece, partnera, drugog člana obitelji ili poznanika pokojnika. "Niz mjera omogućuje izbjegavanje ljudske pogreške (dvostruka provjera, računalni pregled itd.)", kaže u banci. "Ali postoji mogućnost da će doći do pogreške, čak i ako je minimalna".
Nakon što vijest o smrti korisnika stigne u banku, računi te osobe odmah se blokiraju. "Ovo je razborita mjera", objašnjava Morgane Desaegher, glasnogovornica Febelfina (Belgijska federacija financijskog sektora). Ova mjera ima za cilj zaštitu nasljednika: "spriječiti pražnjenje računa prije podmirenja ostavine, spriječiti osobu da podigne novac bez pristanka nasljednika", objašnjava Morgane Desaegher.