Žanrovski film osamdesetih tetoviran je na čelu akcijskog horora "Vukodlaci" ("Werewolves"). Osamdesete su donijele ekspanziju vukodlačkih horora poput "Zavijanja", "Američkog vukodlaka u Londonu", "Vukova", "Vučje družine", "Srebrnog metka"... Tad je čak i Michael J. Fox postao "Mladi vukodlak". Bilo je to i vrijeme nabildanih akcijskih junaka i raznoraznih visokih koncepata. "Vukodlaci" se trude evocirati te i takve osamdesete.
"High concept" glasi ovako: tzv. supermoon je prije godinu dana pretvorio većinu ljudi na svijetu u vukodlake na jednu noć i to bi se moglo ponoviti pojavom novog supermjeseca ako znanstvenici ne pokušaju spriječiti mutaciju. Jednog od znanstvenika glumi Lou Diamond Philips koji je i sam dao obol akcijskim hororima na prijelazu osamdesetih u devedesete filmom "Pentagram".
No, junak "Vukodlaka" je Frank Grillo, jedan od najustrajnijih akcijaša današnjice ("Pročišćenje: Anarhija", "Boss Level") s mačo gardom i mišićjem iz "action hero" teretane osamdesetih koji, poput Scotta Adkinsa, još nije dočekao priliku da ponese neki visokobudžetni blockbuster kao Jason Statham (zanimljivo, glumio u njegovom "Neprijatelju pred vratima"), a s vukovima je imao posla u "Opstanku".
"Werewolves" je mogao (i trebao) biti Grillov vukodlački "Predator", ali Steven C. Miller, režiser niza direktno-na-video akcića ("Submerged", "Line Of Duty", "Arsenal"), uključujući "Plan za bijeg 2" i njih par s Bruceom Willisom ("Extraction", "First Kill", "Marauders"), nažalost nije kompetentan kao Neil Marshall da to provede u djelo i da dobijemo "werewolf" akciju tipa "Dog Soldiers".
Milleru treba zapisati plus što je, poput Marshalla, posegnuo za praktičnim efektima (kostimi, maska, prostetika) u kreaciji vukodlaka, s minimalnim računalnim intervencijama. Međutim, redatelj se preračunao nastojeći nas uvjeriti da priča akcijsko-hororsku priču na visokoj, blockbusterskoj skali; vukodlaci su, kao, preplavili zemlju, a ima ih maksimalno desetak u filmu, od čega nekih dva-tri istovremeno u kadru.
Manjak novca/budžeta je vidljiv, koliko god Miller to prikrivao u generički naslovljenom (i većinski generičkom) "direct-to-video" djelcu koje koketira s poetikom videoigre računajući da Grillov lik ide s jednog kraja grada napučenog vukodlacima na drugi s jedinom preživjelom znanstvenicom (Katrina Law) ne bi li spasio familiju, tj. stigao do kuće supruge njegovog pokojnog brata i nećakinje (Ilfenesh Hadera, Kamdynn Gary).
Interesantno je i da film očijuka sa serijalom "Purge", gdje je glumio Grillo, s konceptom o godišnjem vukodlačkom pohodu i "home invasion" elementima, ali bez društveno-političke potke (ne računajući do zuba naoružanog susjeda kojemu će izrasti očnjaci), iako Miller tipuje biti ozbiljan, barem prve dvije trećine.
U tome i jest dodatni problem "Vukodlaka": nakon pokušaja stvaranja tenzije s udaljenim zavijanjem i tihim režanje koje postaje glasnije, film predugo čeka da pogodi akcijsko-hororski ton i postane ono što je trebao biti u startu, a to je "Grillo vs. werewolves". Grillo se odveć kasno mašio mini-topa, počeo prašiti po krvožednim vukodlacima i sipati akcijskojunačke šlagvorte a la "Bite me!" i "Come here, you hairy motherfuckers!".
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....