- On će tu najdulje ostati - ovim je riječima sveprisutni Hiljson Mandela zaključio svoj hvalospjev Grše, jučerašnjeg protagonista velike hip hop fešte u Domu sportova.
Naime, popularni je triljski reper nakon uspješnih nastupa po festivalima diljem države, rasprodane Tvornice Kulture, osvojenog Zlatnog Studija za "Novo lice u glazbi" i dominacije na streaming platformama pjesmom "Mamma Mia" krenuo korak dalje i održao nastup koji mu je potvrdio status jednog od najperspektivnijih te najbolje i najšire prihvaćenih glazbenika nove generacije.
Rijetko kada viđam da samo DJ set uoči nastupa glavnog izvođača toliko raspameti mlade zagrebačke zaljubljenike u trap i hip hop, a jučerašnji niz pjesama, koji je obuhvatio najveće internacionalne hitove Kendricka Lamara i njemu srodnih umjetnika te sve ključne aktere regionalne trap scene (Kukus, 30 Zona, Baks itd.), savršeno je poslužio kao uvertira u dolazak 28-godišnjeg Gršeta pred stotine slušatelja, piše Jutarnji.
Nošen zvučnim isječcima raznih TV emisija u kojima je bio subjekt priče o uspjehu, ali i kontroverzne pravosudne sage sa Zdravkom Mamićem, Grše je izašao na pozornicu i u prvih nekoliko sekundi dokazao zašto stoji tu gdje jest. Što se tiče izbora pjesama za jučerašnji koncert, uistinu se nije suzdržao ili poštedio publiku - otvorio je koncert jednom od svojih prvih pravih uspješnica, "Highlife", i krenuo dalje, u glas s cijelom dvoranom.
Beskompromisan, direktan, no opet stilski vješt u prezentiranju ozbiljnijih tema poput opasnosti ulice i "pogodnosti" koje nudi, Grše je upravljao publikom na zavidnoj razini. Slušala je njegove "naredbe", ponekad ga čak uspjela i nadglasati, a on ih je nagrađivao hitom za hitom i gostima sa scene koja djeluje jače i raznovrsnije nego ikad.
Jedna od prvih gošća bila je Miach, mlada r‘n‘b pjevačica koja se usprkos svom blažem i melodičnijem pristupu glazbi savršeno snalazi i uklapa na sceni kojom dominiraju muškarci čiji tekstovi ponekad djeluju kao natjecanje u žestini i tvrdoći. Zajedno su izveli hit singl "Fantazija" koji je izašao nekoliko tjedana uoči ovog koncerta.
Nastavili su performans izvedbom pjesme "Led", a vjerujem da ćemo ih ponovo imati priliku vidjeti i čuti na samostalnom koncertu spomenute pjevačice u Tvornici.
Uz gostovanja, odličnu sinergiju publike i izvođača te provjerene hitove s milijunskim pregledima, koncert nije bio ni trunku monoton, već je rastao iz pjesme u pjesmu. Čini se kao da su njegovi slušatelji dugo priželjkivali cijeli Gršin opus na jednom mjestu, zajedno sa svim ostalim reperima koji su zajedničkim radom izgradili scenu koja iz koncerta u koncert dokazuje da pružaju dobru alternativu glazbi na kakvu smo navikli u hrvatskim eterima.
Možda na prvi pogled nebitna, ali zanimljiva pojava na koncertu bila je i pozornica koja je bila koncipirana kao modna pista, što je doprinijelo komunikaciji s publikom, i zajedno s LED svjetlima stvorila poseban ugođaj koji se rijetko viđa na domaćim koncertima u dvoranama jednolikog izgleda - svaki fragment jučerašnjeg koncerta bio je vidno dobro isplaniran.
Iako nije bilo gostovanja Vojka V, obavezno je izveo pjesmu "Mamići", udružio snage s opasnom 30 Zonom, no nije zaboravio ni dalmatinski ogranak domaće hip hop scene te na pozornicu pozvao splitski dvojac TTM koji su izveli svoj hit "MDMA". Doduše, nakon nezaobilaznih "Badr Hari" i rekorderske "Mamma Mia" koju je izvodio čak dvaput, najglasniju je reakciju publike dobila Mimi Mercedes s kojom je izveo nedavno objavljenu "Tokyo Drift" i njenu, sada već kultnu, "Patike za trčanje".
Nadalje, premijerno je izveo i prvu svoju solo pjesmu koju je snimio tijekom rada u Njemačkoj, kada mu je sama pomisao na uspjeh koji uživa danas bila nepojmljiva. Usred koncerta, pohvalio se i činjenicom da je prije svega tri godine u Zagrebu nastupao pred 70-ak ljudi, a jučer rasprodao tri do četiri tisuća karata, i to nekoliko mjeseci unaprijed.
Osobno mi više odgovara trap kojem se pristupa s trunkom ironije, Grše je pjesmom kao što je "Suze" sposoban kod mladih obožavatelja potaknuti i neke dublje emocije od same euforije i ponosa koje prezentira u većini svojih pjesama, a to je izrazito pohvalno jer mu otvara vrata ka široj publici i približava ga nastupu u Areni Zagreb koji je u više navrata nazvao "ciljem".
Koncert je priveo kraju udruživanjem snaga s domaćim trap titanom Hiljsonom Mandelom, s kojim je izveo "Neće k****c" te svoju dobro poznatu "Cura s kvarta". Veteran scene, prepoznatljivo lice i glas velikog Kukusa, uputio je salve pohvala Gršetu pred punom Malom dvoranom Doma sportova i natuknuo kako će upravo ovaj 28-godišnji Triljanin "ostati ovdje najdulje".
Iskreno, Hiljsonove predikcije su vrlo vjerojatno istinite. U moru rap izvođača sa sjevera, Grše djeluje vrlo autentično i vjerujem da će svoj glazbeni izričaj razvijati u nekoliko različitih pravaca, jer mu podrške obožavatelja, ali i osobne motivacije ne nedostaje.
Nakon dvosatne izvedbe, Grše se zahvalio i pozdravio sve okupljene, odradivši još jedan kratak set u sklopu kojeg je ponovio nekoliko hitova, a ne sumnjam da ćemo ga ponovno gledati, pred još većom publikom, s još kojim hitom i još jednim koncertom, odnosno, partijem, koji slavi cijelu novu hip hop scenu čiji se plamen neće tako brzo ugasiti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....