Ako ste ikada preturali po sanduku naranči u lokalnom supermarketu u potrazi za najsočnijima, samo da biste otkrili da ne izgledaju nešto kada dođete kući, niste jedini. Ispostavilo se da za to postoji razlog, a sve je povezano s mrežastim vrećicama u kojoj se prodaju, piše Mirror.
Objavom na TikToku ranije ove godine, profil Scientific American objasnio je: "Jeste li se ikada zapitali zašto voće i povrće dolazi u vrećicama koje izgledaju ovako? To ima veze s nečim što se zove ‘iluzija konfeta‘."
Prema časopisu Journal of Illusion, iluzija konfeta utječe na to kako vidimo boju. "Iluzija konfeta sastoji se od pruga u prvom planu više boja i prikazuje više vidljivih boja", objasnili su. Ovaj učinak na voće u mreži prvi je otkrio Karl Gegenfurtner, njemački psiholog percepcije.
U istraživanju objavljenom u časopisu Sage Journals ranije ove godine, Gegenfurtner je objasnio: "Naše istraživanje uvodi novi aspekt pokazujući kako se nezrele i zelenkaste naranče mogu percipirati kao zrele i jarke boje kada se gledaju kroz narančastu mrežu."
Boja mreže također igra važnu ulogu, a Gegenfurtner pojašnjava da je super živopisan izgled rezultata i efekta konfete i boje koja se odbija od mreže na voću. Dodao je: "Učinak je sigurno djelomično posljedica i pojačan međurefleksijom između mreže i voća."
Međutim, mreža nije samo za pokazivanje, jer također omogućuje prostor za voće i povrće da ‘diše‘. Ali imajući na umu potencijalnu lažnu iluziju zrelosti, možda ćete morati pronaći drugačiji način da odlučite koju vrećicu voća kupiti.
Na primjer, pouzdaniji način da se utvrdi je li voće zrelo ili nije je kupiti ono koje nije stavljeno u nikakvu mrežu. Pripazite na nepravilnosti u teksturi, izgledu ili mirisu.
Za agrume, kao i za jabuke i šipak, također se kaže da su teži kada su zreli, pa pripazite na voće koje se čini malo težim nego što biste očekivali.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....