stdClass Object ( [id] => 598438 [title] => Porinovac Rino Barbir otkriva što je najveći problem kada snima Huljića, tko kome šefuje, što hoće Vojko V, ali i kako se ponaša Aleksandar Stanković [alias] => porinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic [catid] => 256 [published] => 1 [introtext] => [fulltext] =>

Od tri Porina koje je osvojio Vojko V, jedan je bio u kategoriji najboljeg videobroja, odnosno spota za pjesmu "Ne može" u režiji Rina Barbira.

Talentirani 30-godišnji Splićanin veteran je videospotova - snimao je za raznolike izvođače, M.O.R.T., TBF, Mister No, Rolo, Madre Badessu, Krešu Bengalku,Jolu, Domenicu...

U međuvremenu, postao je "kućni" redatelj Vojka V, režiravši tercet spotova za pjesme "Pasta Italiana", "Ne može" i "Kako to". Barbir je poznat i kao direktor fotografije na kratkim filmovima Igora Jelinovića ("Medo mali", "Morska pjena", "Ultra") i Marka Jukića ("Med i mliko"), tj. dugim Ivana Perića ("Sveci", "Sirene i krikovi"), te nedavne "web" serije "Carstvo ladovine".

Je li Porin za "Ne može" kruna tvoje dosadašnje karijere?

- Lijep je osjećaj biti nagrađen, no ne smatram to krunom karijere. Mislim da je kruna raditi ono što voliš, zasad mi dobro ide i to je sasvim dovoljna nagrada.

Ostaju li redatelji spotova nekako u drugom planu izvođača? Većina medija je istaknula tri osvojena Porina za Vojka V, uključujući najbolji videobroj, a rijetki su te spomenuli imenom, smeta li te to?

- Ne smeta me to, normalna je stvar da su izvođači u prvom planu, i ako spot pomaže u tome onda je to uspjeh. Mi kao redatelji smo tu u službi izvođača, da oslikamo njihovu glazbu. Ali, evo, činjenica da ovaj intervju postoji znači da ipak netko misli i na nas (smijeh).

Može li se reći da su, u tom smislu, izvođači kao glumačke zvijezde, a redatelji spotova kao redatelji filmova?

- Pa u slučaju Vojka ne mislim da je on “glumačka zvijezda”, jer je Vojko autor u pravom smislu riječi, nije pjevač koji izvodi tuđe pjesme i to čini razliku. Glazba i tekstovi kakve on stvara su jaka inspiracija za spotove, ne mogu zamisliti te spotove uz nekog drugog izvođača koji je trenutno na našoj sceni.

Kad smo već kod glume, moram priznati da me i Vojko i Huljić poprilično iznenađuju svojim vještinama ispred kamere.

Jesu li spotovi podcijenjena forma u odnosu na (kratke) filmove? Misliš da bi se o njima trebalo više govoriti i pisati?

- Mislim da su i jedna i druga forma podcijenjene u nas, ima dosta dobrih spotova i kratkih filmova o kojima se ne piše.

Koliko prilagođavaš stil izvođačima ili se oni prilagođavaju tvom stilu? Koliko imaš odriješene ruke mašte, tj. slobodu?

- Ako već angažiraju mene da im radim spot, volim vjerovati da se prilagođavaju. Bilo je slučajeva kad se moja vizija ne svidi nekome izvođaču, tada se ja pokušam malo prilagoditi, ali radije odustanem ako baš ne ide.

Kako ti je bilo režirati Aleksandra Stankovića u spotu "Kako to" Vojka V, odnosno zna li se da si ti šef na setu?

- Stanković je profesionalno pristupio zadatku, cijelu ideju i neke generalne upute je već dobio na mail i telefonski tako da smo tu već odradili pola posla. Samo snimanje je trajalo svega sat-dva vremena i bilo je jako ugodno. Redatelj uvijek mora biti šef na setu.

A Tonča Huljića u nizu spotova?

- Tu ima svega, većinu spotova za Huljića sam osmislio ja, ali ima i dosta onih gdje mi on da nekakav “input” u startu. Njegove ideje su često zanimljive i izvedive, tako da rado to prihvatim. Najveći problem s njim je što ne voli da to dugo traje, ali to je odličan trening kako u malo vremena napraviti dovoljno materijala za napuniti spot.

Huljić je u spotu "Pošteno" Madre Badesse pristao biti ćelav, istetoviran i u zatvoru. Tvoja ideja?

- To je bila njegova ideja za koju sam ja u startu mislio da neće biti dobra, nisam baš vjerovao da ćemo imati uvjerljivu masku i šminku. Na kraju je ta maska ispala jako dobro, ekipa koja radi na “Tvoje lice zvuči poznato” je odradila odličan posao.

Kako si multiplicirao/klonirao Vojka u spotu?  

- Sve efekte koje viđate u Vojkovim spotovima, ali i puno više od toga radi moj prijatelj Vinko Pelicarić. To je čovjek s kojim sam napravio sve Vojkove spotove, bez njega i njegovih ideja ti spotovi ne bi bili tako dobri.

Kako ti je bilo izaći na kraj s 30 kila manistre na snimanju "Paste Italiane"? Je li bilo tu štofa za špageti vestern?

- Haha, bilo je to dosta ludo snimanje, angažirali smo cure koje su se bavile samo špagetima cijeli dan.

Smatraš li "Ne može" svojim naj-spotom zasad? Meni je pri vrhu, zajedno sa "Sobom njene rodice" i "Zva'ću te"...

- Svi su mi ti spotovi jednako dragi, uloženo je dosta truda i dobre volje u svaki od njih. “Ne može” možda najbolje prati pjesmu, taj spot je zamišljen kao nekoliko različitih spotova strpanih u tri i pol minute.

Tako nekako ja doživljavam i Vojkove tekstove koji ne prate samo jednu temu, nego skaču s jedne na drugu. Mogli bi reći da je takva i koncentracija mlađe publike danas, kao skrolanje po društvenoj mreži, malo gledaš Vojka u citroenu, malo curu koja vozi motor, malo “greenscreen”, malo leti beba, malo likovi na sastanku itd.


U spotu "Zva'ću te" prikazuješ seks muškarca i žene, ali bez eksplicitnosti, tj. nudiš gledatelju asocijacije na sam čin...

- Htio sam snimiti spot koji prikazuje seks muškarca i žene. I sve ono prije, i sve ono poslije. A da pritom ne prikazujem ičije lice, niti išta eksplicitno ili doslovno, već da ponudim niz asocijacija u krupnim kadrovima. Iskusan gledatelj će odmah uočiti o čemu se radi, dok će se djeca dobro zabaviti bojama i oblicima u spotu.

Koliko ti znače produkcijske vrijednosti dobivene na licu mjesta, tipa da avion poleti u drugom planu kao u "Sobi njene rodice"?

- Super je kad se poklope neke takve slučajnosti, to su mali detalji koji obogate cijeli kadar. Tako nam se na snimanju spota za pjesmu “Hit” zagrebačkog repera Pendreka koji je bio dokumentarnog stila, dogodio niz spontanih situacija.

Naletjeli smo na prosvjed za Prvi maja u koji se Pendrek ubacio ispred kamera “prave televizije”, a ja sam to samo zabilježio, kasnije je i lažno predvodio kolonu prosvjednika, zabilježio sam čak i kako mi plaća spot.

"Soba njene rodice" od svih tvojih spotova djeluje kao da bi mogao mogao biti kratki film "per se"...

- Kad sam snimao taj spot zamišljao sam kao da su to ulomci iz nekog filma, ali i nakon snimanja sam razmišljao kako bi bilo dobro snimiti film o curi iz Kaštela čija rodica dolazi na ljetovanje. Zasad imam dvije odlične glumice, dobre lokacije, nedostaje još samo scenarij (smijeh).

Koliko su te spotovi i snimanje kratkih filmova pripremili za režiju "kratkiša" koji spremaš?

- Snimateljski posao na kratkom filmu me svakako ohrabrio da režiram glazbene spotove, jer se tu priča slikama. Režija filma je ipak zahtjevniji zadatak, dok ne počnem snimati ne znam jesam li spreman.

Iz spotova je potekao jedan David Fincher i napravio superuspješnu karijeru redatelja filmova. Je li ti on uzor?

- Fincher je tata, ali ako trebam birati redatelja čiji su filmovi i spotovi na mene ostavili jaki utisak još od ranih dana onda bi to bio Michel Gondry.

Žare, Ferlin i Gonzo

Najbolji strani spot svih vremena?

- Ne volim birati najbolje spotove svih vremena, to su tako nepravedne odluke, jednostavno ih je previše.

A hrvatski?

- U Hrvatskoj su to rani spotovi Žare Batinovića, Ferlina i Gonza.

Kičma je patila

Kako ti je bilo snimati u neprekinutom kadru "Sirene i krikove"?

- Srećom bilo nas je troje snimatelja, ali svejedno kičma je patila. Mislim da smo snimili film iz trećeg pokušaja ako se dobro sjećam, bilo je to dosta zabavno iskustvo, pilo se dosta alkohola prije svakog “tejka”, ali i nakon.

U 'Carstvu ladovine'

Snimanje "Carstva ladovine" djeluje da je bilo bazovito?

- Najljepša su snimanja s prijateljima, ta ostaju u najboljim sjećanjima. Neki bi rekli “bili smo kao obitelj” ha-ha, no opće poznata stvar je da snimanja koja se rade bez novca, ali s puno dobre volje i entuzijazma, budu najbolja i dugo se pamte.

[video] => [gallery] => [extra_fields] => Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZA KAMERE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [extra_fields_search] => * [created] => 2019-04-12 11:58:45 [created_by] => 3175 [created_by_alias] => [checked_out] => 0 [checked_out_time] => 0000-00-00 00:00:00 [modified] => 2019-04-12 14:10:27 [modified_by] => 0 [publish_up] => 2019-04-12 13:53:00 [publish_down] => 0000-00-00 00:00:00 [trash] => 0 [access] => 1 [ordering] => 0 [featured] => 0 [featured_ordering] => 0 [image_caption] => [image_credits] => [video_caption] => [video_credits] => [hits] => 4687 [params] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( [enable_css] => 1 [jQueryHandling] => 1.8remote [backendJQueryHandling] => remote [userName] => 1 [userImage] => 1 [userDescription] => 1 [userURL] => 1 [userEmail] => 0 [userFeedLink] => 1 [userFeedIcon] => 1 [userItemCount] => 30 [userItemTitle] => 1 [userItemTitleLinked] => 1 [userItemDateCreated] => 1 [userItemImage] => 1 [userItemIntroText] => 1 [userItemCategory] => 1 [userItemTags] => 1 [userItemCommentsAnchor] => 1 [userItemReadMore] => 1 [userItemOCMPlugins] => 1 [authorsListLimit] => 61 [tagItemCount] => 61 [tagItemTitle] => 1 [tagItemTitleLinked] => 1 [tagItemDateCreated] => 1 [tagItemImage] => 1 [tagItemIntroText] => 1 [tagItemCategory] => 1 [tagItemReadMore] => 1 [tagItemExtraFields] => 1 [tagOrdering] => [tagFeedLink] => 1 [tagFeedIcon] => 1 [genericItemCount] => 61 [genericItemTitle] => 1 [genericItemTitleLinked] => 1 [genericItemDateCreated] => 1 [genericItemImage] => 1 [genericItemIntroText] => 1 [genericItemCategory] => 1 [genericItemReadMore] => 1 [genericItemExtraFields] => 1 [genericFeedLink] => 1 [genericFeedIcon] => 1 [instantArticlesLimit] => 100 [instantArticlesExtraField] => 87 [instantArticlesExtraFieldON] => 2 [instantArticlesCategoriesChildren] => 0 [instantArticlesTitle] => [instantArticlesDescription] => [mainTagCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 396 [2] => 383 [3] => 424 [4] => 250 [5] => 251 [6] => 452 [7] => 252 [8] => 477 [9] => 253 [10] => 254 [11] => 255 [12] => 483 [13] => 256 [14] => 300 [15] => 257 [16] => 258 [17] => 260 ) [relatedItemsCategoriesChildren] => 1 [mobileJsonCustomHomepage] => 0 [mobileJsonQuoteModule] => 0 [mobileJsonWeatherModule] => 0 [mobileJsonLimit] => [mobileJsonObituary] => 0 [mobileApi2Enabled] => 1 [mobileApi2UserAgent] => OCM Mobile Articles [mobileApi2ImagePrefix] => h [mobileApi2ImageSuffix] => 1280 [mobileApi2DefaultAuthorImage] => /images/jpgs/user_face.jpg [mobileApi2TagLimit] => 50 [mobileApi2TagOrdering] => publishUp [mobileApi2TagCategories] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategories0] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 101 [mobileApi2TagExcludeCategories] => Array ( [0] => 318 [1] => 323 [2] => 301 [3] => 406 [4] => 417 ) ) [mobileApi2TagCategories1] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 328 ) [mobileApi2TagCategories2] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 329 ) [mobileApi2TagCategories3] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 327 ) [mobileApi2TagCategories4] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 478 ) [mobileApi2TagCategories5] => stdClass Object ( [mobileApi2TagCategoriesMenuitem] => 494 ) ) [mobileApi2TagsSearchLimit] => 200 [mainFeedCategories] => Array ( [0] => 240 ) [feedLimit] => 50 [mostPopularFeedLimit] => 20 [feedItemImage] => 0 [feedImgSize] => S [feedItemIntroText] => 0 [feedTextWordLimit] => [feedItemFullText] => 1 [feedTextCharacterLimit] => 300 [feedItemSubtitle] => 1 [feedItemAuthor] => 0 [feedTtl] => 60 [feedDescription] => RSS feeds for Slobodna Dalmacija [feedItemTags] => 0 [feedItemVideo] => 0 [feedItemGallery] => 0 [feedItemAttachments] => 0 [feedBogusEmail] => [feedTopModules] => Array ( [0] => 105 ) [feedTopFbExcludeCategories] => Array ( [0] => 243 [1] => 353 [2] => 333 ) [introTextCleanup] => 0 [introTextCleanupExcludeTags] => [introTextCleanupTagAttr] => [fullTextCleanup] => 0 [fullTextCleanupExcludeTags] => [fullTextCleanupTagAttr] => [xssFiltering] => 0 [linkPopupWidth] => 900 [linkPopupHeight] => 600 [imagesQuality] => 100 [itemImageXS] => 100 [itemImageS] => 200 [itemImageM] => 400 [itemImageL] => 600 [itemImageXL] => 900 [itemImageGeneric] => 300 [catImageWidth] => 100 [catImageDefault] => 1 [userImageWidth] => 100 [userImageDefault] => 1 [commenterImgWidth] => 48 [onlineImageEditor] => sumopaint [imageTimestamp] => 0 [imageMemoryLimit] => [socialButtonCode] => [twitterUsername] => [facebookMetatags] => 1 [facebookImage] => Medium [comments] => 1 [commentsOrdering] => DESC [commentsLimit] => 10 [commentsFormPosition] => below [commentsPublishing] => 0 [commentsReporting] => 2 [commentsReportRecipient] => [inlineCommentsModeration] => 0 [gravatar] => 1 [antispam] => 0 [recaptchaForRegistered] => 1 [akismetForRegistered] => 1 [commentsFormNotes] => 1 [commentsFormNotesText] => [frontendEditing] => 1 [showImageTab] => 1 [showImageGalleryTab] => 1 [showVideoTab] => 1 [showExtraFieldsTab] => 1 [showAttachmentsTab] => 1 [showOCMPlugins] => 1 [sideBarDisplayFrontend] => 0 [staticURL] => https://static.slobodnadalmacija.hr [siteURL] => https://slobodnadalmacija.hr [sseHost] => sse.slobodnadalmacija.hr [lockingArticlesCategories] => Array ( [0] => 119 [1] => 424 [2] => 250 [3] => 251 [4] => 452 [5] => 252 [6] => 477 [7] => 253 [8] => 254 [9] => 255 [10] => 483 [11] => 256 [12] => 257 [13] => 258 [14] => 260 ) [lockingArticlesUnit] => YEAR [lockingArticlesQuantity] => 1 [photoGalleryExtraField] => 63 [photoGalleryExtraFieldON] => 2 [videoGalleryExtraField] => 67 [videoGalleryExtraFieldON] => 2 [tickerModules] => Array ( [0] => 408 [1] => 409 ) [gaEmail] => [mergeEditors] => 1 [sideBarDisplay] => 1 [attachmentsFolder] => [hideImportButton] => 0 [googleSearch] => 0 [googleSearchContainer] => ocmGoogleSearchContainer [OCMUserProfile] => 1 [OCMUserGroup] => 4 [redirect] => 101 [adminSearch] => simple [cookieDomain] => [gatherStatistics] => 1 [article_preview_ocm_category_id] => [taggingSystem] => 1 [lockTags] => 0 [showTagFilter] => 0 [ocmTagNorm] => 0 [ocmTagNormCase] => lower [ocmTagNormAdditionalReplacements] => [recaptcha_public_key] => marko_margeta [recaptcha_private_key] => zoey2013 [recaptcha_theme] => clean [recaptchaV2] => 1 [recaptchaOnRegistration] => 0 [akismetApiKey] => [stopForumSpam] => 0 [stopForumSpamApiKey] => [showItemsCounterAdmin] => 1 [showChildCatItems] => 1 [disableCompactOrdering] => 0 [metaDescLimit] => 150 [enforceSEFReplacements] => 0 [SEFReplacements] => À|A, Á|A, Â|A, Ã|A, Ä|A, Å|A, à|a, á|a, â|a, ã|a, ä|a, å|a, Ā|A, ā|a, Ă|A, ă|a, Ą|A, ą|a, Ç|C, ç|c, Ć|C, ć|c, Ĉ|C, ĉ|c, Ċ|C, ċ|c, Č|C, č|c, Ð|D, ð|d, Ď|D, ď|d, Đ|D, đ|d, È|E, É|E, Ê|E, Ë|E, è|e, é|e, ê|e, ë|e, Ē|E, ē|e, Ĕ|E, ĕ|e, Ė|E, ė|e, Ę|E, ę|e, Ě|E, ě|e, Ĝ|G, ĝ|g, Ğ|G, ğ|g, Ġ|G, ġ|g, Ģ|G, ģ|g, Ĥ|H, ĥ|h, Ħ|H, ħ|h, Ì|I, Í|I, Î|I, Ï|I, ì|i, í|i, î|i, ï|i, Ĩ|I, ĩ|i, Ī|I, ī|i, Ĭ|I, ĭ|i, Į|I, į|i, İ|I, ı|i, Ĵ|J, ĵ|j, Ķ|K, ķ|k, ĸ|k, Ĺ|L, ĺ|l, Ļ|L, ļ|l, Ľ|L, ľ|l, Ŀ|L, ŀ|l, Ł|L, ł|l, Ñ|N, ñ|n, Ń|N, ń|n, Ņ|N, ņ|n, Ň|N, ň|n, ʼn|n, Ŋ|N, ŋ|n, Ò|O, Ó|O, Ô|O, Õ|O, Ö|O, Ø|O, ò|o, ó|o, ô|o, õ|o, ö|o, ø|o, Ō|O, ō|o, Ŏ|O, ŏ|o, Ő|O, ő|o, Ŕ|R, ŕ|r, Ŗ|R, ŗ|r, Ř|R, ř|r, Ś|S, ś|s, Ŝ|S, ŝ|s, Ş|S, ş|s, Š|S, š|s, ſ|s, Ţ|T, ţ|t, Ť|T, ť|t, Ŧ|T, ŧ|t, Ù|U, Ú|U, Û|U, Ü|U, ù|u, ú|u, û|u, ü|u, Ũ|U, ũ|u, Ū|U, ū|u, Ŭ|U, ŭ|u, Ů|U, ů|u, Ű|U, ű|u, Ų|U, ų|u, Ŵ|W, ŵ|w, Ý|Y, ý|y, ÿ|y, Ŷ|Y, ŷ|y, Ÿ|Y, Ź|Z, ź|z, Ż|Z, ż|z, Ž|Z, ž|z, α|a, β|b, γ|g, δ|d, ε|e, ζ|z, η|h, θ|th, ι|i, κ|k, λ|l, μ|m, ν|n, ξ|x, ο|o, π|p, ρ|r, σ|s, τ|t, υ|y, φ|f, χ|ch, ψ|ps, ω|w, Α|A, Β|B, Γ|G, Δ|D, Ε|E, Ζ|Z, Η|H, Θ|Th, Ι|I, Κ|K, Λ|L, Μ|M, Ξ|X, Ο|O, Π|P, Ρ|R, Σ|S, Τ|T, Υ|Y, Φ|F, Χ|Ch, Ψ|Ps, Ω|W, ά|a, έ|e, ή|h, ί|i, ό|o, ύ|y, ώ|w, Ά|A, Έ|E, Ή|H, Ί|I, Ό|O, Ύ|Y, Ώ|W, ϊ|i, ΐ|i, ϋ|y, ς|s, А|A, Ӑ|A, Ӓ|A, Ә|E, Ӛ|E, Ӕ|E, Б|B, В|V, Г|G, Ґ|G, Ѓ|G, Ғ|G, Ӷ|G, y|Y, Д|D, Е|E, Ѐ|E, Ё|YO, Ӗ|E, Ҽ|E, Ҿ|E, Є|YE, Ж|ZH, Ӂ|DZH, Җ|ZH, Ӝ|DZH, З|Z, Ҙ|Z, Ӟ|DZ, Ӡ|DZ, Ѕ|DZ, И|I, Ѝ|I, Ӥ|I, Ӣ|I, І|I, Ї|JI, Ӏ|I, Й|Y, Ҋ|Y, Ј|J, К|K, Қ|Q, Ҟ|Q, Ҡ|K, Ӄ|Q, Ҝ|K, Л|L, Ӆ|L, Љ|L, М|M, Ӎ|M, Н|N, Ӊ|N, Ң|N, Ӈ|N, Ҥ|N, Њ|N, О|O, Ӧ|O, Ө|O, Ӫ|O, Ҩ|O, П|P, Ҧ|PF, Р|P, Ҏ|P, С|S, Ҫ|S, Т|T, Ҭ|TH, Ћ|T, Ќ|K, У|U, Ў|U, Ӳ|U, Ӱ|U, Ӯ|U, Ү|U, Ұ|U, Ф|F, Х|H, Ҳ|H, Һ|H, Ц|TS, Ҵ|TS, Ч|CH, Ӵ|CH, Ҷ|CH, Ӌ|CH, Ҹ|CH, Џ|DZ, Ш|SH, Щ|SHT, Ъ|A, Ы|Y, Ӹ|Y, Ь|Y, Ҍ|Y, Э|E, Ӭ|E, Ю|YU, Я|YA, а|a, ӑ|a, ӓ|a, ә|e, ӛ|e, ӕ|e, б|b, в|v, г|g, ґ|g, ѓ|g, ғ|g, ӷ|g, y|y, д|d, е|e, ѐ|e, ё|yo, ӗ|e, ҽ|e, ҿ|e, є|ye, ж|zh, ӂ|dzh, җ|zh, ӝ|dzh, з|z, ҙ|z, ӟ|dz, ӡ|dz, ѕ|dz, и|i, ѝ|i, ӥ|i, ӣ|i, і|i, ї|ji, Ӏ|i, й|y, ҋ|y, ј|j, к|k, қ|q, ҟ|q, ҡ|k, ӄ|q, ҝ|k, л|l, ӆ|l, љ|l, м|m, ӎ|m, н|n, ӊ|n, ң|n, ӈ|n, ҥ|n, њ|n, о|o, ӧ|o, ө|o, ӫ|o, ҩ|o, п|p, ҧ|pf, р|p, ҏ|p, с|s, ҫ|s, т|t, ҭ|th, ћ|t, ќ|k, у|u, ў|u, ӳ|u, ӱ|u, ӯ|u, ү|u, ұ|u, ф|f, х|h, ҳ|h, һ|h, ц|ts, ҵ|ts, ч|ch, ӵ|ch, ҷ|ch, ӌ|ch, ҹ|ch, џ|dz, ш|sh, щ|sht, ъ|a, ы|y, ӹ|y, ь|y, ҍ|y, э|e, ӭ|e, ю|yu, я|ya [ocmSef] => 0 [ocmSefLabelCat] => content [ocmSefLabelTag] => tag [ocmSefLabelUser] => author [ocmSefLabelSearch] => search [ocmSefLabelDate] => date [ocmSefLabelItem] => 0 [ocmSefLabelItemCustomPrefix] => [ocmSefInsertItemId] => 1 [ocmSefItemIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseItemTitleAlias] => 1 [ocmSefInsertCatId] => 1 [ocmSefCatIdTitleAliasSep] => dash [ocmSefUseCatTitleAlias] => 1 [show_page_heading] => 0 [categories] => Array ( [0] => 256 ) [exclude_from_group_by_subcategories] => 0 [menu-anchor_css] => nav__link nav__link--kultura [menu_text] => 1 [menu_show] => 1 [menu-meta_description] => Najnovije vijesti iz kulture. [menu-meta_keywords] => vijesti, zanimljivosti, film, tv, književnosti, glazba, kazalište, slikarstvo, arhitektura [secure] => 0 [page_title] => Kultura [page_description] => SiteMeta Description [page_rights] => [robots] => [inheritFrom] => 0 [num_leading_items] => 2 [num_leading_columns] => 1 [leadingImgSize] => Large [num_primary_items] => 4 [num_primary_columns] => 2 [primaryImgSize] => Medium [num_secondary_items] => 4 [num_secondary_columns] => 1 [secondaryImgSize] => Small [num_links] => 4 [num_links_columns] => 1 [linksImgSize] => XSmall [catCatalogMode] => 0 [catFeaturedItems] => 1 [catOrdering] => publishUp [catPagination] => 2 [catPaginationResults] => 1 [catTitle] => 1 [catTitleItemCounter] => 1 [catDescription] => 1 [catImage] => 1 [catFeedLink] => 0 [catFeedIcon] => 0 [subCategories] => 1 [subCatColumns] => 2 [subCatTitle] => 1 [subCatTitleItemCounter] => 1 [subCatDescription] => 1 [subCatImage] => 1 [catItemTitle] => 1 [catItemTitleLinked] => 1 [catItemFeaturedNotice] => 0 [catItemAuthor] => 1 [catItemDateCreated] => 1 [catItemRating] => 0 [catItemImage] => 1 [catItemIntroText] => 1 [catItemExtraFields] => 0 [catItemHits] => 0 [catItemCategory] => 1 [catItemTags] => 1 [catItemAttachments] => 0 [catItemAttachmentsCounter] => 0 [catItemVideo] => 0 [catItemVideoAutoPlay] => 0 [catItemImageGallery] => 0 [catItemDateModified] => 0 [catItemReadMore] => 1 [catItemCommentsAnchor] => 1 [catItemOCMPlugins] => 1 [itemDateCreated] => 1 [itemTitle] => 1 [itemFeaturedNotice] => 1 [itemAuthor] => 1 [itemFontResizer] => 1 [itemPrintButton] => 0 [itemEmailButton] => 1 [itemSocialButton] => 1 [itemVideoAnchor] => 1 [itemImageGalleryAnchor] => 1 [itemCommentsAnchor] => 1 [itemRating] => 0 [itemImage] => 1 [itemImgSize] => Large [itemImageMainCaption] => 1 [itemImageMainCredits] => 1 [itemIntroText] => 0 [itemFullText] => 1 [itemExtraFields] => 1 [itemDateModified] => 1 [itemHits] => 0 [itemCategory] => 0 [itemTags] => 1 [itemAttachments] => 1 [itemAttachmentsCounter] => 1 [itemVideo] => 1 [itemVideoAutoPlay] => 0 [itemVideoCaption] => 1 [itemVideoCredits] => 1 [itemImageGallery] => 0 [itemNavigation] => 0 [itemComments] => 1 [itemTwitterButton] => 1 [itemFacebookButton] => 1 [itemGooglePlusOneButton] => 1 [itemAuthorBlock] => 0 [itemAuthorImage] => 0 [itemAuthorDescription] => 0 [itemAuthorURL] => 0 [itemAuthorEmail] => 0 [itemAuthorLatest] => 0 [itemAuthorLatestLimit] => 5 [itemRelated] => 1 [itemRelatedLimit] => 2 [itemRelatedTitle] => 1 [itemRelatedCategory] => 1 [itemRelatedImageSize] => Small [itemRelatedIntrotext] => 0 [itemRelatedFulltext] => 0 [itemRelatedAuthor] => 0 [itemRelatedMedia] => 1 [itemRelatedImageGallery] => 1 [itemOCMPlugins] => 1 [recaptcha] => ) [initialized:protected] => 1 [separator] => . ) [metadesc] => [metadata] => robots= author= [metakey] => [plugins] => {"is_import_from_dnn":true,"incptvocmimagegalleryIGParameters":"default","incptvocmimagegalleryocmIGposition":"OcmAfterDisplayContent","incptvocmimagegalleryocmIGtheme":"CameraSlideshow","incptvocmimagegalleryImages":["\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir5-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir9-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir11-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir12-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir14-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir15-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir17-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir2-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir4-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir6-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/rino_barbir8-080419.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/nemoze2.jpg","\/Archive\/Images\/2019\/04\/12\/soba2.jpg"],"incptvocmimagegalleryImageTitles":["rino_barbir5-080419","rino_barbir9-080419","rino_barbir11-080419","rino_barbir12-080419","rino_barbir14-080419","rino_barbir15-080419","rino_barbir17-080419","rino_barbir2-080419","rino_barbir4-080419","rino_barbir6-080419","rino_barbir8-080419","nemoze2","soba2"],"incptvocmimagegalleryImageDescriptions":["","","","","","","","","","","","",""],"incptvocmimagegalleryImageFocus":["50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50","50:50"],"incptvocmimagegalleryImageDimensions":[{"size0":"1280x809"},{"size0":"606x840"},{"size0":"1280x808"},{"size0":"1213x840"},{"size0":"621x840"},{"size0":"1203x840"},{"size0":"1241x840"},{"size0":"1234x840"},{"size0":"1280x789"},{"size0":"1225x840"},{"size0":"576x840"},{"size0":"1280x720"},{"size0":"1280x720"}]} [language] => * [multi_author] => 0 [type_id] => 0 [category] => TableOCMCategory Object ( [id] => 256 [name] => Kultura [alias] => kultura [description] => [parent] => 240 [extraFieldsGroup] => 9 [published] => 1 [image] => [access] => 1 [ordering] => 18 [params] => {"inheritFrom":"0","catMetaDesc":"","catMetaKey":"","catMetaRobots":"","catMetaAuthor":"","theme":"","num_leading_items":"2","num_leading_columns":"1","leadingImgSize":"Large","num_primary_items":"4","num_primary_columns":"2","primaryImgSize":"Medium","num_secondary_items":"4","num_secondary_columns":"1","secondaryImgSize":"Small","num_links":"4","num_links_columns":"1","linksImgSize":"XSmall","catCatalogMode":"0","catFeaturedItems":"1","catOrdering":"publishUp","catPagination":"2","catPaginationResults":"1","catTitle":"1","catTitleItemCounter":"1","catDescription":"1","catImage":"1","catFeedLink":"0","catFeedIcon":"0","subCategories":"1","subCatColumns":"2","subCatOrdering":"","subCatTitle":"1","subCatTitleItemCounter":"1","subCatDescription":"1","subCatImage":"1","itemImageXS":"","itemImageS":"","itemImageM":"","itemImageL":"","itemImageXL":"","catItemTitle":"1","catItemTitleLinked":"1","catItemFeaturedNotice":"0","catItemAuthor":"1","catItemDateCreated":"1","catItemRating":"0","catItemImage":"1","catItemIntroText":"1","catItemIntroTextWordLimit":"","catItemExtraFields":"0","catItemHits":"0","catItemCategory":"1","catItemTags":"1","catItemAttachments":"0","catItemAttachmentsCounter":"0","catItemVideo":"0","catItemVideoWidth":"","catItemVideoHeight":"","catItemAudioWidth":"","catItemAudioHeight":"","catItemVideoAutoPlay":"0","catItemImageGallery":"0","catItemImageGalleryWidth":"","catItemImageGalleryHeight":"","catItemDateModified":"0","catItemReadMore":"1","catItemCommentsAnchor":"1","catItemOCMPlugins":"1","itemDateCreated":"1","itemTitle":"1","itemFeaturedNotice":"1","itemAuthor":"1","itemFontResizer":"1","itemPrintButton":"0","itemEmailButton":"1","itemSocialButton":"1","itemVideoAnchor":"1","itemImageGalleryAnchor":"1","itemCommentsAnchor":"1","itemRating":"0","itemImage":"1","itemImgSize":"Large","itemImageMainCaption":"1","itemImageMainCredits":"1","itemIntroText":"0","itemFullText":"1","itemExtraFields":"1","itemDateModified":"1","itemHits":"0","itemCategory":"0","itemTags":"1","itemAttachments":"1","itemAttachmentsCounter":"1","itemVideo":"1","itemVideoWidth":"","itemVideoHeight":"","itemAudioWidth":"","itemAudioHeight":"","itemVideoAutoPlay":"0","itemVideoCaption":"1","itemVideoCredits":"1","itemImageGallery":"0","itemImageGalleryWidth":"","itemImageGalleryHeight":"","itemNavigation":"0","itemComments":"1","itemTwitterButton":"1","itemFacebookButton":"1","itemGooglePlusOneButton":"1","itemAuthorBlock":"0","itemAuthorImage":"0","itemAuthorDescription":"0","itemAuthorURL":"0","itemAuthorEmail":"0","itemAuthorLatest":"0","itemAuthorLatestLimit":"5","itemRelated":"1","itemRelatedLimit":"2","itemRelatedTitle":"1","itemRelatedCategory":"1","itemRelatedImageSize":"Small","itemRelatedIntrotext":"0","itemRelatedFulltext":"0","itemRelatedAuthor":"0","itemRelatedMedia":"1","itemRelatedImageGallery":"1","itemOCMPlugins":"1"} [trash] => 0 [plugins] => {"customparams_created":"2019-11-04 19:44:34","customparams_modified":"2019-11-04 19:44:34","customparams_videobg":"","customparams_countdown_module":"","customparams_search_template":""} [language] => * [container] => 0 [container_name] => [_tbl:protected] => #__ocm_categories [_tbl_key:protected] => id [_tbl_keys:protected] => Array ( [0] => id ) [_db:protected] => JDatabaseDriverMysqli_Exabyte Object ( [name] => mysqli [serverType] => mysql [connection:protected] => mysqli Object ( [affected_rows] => 38 [client_info] => mysqlnd 5.0.12-dev - 20150407 - $Id: 7cc7cc96e675f6d72e5cf0f267f48e167c2abb23 $ [client_version] => 50012 [connect_errno] => 0 [connect_error] => [errno] => 0 [error] => [error_list] => Array ( ) [field_count] => 3 [host_info] => 127.0.0.1 via TCP/IP [info] => [insert_id] => 0 [server_info] => 5.5.30 [server_version] => 50530 [stat] => Uptime: 15020650 Threads: 3 Questions: 3152006883 Slow queries: 7037333 [sqlstate] => 00000 [protocol_version] => 10 [thread_id] => 234997505 [warning_count] => 0 ) [nameQuote:protected] => ` [nullDate:protected] => 0000-00-00 00:00:00 [_database:JDatabaseDriver:private] => sdproductiondb [count:protected] => 51 [cursor:protected] => [debug:protected] => [limit:protected] => 0 [log:protected] => Array ( ) [timings:protected] => Array ( ) [callStacks:protected] => Array ( ) [offset:protected] => 0 [options:protected] => Array ( [driver] => mysqli_exabyte [host] => 127.0.0.1 [user] => proxy_user_front06 [password] => b3hX5DrKwjx6 [database] => sdproductiondb [prefix] => sk_ [select] => 1 [port] => 6033 [socket] => ) [sql:protected] => SELECT id, value, type FROM #__ocm_extra_fields ef WHERE ef.published = 1 [tablePrefix:protected] => sk_ [utf:protected] => 1 [utf8mb4:protected] => 1 [errorNum:protected] => 0 [errorMsg:protected] => [transactionDepth:protected] => 0 [disconnectHandlers:protected] => Array ( ) [ocmConfig] => Array ( ) ) [_trackAssets:protected] => [_rules:protected] => [_locked:protected] => [_autoincrement:protected] => 1 [_observers:protected] => JObserverUpdater Object ( [aliases:protected] => Array ( ) [observers:protected] => Array ( ) [doCallObservers:protected] => 1 ) [_columnAlias:protected] => Array ( ) [_jsonEncode:protected] => Array ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [year_lookup] => 0 [link] => /kultura ) [additional_categories] => Array ( ) [link] => /kultura/porinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic-598438 [printLink] => /kultura/porinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic-598438?tmpl=component&print=1 [tags] => Array ( [0] => stdClass Object ( [id] => 435320 [name] => Rino Barbir [published] => 1 [section] => [subsection] => [weight] => [created] => 0000-00-00 00:00:00 [main_article_id] => 0 [alias] => rino-barbir [link] => /tag/rino-barbir ) ) [imageXSmall] => [imageSmall] => [imageMedium] => [imageLarge] => [imageXLarge] => [extraFields] => stdClass Object ( [SuperscriptTitle] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZA KAMERE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [premium_content] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) ) [attachments] => Array ( ) [cleanTitle] => Porinovac Rino Barbir otkriva što je najveći problem kada snima Huljića, tko kome šefuje, što hoće Vojko V, ali i kako se ponaša Aleksandar Stanković [num_of_authors] => 0 [author] => Joomla\CMS\User\User Object ( [isRoot:protected] => [id] => 3175 [name] => Marko Njegić [username] => marko-njegi [email] => marko-njegi@sd.hr [password] => $2y$10$InymkgzsoQ8yBIABvfFbSu.rpTzqylffc4TDDFaRUJ8zdZUOeS5dS [password_clear] => [block] => 0 [sendEmail] => 0 [registerDate] => 0000-00-00 00:00:00 [lastvisitDate] => 0000-00-00 00:00:00 [activation] => [params] => [groups] => Array ( [2] => 2 ) [guest] => 0 [lastResetTime] => 0000-00-00 00:00:00 [resetCount] => 0 [requireReset] => 0 [_params:protected] => Joomla\Registry\Registry Object ( [data:protected] => stdClass Object ( ) [initialized:protected] => [separator] => . ) [_authGroups:protected] => [_authLevels:protected] => [_authActions:protected] => [_errorMsg:protected] => [userHelper:protected] => Joomla\CMS\User\UserWrapper Object ( ) [_errors:protected] => Array ( ) [otpKey] => [otep] => [link] => /autor/marko-njegic-3175 [profile] => stdClass Object ( [id] => 1693 [gender] => m [description] => [image] => 1693.png [url] => [group] => 4 [plugins] => {"customparams_author_school":"","customparams_author_title":"","customparams_author_title_categoryid":"28","customparams_fb_link":"","customparams_tw_link":""} ) [avatar] => https://static.slobodnadalmacija.hr/images/authors/1693.png ) [numOfComments] => 0 [mainImage] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir5-080419.jpg [galleryCount] => 13 [hasImage] => 1 [mainImageAuthor] => rino_barbir5-080419 [mainImageDesc] => [popup_gallery] => Array ( [0] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir5-080419.jpg [title] => rino_barbir5-080419 ) [1] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir9-080419.jpg [title] => rino_barbir9-080419 ) [2] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir11-080419.jpg [title] => rino_barbir11-080419 ) [3] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir12-080419.jpg [title] => rino_barbir12-080419 ) [4] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir14-080419.jpg [title] => rino_barbir14-080419 ) [5] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir15-080419.jpg [title] => rino_barbir15-080419 ) [6] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir17-080419.jpg [title] => rino_barbir17-080419 ) [7] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir2-080419.jpg [title] => rino_barbir2-080419 ) [8] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir4-080419.jpg [title] => rino_barbir4-080419 ) [9] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir6-080419.jpg [title] => rino_barbir6-080419 ) [10] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/rino_barbir8-080419.jpg [title] => rino_barbir8-080419 ) [11] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/nemoze2.jpg [title] => nemoze2 ) [12] => stdClass Object ( [src] => https://static.slobodnadalmacija.hr/Archive/Images/2019/04/12/soba2.jpg [title] => soba2 ) ) [bgPosition] => [text] => {OCMSplitter}

Od tri Porina koje je osvojio Vojko V, jedan je bio u kategoriji najboljeg videobroja, odnosno spota za pjesmu "Ne može" u režiji Rina Barbira.

Talentirani 30-godišnji Splićanin veteran je videospotova - snimao je za raznolike izvođače, M.O.R.T., TBF, Mister No, Rolo, Madre Badessu, Krešu Bengalku,Jolu, Domenicu...

U međuvremenu, postao je "kućni" redatelj Vojka V, režiravši tercet spotova za pjesme "Pasta Italiana", "Ne može" i "Kako to". Barbir je poznat i kao direktor fotografije na kratkim filmovima Igora Jelinovića ("Medo mali", "Morska pjena", "Ultra") i Marka Jukića ("Med i mliko"), tj. dugim Ivana Perića ("Sveci", "Sirene i krikovi"), te nedavne "web" serije "Carstvo ladovine".

Je li Porin za "Ne može" kruna tvoje dosadašnje karijere?

- Lijep je osjećaj biti nagrađen, no ne smatram to krunom karijere. Mislim da je kruna raditi ono što voliš, zasad mi dobro ide i to je sasvim dovoljna nagrada.

Ostaju li redatelji spotova nekako u drugom planu izvođača? Većina medija je istaknula tri osvojena Porina za Vojka V, uključujući najbolji videobroj, a rijetki su te spomenuli imenom, smeta li te to?

- Ne smeta me to, normalna je stvar da su izvođači u prvom planu, i ako spot pomaže u tome onda je to uspjeh. Mi kao redatelji smo tu u službi izvođača, da oslikamo njihovu glazbu. Ali, evo, činjenica da ovaj intervju postoji znači da ipak netko misli i na nas (smijeh).

Može li se reći da su, u tom smislu, izvođači kao glumačke zvijezde, a redatelji spotova kao redatelji filmova?

- Pa u slučaju Vojka ne mislim da je on “glumačka zvijezda”, jer je Vojko autor u pravom smislu riječi, nije pjevač koji izvodi tuđe pjesme i to čini razliku. Glazba i tekstovi kakve on stvara su jaka inspiracija za spotove, ne mogu zamisliti te spotove uz nekog drugog izvođača koji je trenutno na našoj sceni.

Kad smo već kod glume, moram priznati da me i Vojko i Huljić poprilično iznenađuju svojim vještinama ispred kamere.

Jesu li spotovi podcijenjena forma u odnosu na (kratke) filmove? Misliš da bi se o njima trebalo više govoriti i pisati?

- Mislim da su i jedna i druga forma podcijenjene u nas, ima dosta dobrih spotova i kratkih filmova o kojima se ne piše.

Koliko prilagođavaš stil izvođačima ili se oni prilagođavaju tvom stilu? Koliko imaš odriješene ruke mašte, tj. slobodu?

- Ako već angažiraju mene da im radim spot, volim vjerovati da se prilagođavaju. Bilo je slučajeva kad se moja vizija ne svidi nekome izvođaču, tada se ja pokušam malo prilagoditi, ali radije odustanem ako baš ne ide.

Kako ti je bilo režirati Aleksandra Stankovića u spotu "Kako to" Vojka V, odnosno zna li se da si ti šef na setu?

- Stanković je profesionalno pristupio zadatku, cijelu ideju i neke generalne upute je već dobio na mail i telefonski tako da smo tu već odradili pola posla. Samo snimanje je trajalo svega sat-dva vremena i bilo je jako ugodno. Redatelj uvijek mora biti šef na setu.

A Tonča Huljića u nizu spotova?

- Tu ima svega, većinu spotova za Huljića sam osmislio ja, ali ima i dosta onih gdje mi on da nekakav “input” u startu. Njegove ideje su često zanimljive i izvedive, tako da rado to prihvatim. Najveći problem s njim je što ne voli da to dugo traje, ali to je odličan trening kako u malo vremena napraviti dovoljno materijala za napuniti spot.

Huljić je u spotu "Pošteno" Madre Badesse pristao biti ćelav, istetoviran i u zatvoru. Tvoja ideja?

- To je bila njegova ideja za koju sam ja u startu mislio da neće biti dobra, nisam baš vjerovao da ćemo imati uvjerljivu masku i šminku. Na kraju je ta maska ispala jako dobro, ekipa koja radi na “Tvoje lice zvuči poznato” je odradila odličan posao.

Kako si multiplicirao/klonirao Vojka u spotu?  

- Sve efekte koje viđate u Vojkovim spotovima, ali i puno više od toga radi moj prijatelj Vinko Pelicarić. To je čovjek s kojim sam napravio sve Vojkove spotove, bez njega i njegovih ideja ti spotovi ne bi bili tako dobri.

Kako ti je bilo izaći na kraj s 30 kila manistre na snimanju "Paste Italiane"? Je li bilo tu štofa za špageti vestern?

- Haha, bilo je to dosta ludo snimanje, angažirali smo cure koje su se bavile samo špagetima cijeli dan.

Smatraš li "Ne može" svojim naj-spotom zasad? Meni je pri vrhu, zajedno sa "Sobom njene rodice" i "Zva'ću te"...

- Svi su mi ti spotovi jednako dragi, uloženo je dosta truda i dobre volje u svaki od njih. “Ne može” možda najbolje prati pjesmu, taj spot je zamišljen kao nekoliko različitih spotova strpanih u tri i pol minute.

Tako nekako ja doživljavam i Vojkove tekstove koji ne prate samo jednu temu, nego skaču s jedne na drugu. Mogli bi reći da je takva i koncentracija mlađe publike danas, kao skrolanje po društvenoj mreži, malo gledaš Vojka u citroenu, malo curu koja vozi motor, malo “greenscreen”, malo leti beba, malo likovi na sastanku itd.


U spotu "Zva'ću te" prikazuješ seks muškarca i žene, ali bez eksplicitnosti, tj. nudiš gledatelju asocijacije na sam čin...

- Htio sam snimiti spot koji prikazuje seks muškarca i žene. I sve ono prije, i sve ono poslije. A da pritom ne prikazujem ičije lice, niti išta eksplicitno ili doslovno, već da ponudim niz asocijacija u krupnim kadrovima. Iskusan gledatelj će odmah uočiti o čemu se radi, dok će se djeca dobro zabaviti bojama i oblicima u spotu.

Koliko ti znače produkcijske vrijednosti dobivene na licu mjesta, tipa da avion poleti u drugom planu kao u "Sobi njene rodice"?

- Super je kad se poklope neke takve slučajnosti, to su mali detalji koji obogate cijeli kadar. Tako nam se na snimanju spota za pjesmu “Hit” zagrebačkog repera Pendreka koji je bio dokumentarnog stila, dogodio niz spontanih situacija.

Naletjeli smo na prosvjed za Prvi maja u koji se Pendrek ubacio ispred kamera “prave televizije”, a ja sam to samo zabilježio, kasnije je i lažno predvodio kolonu prosvjednika, zabilježio sam čak i kako mi plaća spot.

"Soba njene rodice" od svih tvojih spotova djeluje kao da bi mogao mogao biti kratki film "per se"...

- Kad sam snimao taj spot zamišljao sam kao da su to ulomci iz nekog filma, ali i nakon snimanja sam razmišljao kako bi bilo dobro snimiti film o curi iz Kaštela čija rodica dolazi na ljetovanje. Zasad imam dvije odlične glumice, dobre lokacije, nedostaje još samo scenarij (smijeh).

Koliko su te spotovi i snimanje kratkih filmova pripremili za režiju "kratkiša" koji spremaš?

- Snimateljski posao na kratkom filmu me svakako ohrabrio da režiram glazbene spotove, jer se tu priča slikama. Režija filma je ipak zahtjevniji zadatak, dok ne počnem snimati ne znam jesam li spreman.

Iz spotova je potekao jedan David Fincher i napravio superuspješnu karijeru redatelja filmova. Je li ti on uzor?

- Fincher je tata, ali ako trebam birati redatelja čiji su filmovi i spotovi na mene ostavili jaki utisak još od ranih dana onda bi to bio Michel Gondry.

Žare, Ferlin i Gonzo

Najbolji strani spot svih vremena?

- Ne volim birati najbolje spotove svih vremena, to su tako nepravedne odluke, jednostavno ih je previše.

A hrvatski?

- U Hrvatskoj su to rani spotovi Žare Batinovića, Ferlina i Gonza.

Kičma je patila

Kako ti je bilo snimati u neprekinutom kadru "Sirene i krikove"?

- Srećom bilo nas je troje snimatelja, ali svejedno kičma je patila. Mislim da smo snimili film iz trećeg pokušaja ako se dobro sjećam, bilo je to dosta zabavno iskustvo, pilo se dosta alkohola prije svakog “tejka”, ali i nakon.

U 'Carstvu ladovine'

Snimanje "Carstva ladovine" djeluje da je bilo bazovito?

- Najljepša su snimanja s prijateljima, ta ostaju u najboljim sjećanjima. Neki bi rekli “bili smo kao obitelj” ha-ha, no opće poznata stvar je da snimanja koja se rade bez novca, ali s puno dobre volje i entuzijazma, budu najbolja i dugo se pamte.

[event] => stdClass Object ( [BeforeDisplay] => [AfterDisplay] => [AfterDisplayTitle] => [BeforeDisplayContent] => [AfterDisplayContent] => [OCMBeforeDisplay] => [OCMAfterDisplay] => [OCMAfterDisplayTitle] => [OCMBeforeDisplayContent] => [OCMAfterDisplayContent] =>
rino_barbir5-080419 rino_barbir9-080419 rino_barbir11-080419 rino_barbir12-080419 rino_barbir14-080419 rino_barbir15-080419 rino_barbir17-080419 rino_barbir2-080419 rino_barbir4-080419 rino_barbir6-080419 rino_barbir8-080419 nemoze2 soba2
[OCMUserDisplay] => [OCMCommentsCounter] => [OCMCommentsBlock] => ) [jcfields] => Array ( ) [image] => [imageWidth] => 600 [comments] => Array ( ) [absoluteURL] => https://slobodnadalmacija.hr/kultura/porinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic-598438 [emailLink] => /component/mailto/?tmpl=component&template=site&link=b15594b3b7b7a2b8bc702edd6cb2109010a11a98 [twitterURL] => http://twitter.com/intent/tweet?text=Porinovac+Rino+Barbir+otkriva+%C5%A1to+je+najve%C4%87i+problem+kada+snima+Hulji%C4%87a%2C+tko+kome+%C5%A1efuje%2C+%C5%A1to+ho%C4%87e+Vojko+V%2C+ali+i+kako+se+pona%C5%A1a+Aleksandar+Stankovi%C4%87&url=https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fporinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic-598438 [socialLink] => https%3A%2F%2Fslobodnadalmacija.hr%2Fkultura%2Fporinovac-rino-barbir-otkriva-sto-je-najveci-problem-kada-snima-huljica-tko-kome-sefuje-sto-hoce-vojko-v-ali-i-kako-se-ponasa-aleksandar-stankovic-598438 )
Array ( [1] => stdClass Object ( [id] => 2 [name] => Superscript Title [value] => IZA KAMERE [type] => textarea [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 2 [alias] => SuperscriptTitle ) [2] => stdClass Object ( [id] => 68 [name] => Premium content [value] => ON [type] => radio [group] => 9 [published] => 1 [ordering] => 10 [alias] => premium_content ) )
StoryEditorOCM
KulturaIZA KAMERE

Porinovac Rino Barbir otkriva što je najveći problem kada snima Huljića, tko kome šefuje, što hoće Vojko V, ali i kako se ponaša Aleksandar Stanković

12. travnja 2019. - 15:53
rino_barbir5-080419

Od tri Porina koje je osvojio Vojko V, jedan je bio u kategoriji najboljeg videobroja, odnosno spota za pjesmu "Ne može" u režiji Rina Barbira.

Talentirani 30-godišnji Splićanin veteran je videospotova - snimao je za raznolike izvođače, M.O.R.T., TBF, Mister No, Rolo, Madre Badessu, Krešu Bengalku,Jolu, Domenicu...

U međuvremenu, postao je "kućni" redatelj Vojka V, režiravši tercet spotova za pjesme "Pasta Italiana", "Ne može" i "Kako to". Barbir je poznat i kao direktor fotografije na kratkim filmovima Igora Jelinovića ("Medo mali", "Morska pjena", "Ultra") i Marka Jukića ("Med i mliko"), tj. dugim Ivana Perića ("Sveci", "Sirene i krikovi"), te nedavne "web" serije "Carstvo ladovine".

Je li Porin za "Ne može" kruna tvoje dosadašnje karijere?

- Lijep je osjećaj biti nagrađe...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. svibanj 2024 07:35