StoryEditor
Društvena mrežaestetika ružnog

Novi hit na društvenim mrežama pokrenuo je revoluciju ružnog šminkanja: iza pojma trendi i (ne)lijepog krije se puno snažnija ideja

Piše Ivana Tolj
8. svibnja 2020. - 21:02
Shutterstock

Trendove volite ili ne volite, pratite ili ignorirate, no da biste sami postali trend, potrebno je puno truda, inovacije i razmišljanja van okvira.

S problemom pojma trenda dugo vremena borila se i američka vizažistica Rossane Meike, koja nakon završene škole za vizažiste 2018. godine nikako nije uspijevala pronaći svoje mjesto na tržištu rada. Sve što joj se nudilo bile su preslike tehnike 'smokey eye' i zagasitih ruževa zbog kojih su joj sve žene izgledalo isto, a Rossane je zanimalo nešto potpuno drugačije.

Ne strahujući od ishoda pokušala je s nečim novim te je stvorila svoj vlastiti kreativni nered u šminkanju. Njen 'nered' danas na Instagramu prati preko trideset tisuća obožavatelja, a stil kojeg njeguje stao je uz bok cijelom jednom novom trendu kada je u pitanju umjetnost šminkanja.

Rosanne je zaboravila na ono što se traži i posvetila se svojim motivima. Svoj model počela je šminkati s crnim agresivnim šljokicama, zelenim crtanim linijama, tamnim i neobičnim bojama ruževa te koristeći šiljaste nastavke za trepavice. Svidio joj se rezultat, no bila je skeptična. Ipak, njen je stil privukao mnoge, a karantena je kao i kod brojnih drugim kreativnih trenutaka još jednom dobro poslužila. Revolucija ružnog šminkanja na društvenim mrežama postala je pravi hit.

Novi stil

Društvene mreže odličan su kanal za nove ideje, a koliko je neka od njih kvalitetna i inovativna dokazuje, ne samo broj pratitelja, već i činjenica da nekoga inspirirate. Baš je ovaj drugi parametar bio dokaz Rosanne Meike da zbilja radi nešto drugačije i privlačno jer je na Instagramu trend neobičnog i grotesknog šminkanja pomamio mnoge umjetnike i vizažiste. No još prije Rossane, vizažistkinja i aktivistica iz Berlina, Eszter Magyar, termin 'revolucije ružnog šminkanja' skovala je za potrebe svog projekta 'Revolucija ružnog šminkanja je zajednica' 2018. godine kojeg je često koristila uz oznaku #makeupbrutalism.

Novi stil u šminkanju predstavio je sve osim napućenih usnica, konturiranih crta lica, velikih očiju i klasičnih selfija. Novi stil su modeli koji izgledaju razigrano i dječje, ili pak prijeteće i agresivno, a koji ponovno propitkuju ideju o shvaćanju pojmova lijepog i ružnog.

- Činjenica da postoji tako specifično lice, kao što je klasičan selfie, govori nam da se pojam portreta posljednjih godina manje odnosi na izražavanje sebe i više na iskazivanje usklađenosti s idejom o tome što je mlada žena, smatra Autumn Whitefield-Madrano, koja je pojam 'selfija' pojasnila u svojoj knjizi 'Nominalna vrijednost' iz 2017.

Magyar pitanje 'selfija' pojašnjava ljudskom potrebom za ponavljanjem i preslikavanjem drugih bez razmišljanja te prihvaćanjem onog što im se nudi kao jedinog mogućeg i ispravnog

- Izgledi trebaju biti različiti. Oni trebaju biti nesavršeni, nestašni i kaotični. Neki me podsjećaju na fovističke slike, drugi pak na kubističke, a neki na dadaističke. Iako umjetnici ponekad otkrivaju kako su stvorili neki izgled, fokus je manje na prepravljanju onoga što vidite. Gledatelji su tu da cijene viziju, a ne da je ponavljaju na vlastitim tijelima, smatra Magyar.

Stigmatizacija šminke

Prema mišljenju brojnih sociologa, ideja da se šminka povezuje sa seksualnom konotacijom i dalje je prisutna u društvu, pa tako žene koje je nose previše bivaju vrijeđane i odbačene, dok se one koje je nose premalo nazivaju neprofesionalnima i neurednima. Baš s tom mišlju vizažisti i umjetnici, idejom 'ružnog make up-a' odlučili su progovoriti o neobičnosti koja isto tako može biti privlačna i zanimljiva i koja ima svrhu ugoditi korisniku.

- Pogledati nešto ružno i shvatiti da nam to neočekivano odgovara, prilično je dragocjen trenutak koji nas prisiljava da preispitamo granice onoga što mi smatramo potrebnim da bi nešto bilo lijepo, kaže Julia Lee, dizajnerica iz Singapura, koja napadnu šminku nerijetko nosi i u javnosti.

Budući da je Singapur poprilično kontroverzan po pitanju estetike, svojim izričajem Lee jasno pokazuje što misli o društvenim očekivanjima.

Za razliku od Lee, Caroline Heggdal, 27-godišnja dizajnerica iz Norveške nema hrabrosti van doma prezentirati svoj osebujni stil kojeg tako rado nosi kod kuće - bojom obrubljene oči ukrašene sitnim bijelim cvjetovima.

- Jako sam sramežljiva i brine me što će ljudi reći. Stvarno bi voljela da imam hrabrosti prošetati ovako našminkana, priznaje Caroline koja se nada da bi putem društvenih mreža i ovakav način šminkanja mogao postati mainstream te nastavlja: "iako se može učiniti uvredljivim što tako kategoriziram trendove, ali o 'ružnom šminkanju' trudim se razmišljati popt Magyar - ružno postoji zbog ružnih razloga, a zapravo je samo riječ o podcijenjenoj estetici koju bi više ljudi trebalo znati prihvatiti."

#ESTETIKA RUŽNOĆE#REVOLUCIJA RUŽNOG ŠMINKANJA#ESZTER MAGYAR#INSTAGRAM TREND

Izdvojeno

26. svibanj 2020 18:04